AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Er en ting jeg undres veldig mye over. For eksempel på høyer eller ferner jacobsen, der får jeg høre av folk at de som jobber der er veldig overlegne og ikke særlig interessert i å hjelpe deg dersom du ikke ser rik ut. Hvorfor det egentlig? De som jobber der jobber i BUTIKK, de er ikke rike eller noe(med mindre du er sjef osv, men ikke alle der er det). Anonymkode: ba0e0...015 16
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er en ting jeg undres veldig mye over. For eksempel på høyer eller ferner jacobsen, der får jeg høre av folk at de som jobber der er veldig overlegne og ikke særlig interessert i å hjelpe deg dersom du ikke ser rik ut. Hvorfor det egentlig? De som jobber der jobber i BUTIKK, de er ikke rike eller noe(med mindre du er sjef osv, men ikke alle der er det). Anonymkode: ba0e0...015 Først og fremst så er du en snobb hvis du tror at å jobbe i butikk er "bare bare".Syntes det er skikkelig fint å se en butikkmedarbeider ta jobben sin seriøst Har derimot det samme inntrykket av disse butikkene og misliker det veldig, men det har nok noe med at de tror de er the shit fordi de driver og selger "luksus" varer. Anonymkode: 3bd2c...1f9 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst så er du en snobb hvis du tror at å jobbe i butikk er "bare bare".Syntes det er skikkelig fint å se en butikkmedarbeider ta jobben sin seriøst Har derimot det samme inntrykket av disse butikkene og misliker det veldig, men det har nok noe med at de tror de er the shit fordi de driver og selger "luksus" varer. Anonymkode: 3bd2c...1f9 Nei, var overhodet ikke sånt ment! Fint å ta jobben sin seriøst, men det jeg mener er at de som jobber i luksusbutikker er overlegne og lite hjelpsom dersom man ikke ser rik ut. Og at de som jobber i disse butikkene selv ikke er særlig rike, så hvorfor skal de liksom "være best"? Anonymkode: ba0e0...015 18
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 Jeg har jobbet i en av de nevnte butikkene eller lignen (vil ikke si for mye), og har inntrykk av at folk har det inntrykket dere snakker om. Jeg tror at i noen tilfeller stemmer det. Butikkene i dette segmentet lever på «brandet» og butikkenes rykte utad. Så kan en jo spørre seg hvorfor de har så høy turnover... jeg kan såklart bare svare ut fra egne erfaringer, men - de lønner lavt. Lavere enn kjedebutikker, lavere enn tariff. Fordi det er lett for dem å tiltrekke seg de «rette» ansatte på grunn av butikkens navn, og det virker å være en norm i segmentet at forsøk på organisering blir slått ned på og neddysset. - ledelsen har en tendens til å kun klø hverandres rygg. De «på gulvet» er det ikke så viktig med. - ledelsen driver med utfrysning, og det er ikke rom for varsling av kritikkverdige forhold - det er heller rom for å komme med innspill om endringer Dette kan kanskje bidra til å sette lys på hvorfor ansatte virker sure i det minste. Nå er det en god stund siden jeg var ferdig i bransjen, men ifølge venner i bransjen er det business as usual enda...for min del sa det ihvertfall stopp etter mange år i bransjen. Anonymkode: 016bb...762 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 Jeg handler mye på de butikkene, så har mine teorier. 1. De filtrerer fort ut de som bare skal se, kontra dem som vil handle. Blir som å dra til en high-end bilforhandler for å se på biler til 1-5 millioner. De aller, aller færreste har råd til slikt, og da er du ikke så interessant i deres øyne. 2. De har lyst på faste kunder. Butikker som dette lever på faste kunder, som gjerne drar dit for å handle inn alt i garderoben. Naturligvis har de lyst å bruke energien på slike kunder. 3. Kanskje litt stygt å si det...men de har ikke lyst på kunder som kanskje ikke helt passer til imaget der. Både for egen del(image), og for potensielle kunder som kommer dit. Da snakker jeg om folk som kommer drassene inn i skitne joggebukser, slitte sko, og generelt ser sjuskete ut. Men dette er sjeldent. Min erfaring er at de oftest diskriminerer mot (åpenbart) unge folk. Mest fordi det er mindre sjanse for at de skal handle noe der. På andreplass, så kommer nok de som ser "out of place" ut - men dette går nok mer på samtale, enn utseende. Dersom drar dit for å handle en dress til 3000 kr, så blir de jo fort informert om at dette er feil sted. Personlig har jeg alltid blitt behandlet godt, uten at jeg har pyntet meg (mer business casual, etter jobb f.eks). Men så skal det nevnes at jeg er veldig belest og kunnskapsrik på forskjellige merker, produsenter, og liknende. De som jobber der lyser opp når du slår av en prat om slikt, da mange av de som jobber er klesentusiaster selv. Anonymkode: f9767...e2f
