AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Må bare spørre om noen vet om dette egentlig er OK... jeg har en venninne som opprinnelig er fra et annet europeisk land, men hun har bodd i Norge i seks år og er gift med en norsk mann. Hun er nå i fødselspermisjon og mottar støtte fra Nav hver måned (som hun har opparbeidet seg rett til, siden hun har jobbet i Norge i mange år). Men i tillegg til dette mottar hun også mammapenger fra sitt gamle hjemland- og disse utgjør ca 70 % av det hun får fra nav. Så hun er jo strålende fornøyd, som har supergod råd om dagen, og kan unne seg både det ene og det andre. Men er dette egentlig greit, altså? Kan man få full støtte fra nav selv om man også mottar tilsvarende ytelser fra et annet land?? Kjenner jeg blir irritert over at skattepengene mine går til å dekke dette... Anonymkode: 154a4...a1c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Hun gjør ikke noe galt ift Nav. Reglene for det andre landet angår vel ikke deg. Anonymkode: 5a568...ccb 5
Fru Uperfekt Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare spørre om noen vet om dette egentlig er OK... jeg har en venninne som opprinnelig er fra et annet europeisk land, men hun har bodd i Norge i seks år og er gift med en norsk mann. Hun er nå i fødselspermisjon og mottar støtte fra Nav hver måned (som hun har opparbeidet seg rett til, siden hun har jobbet i Norge i mange år). Men i tillegg til dette mottar hun også mammapenger fra sitt gamle hjemland- og disse utgjør ca 70 % av det hun får fra nav. Så hun er jo strålende fornøyd, som har supergod råd om dagen, og kan unne seg både det ene og det andre. Men er dette egentlig greit, altså? Kan man få full støtte fra nav selv om man også mottar tilsvarende ytelser fra et annet land?? Kjenner jeg blir irritert over at skattepengene mine går til å dekke dette... Anonymkode: 154a4...a1c Trodde dette var ulovlig men det er kun nav som kan svare på om det er lov eller ei
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare spørre om noen vet om dette egentlig er OK... jeg har en venninne som opprinnelig er fra et annet europeisk land, men hun har bodd i Norge i seks år og er gift med en norsk mann. Hun er nå i fødselspermisjon og mottar støtte fra Nav hver måned (som hun har opparbeidet seg rett til, siden hun har jobbet i Norge i mange år). Men i tillegg til dette mottar hun også mammapenger fra sitt gamle hjemland- og disse utgjør ca 70 % av det hun får fra nav. Så hun er jo strålende fornøyd, som har supergod råd om dagen, og kan unne seg både det ene og det andre. Men er dette egentlig greit, altså? Kan man få full støtte fra nav selv om man også mottar tilsvarende ytelser fra et annet land?? Kjenner jeg blir irritert over at skattepengene mine går til å dekke dette... Anonymkode: 154a4...a1c Skal du motta en ytelse fra et eu land, så betinger det at du bor i landet du mottar ytelsen fra. Særlig mammapenger, så dette er i strid med alle bestemmelser i EU, og neppe mulig i praksis. Anonymkode: ac0d8...75c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal du motta en ytelse fra et eu land, så betinger det at du bor i landet du mottar ytelsen fra. Særlig mammapenger, så dette er i strid med alle bestemmelser i EU, og neppe mulig i praksis. Anonymkode: ac0d8...75c Men landet hun er fra er IKKE medlem av EU (eller EØS). Men det er kanskje fortsatt ikke tillatt?! Anonymkode: 154a4...a1c
Frkwitch Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 Skattepengene dine?! Nå betaler hun skatt selv av de pengene og har betalt skatt hele sin arbeidsperiode. Noe av det teiteste jeg hører! Enn å være så misunnelig at du går å irriterer deg over at din venninne har god råd og at du prøver å ta henne på noe.. 😤 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 Jeg tror du har misforstått etter eller annet her.. Anonymkode: b9884...3ab 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #8 Skrevet 31. januar 2018 Hehe, som de fleste svarer- her er det lite å være misunnelig for... Anonymkode: e7079...1de
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #9 Skrevet 31. januar 2018 Man har ikke rett på ytelser i 2 land på samme tid. Anonymkode: 282ab...d55
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå