Gå til innhold

Spise på lesesalen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter og studerer på stille lesesal på et folkebibliotek. Nå er jeg blitt skrekkelig sulten, men orker ikke pakke sammen alle sakene mine. Har med matpakke. Er det innafor å spise maten på lesesalen? Det er ingen stor lesesal: ca 10 leseplasser. Det sitter 3 andre her utenom meg. Tør ikke åpne munnen og spørre de andre om det er ok... 

Anonymkode: 61571...21a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge det ikke lager forstyrrende lyder, og du ikke sitter å knasker potetgull. Da ville jeg prøvd å spist matpakken, eventuelt flyttet meg om du ser de andre begynner å reagere. 

Anonymkode: 0518a...dcc

Skrevet

Om det involverer matpapir, knekkebrød, gulrøtter, eller annet som lager lyd: nei. Ellers, ja. Såfremt du ikke er en slafser og smatter, da er det ikke greit. 

Anonymkode: 275dd...fe9

• Liker 1
Skrevet

Så lenge maten ikke lukter og bråker så går det bra.

Makrell i tomat på knekkebrød er feks ikke greit

Anonymkode: 29145...398

• Liker 2
Skrevet

NEI!!!

Anonymkode: dfc4b...357

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI!!!

Anonymkode: dfc4b...357

Litt seint nå :fnise:

Det ble så jeg gikk ut av lesesalen og satt like utenfor. Da slapp jeg å pakke sammen alle sakene mine. 

Skrevet

Mange steder har de slått opp reglene for lesesalen utenfor/i lesesalen, eller du finner regler som gjelder for alle lesesaler knyttet til skolen på nett. Der kan du se hva som står om mat og drikke. Om ikke noe står spesifisert, er stillemat helt ok, så lenge du ikke søler og griser og smatter. 

Skrevet

Jeg synes det er helt vanlig å spise på lesesal og bibliotek. Pleier å sitte både på universitetet og folkebibliotek, og folk spiser ofte der. 

Jeg pleier å ha med meg noe som er ganske stille, men det er endel som ikke bryr seg. Ganske forstyrrende å måtte sitte og lukte på noens mat lenge etter at de er ferdige med å spise. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange steder har de slått opp reglene for lesesalen utenfor/i lesesalen, eller du finner regler som gjelder for alle lesesaler knyttet til skolen på nett. Der kan du se hva som står om mat og drikke. Om ikke noe står spesifisert, er stillemat helt ok, så lenge du ikke søler og griser og smatter. 

Ingen synlige oppslag her, og hun som satt ved siden av meg spiste på lesesalen etter at jeg kom tilbake fra min lunsj rett utenfor. 
Bråkemat og luktemat er en selvfølge at man unngår. ;) Samtidig: folk reagerer jo på ulike ting. Det finnes de som ikke forstår at makrell i tomat lukter skrekkelig, og det finnes de som reagerer på lukten av agurk. Man får ikke tatt hensyn til alle.  

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...