Gå til innhold

Hodepine etter trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de siste årene fått voldsom hodepine etter treningsøkter der jeg kjører litt hardt, altså kondisjonstrening der jeg tar meg helt ut eller styrketrening der jeg har tunge vekter. 

Dette er så demotiverende !

Spiser og drikker nok så tror ikke det er derfor jeg får hodepine.

Noen som har tips til endring eller hva det skyldes?

Anonymkode: 09931...3bc

Skrevet

Er du sikker på at du drikker nok? 

Anonymkode: 17b9b...e17

Skrevet

Om du svetter mye, pass på å få i deg salt også, ikke bare væske. 

Anonymkode: fb00b...c0c

Skrevet

treningsutløst migrene? Det har jeg, får veldig ofte anfall etter trening, enten bygger det seg gradvis opp etter trening eller så våkner jeg med det neste dag. Helt utrolig demotiverende, det eneste som hjelper for meg er å trene med lavere puls og intensitet.  Så kan man bygge opp formen saaakte, sånn at man gradvis kan f eks løpe fortere uten å få makspuls.... det kommer litt an på andre ting også, noen dager tåler jeg hardere trening enn andre. Og passer alltid på å fylle på med vann og mat etter trening, men det er noe med høy puls og anstrengelse som er selve årsaken. 

Anonymkode: 67d93...855

Skrevet

Takker for svar.  Kjennes ut som migrene ja, paracet/ibux hjelper ikke. Går over hvis jeg får kastet opp som er likt de gangene jeg har hatt migrene.

Har ikke tenkt på at jeg kan få i meg for lite salter , tenkte at jeg fikk i meg nok gjennom mat. Kanskje lurt å få i meg litt xtra å se om det hjelper.

Og selvfølgelig prøve å roe ned treningen.

Anonymkode: 09931...3bc

Skrevet

Sjekk også ut det som heter anstrengelsesutløst hodepine, jeg slet med det en periode og det eneste som fungerte var søvn når hodepinen først var tilstede.

Jeg måtte alltid begynne treningen rolig, hvis pulsen økte for fort fikk jeg vondt i hodet. For meg var kondisjonstreningen verst, men kunne også utløse det om jeg presset skikkelig på styrketrening. 

Jeg anbefaler litt roligere økter, evt roligere oppbygging og lavere puls. En tur til legen kan også være en idé, greit å få avklart hva det kan være, og hvordan unngå det på andre måter enn roligere trening, hvis det er mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...