Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gjennom studietiden min jobbet en del i ulike butikker (matbutikk, café etc). Nå er jeg snart ferdigutdannet, og på jakt etter en jobb innenfor deg jeg utdanner meg som (studerer økonomi). Jeg ønsker å vinkle butikkjobbene til noe positivt og relevant i jobbsøknader/intervju. Noen som har noen forslag? Står litt fast.

Anonymkode: feac4...982

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kundebehandling. Så må du jo se på hva dine arbeidsoppgaver har vært. Kanskje kassaoppgjør og slikt? 

Anonymkode: 5c1ba...3f5

Skrevet

Du blir en menneskekjenner. 

Skrevet

menneskekjenner, logistikk, analysere regnskap/tall. du bør ha tallforståelse. lederskap, merchandising, markedsføring, personalansvar osv.

alt dette avhenger så klart om du er en person som evner til å ta til deg kunnskap og å bruke det i praksis. 

Anonymkode: 72f9f...602

Skrevet

Du lærer å miste troen på menneskeheten i form av hvor mange motbydelige mennesker det finnes i verden. 

Anonymkode: 33bf5...a63

• Liker 6
Skrevet

Å være effektiv, holde roen (takle sinte kunder), se glad ut hele tiden selv om man egentlig er skikkelig sur og har migrene.

Anonymkode: 6ba69...abf

Skrevet

- Ansvar, ved å holde avtaler, gjøre oppgaver osv. 
- Service og kundebehandling
- Effektivitet
- Selvstendig jobbing, hvis du har vært alene osv
- Jobbing i team, eller å kunne samarbeide godt
- Sånn generell rydding og enkel økonomi
- Høres jo litt rart ut, men det å kunne stå på i mange timer i en drittjobb (ikke formuler deg sånn selvfølgelig). Ikke at butikkjobb automatisk er en drittjobb, men noen dager er rimelig dritt. Kunder kan være frekke, medarbeidere kan skuffe, butikken kan være rotete osv. Det å lære å snu dager vil jeg si er noe positivt :)

Jeg fikk høre av en som var ansvarlig for å se gjennom CVer at jo mer dritt jobben i studietiden var, jo mer positivt så det ut på CVen at man hadde holdt ut (ta det med en klype salt, men ligger noe i det) 

Anonymkode: ae8e5...5dd

Skrevet

Du utvikler etter hvert et pokerfjes som kan komme til nytte senere i livet. 

Anonymkode: da2be...d13

Skrevet

Du får den viktigste lærdommen - arbeidsmoral. 

• Liker 1
Skrevet

At noen mennesker er skikkelig idioter. Å smile når du helst vil skrike. Arbeidsmoral. Effektivitet. Takle stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...