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg handler mye på de butikkene, så har mine teorier. 1. De filtrerer fort ut de som bare skal se, kontra dem som vil handle. Blir som å dra til en high-end bilforhandler for å se på biler til 1-5 millioner. De aller, aller færreste har råd til slikt, og da er du ikke så interessant i deres øyne. 2. De har lyst på faste kunder. Butikker som dette lever på faste kunder, som gjerne drar dit for å handle inn alt i garderoben. Naturligvis har de lyst å bruke energien på slike kunder. 3. Kanskje litt stygt å si det...men de har ikke lyst på kunder som kanskje ikke helt passer til imaget der. Både for egen del(image), og for potensielle kunder som kommer dit. Da snakker jeg om folk som kommer drassene inn i skitne joggebukser, slitte sko, og generelt ser sjuskete ut. Men dette er sjeldent. Min erfaring er at de oftest diskriminerer mot (åpenbart) unge folk. Mest fordi det er mindre sjanse for at de skal handle noe der. På andreplass, så kommer nok de som ser "out of place" ut - men dette går nok mer på samtale, enn utseende. Dersom drar dit for å handle en dress til 3000 kr, så blir de jo fort informert om at dette er feil sted. Personlig har jeg alltid blitt behandlet godt, uten at jeg har pyntet meg (mer business casual, etter jobb f.eks). Men så skal det nevnes at jeg er veldig belest og kunnskapsrik på forskjellige merker, produsenter, og liknende. De som jobber der lyser opp når du slår av en prat om slikt, da mange av de som jobber er klesentusiaster selv. Anonymkode: f9767...e2f Vet du hva, det her er bare piss. Mange av dem skysser folk ut igjen nesten før de rekker å komme inn døra uten å bry seg det minste om hvorvidt man har penger eller ikke, og gjerne med en stygg kommentar eller to på kjøpet. Anonymkode: ca638...dc0 15
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 Har også følt litt sånn når jeg skal sjekke MK vesker, og det er ikke engang skikkelig luksusvare. Ansatte gadd ikke å hilse på meg og venninne helt til hun så på siden at vi hadde veske fra MK og gucci... Anonymkode: 03c9f...57d 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 Har også lagt merke til dette. Jeg synes det er så rart at de står der å er så overlegne, jeg tenker de har knapt råd å kjøpe noen som helst i butikken på butikklønna si. Anonymkode: c5949...892 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har også følt litt sånn når jeg skal sjekke MK vesker, og det er ikke engang skikkelig luksusvare. Ansatte gadd ikke å hilse på meg og venninne helt til hun så på siden at vi hadde veske fra MK og gucci... Anonymkode: 03c9f...57d Dét var vel mer pga Gucci. MK er jo dessverre kommet i samme genre som Guess. Genre harry. Jeg har verken Gucci eller MK, men likevel får jeg alltid hjelp hvis jeg går inn på Høyer eller Ferner. Kan selvfølgelig ha noe med at jeg bruker en del penger der og er medlem, og er der relativt ofte. Anonymkode: 5a978...64f 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 Jeg er nok en av de som ser ut som de ikke har råd, og har mer enn en gang forlatt en butikk pga manglende service. Det er bare fint å ikke bli hoppet på av en overivrig selger i døren, men når de nærmest flykter unna idet du nærmer seg så er tiden inne til å gå et annet sted. Anonymkode: 78867...ebb 2
pellepolitibil Skrevet 30. januar 2018 #11 Skrevet 30. januar 2018 (endret) det handler bare om status. de går på drittlønn men liker å assosiære seg med klærne de rike noldusene bruker. vitner bare om at de er kulturellt ødelagte og har ett verdensyn som du ikke vil tilegne deg selv om livet ditt sto på spill.. FAKTA FAEN samme gjelder fashionbloggerne. samme psykologi ligger bak. menneskelig søppel som ikke forstår hvorfor de gjør som de gjør. de er helt ødelagte...... burde ha vært avlivet eller kastrert. ett av de to. Endret 30. januar 2018 av pellepolitibil 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #12 Skrevet 30. januar 2018 Men her i Norge er det egentlig ikke så ille. I utlandet er det flere av de eksklusive butikkene som har dørene låst, og driver med by appointment only. Har hørt om "skrekkhistorier" fra folk som bare har møtt på en dørvakt når de skal inn, og blitt avvist, uten noen spesiell grunn. Det er kanskje litt gimmick, men noen av disse butikkene gjør det intensjonelt for å virke mer eksklusive. Noen av butikkene har også så eksklusivt klientell, at de setter av hele butikken til dem, når de skal å shoppe. Dette er da kunder som uten problem blåser av et par hundre tusen dollar / pund / euro pr. handletur...oljesjeiker, prinser fra midtøsten, o.l Anonymkode: f9767...e2f
pellepolitibil Skrevet 30. januar 2018 #13 Skrevet 30. januar 2018 (endret) 18 minutter siden, AnonymBruker said: Men her i Norge er det egentlig ikke så ille. I utlandet er det flere av de eksklusive butikkene som har dørene låst, og driver med by appointment only. Har hørt om "skrekkhistorier" fra folk som bare har møtt på en dørvakt når de skal inn, og blitt avvist, uten noen spesiell grunn. Det er kanskje litt gimmick, men noen av disse butikkene gjør det intensjonelt for å virke mer eksklusive. Noen av butikkene har også så eksklusivt klientell, at de setter av hele butikken til dem, når de skal å shoppe. Dette er da kunder som uten problem blåser av et par hundre tusen dollar / pund / euro pr. handletur...oljesjeiker, prinser fra midtøsten, o.l Anonymkode: f9767...e2f L.O.L. hører hjemme på 1100-tallet... tviler på at elon musk eller bill gates hadde giddet å stå i en slik kø. det må nok noen kongelige fra saudi arabia eller afghanistan til for at disse butikkene ikke skal gå konken.. Endret 30. januar 2018 av pellepolitibil
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #14 Skrevet 30. januar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Vet du hva, det her er bare piss. Mange av dem skysser folk ut igjen nesten før de rekker å komme inn døra uten å bry seg det minste om hvorvidt man har penger eller ikke, og gjerne med en stygg kommentar eller to på kjøpet. Anonymkode: ca638...dc0 Det gjør at idiotene de gidder å ekspedere føler seg mer spesielle, og de bruker derfor mer penger for å fortsette å være med i "klubben". Anonymkode: 7aa90...f77 2
pellepolitibil Skrevet 30. januar 2018 #15 Skrevet 30. januar 2018 (endret) 42 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er nok en av de som ser ut som de ikke har råd, og har mer enn en gang forlatt en butikk pga manglende service. Det er bare fint å ikke bli hoppet på av en overivrig selger i døren, men når de nærmest flykter unna idet du nærmer seg så er tiden inne til å gå et annet sted. Anonymkode: 78867...ebb ikke ta deg nær av det. de som står bak kassa i slike butikker er som regel totalt hjernedøde. du burde være stolt over at du ikke fikk service. det er dårlige mennesker som jobber i slike butikker. de som driver de er gjerne psykopater.. hele opplegget/konseptet er jo rene galskapen.. Endret 30. januar 2018 av pellepolitibil 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #16 Skrevet 30. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en ting jeg undres veldig mye over. For eksempel på høyer eller ferner jacobsen, der får jeg høre av folk at de som jobber der er veldig overlegne og ikke særlig interessert i å hjelpe deg dersom du ikke ser rik ut. Hvorfor det egentlig? De som jobber der jobber i BUTIKK, de er ikke rike eller noe(med mindre du er sjef osv, men ikke alle der er det). Anonymkode: ba0e0...015 Den typen butikker går jegnikke inn i her i Norge. Grunnen er enkel, man blir behandlet på en ugrei måte og produktene deres kan vi godt klare oss uten. Mange av de mest overlegne personene i den typen butikker bruker lønn og alle sine penger på utseende. Når de blir arbeidsledige fordi butikken legges ned, står de gjerne uten bolig og uten muligheter til inntekt i andre butikker eller bedrifter. De er ikke uvanlig å se igjen i Nav sitt system. Så kan man spørre seg om hvorfor de ikke får jobber i andre butikker når de kan vise til at de har jobbet heltid i byens finere butikker. Anonymkode: e78ea...8e9 1
pellepolitibil Skrevet 30. januar 2018 #17 Skrevet 30. januar 2018 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker said: Den typen butikker går jegnikke inn i her i Norge. Grunnen er enkel, man blir behandlet på en ugrei måte og produktene deres kan vi godt klare oss uten. Mange av de mest overlegne personene i den typen butikker bruker lønn og alle sine penger på utseende. Når de blir arbeidsledige fordi butikken legges ned, står de gjerne uten bolig og uten muligheter til inntekt i andre butikker eller bedrifter. De er ikke uvanlig å se igjen i Nav sitt system. Så kan man spørre seg om hvorfor de ikke får jobber i andre butikker når de kan vise til at de har jobbet heltid i byens finere butikker. Anonymkode: e78ea...8e9 enig. butikkene blir drevet av menneskelig søppel som igjen livnærer seg på menneskelig søppel. det morsomme er at det er så kulturellt ødelate at de ikke evner å se seg selv i speilet.. de kaller seg gjerne for "klesentusiaster" eller liknende.. felles for de alle er at de er falske og kyniske og gjør alt for å passe inn! verden hadde vært et bedre sted uten.. Endret 30. januar 2018 av pellepolitibil
pellepolitibil Skrevet 30. januar 2018 #19 Skrevet 30. januar 2018 INTERIØR-JENTENE: https://tv.nrk.no/serie/underholdningsavdelingen/MUHH40000914/sesong-2/episode-9#t=5m9s HAHAHAH
Thyra Skrevet 30. januar 2018 #20 Skrevet 30. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst så er du en snobb hvis du tror at å jobbe i butikk er "bare bare".Syntes det er skikkelig fint å se en butikkmedarbeider ta jobben sin seriøst Har derimot det samme inntrykket av disse butikkene og misliker det veldig, men det har nok noe med at de tror de er the shit fordi de driver og selger "luksus" varer. Anonymkode: 3bd2c...1f9 Ikke noe galt i å jobbe i butikk eller andre lavtlønnsjobber. Men det er ingen grunn til at butikkansatte skal føle seg høyt hevet over og se ned på andre mennesker. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå