Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 Populært innlegg #1 Skrevet 30. januar 2018 Jeg har sett det har vært skrevet så mange tråder om barnevernet i det siste, og det har vært mye negativt i media. For noen uker siden fikk vi en bekymringsmelding i posten. Vi skjønte fort at det var naboen som hadde sendt inn denne meldingen på grunn av mye barnegråt og at vi hadde vært hjemme i over 1 uke og så slitne ut. Barnet vårt var blitt veldig sykt, med både ørebetennelse og problemer med magen, så det ble mye skriking - både dag og natt. Vi gikk med en klump i magen. Vi var redde, følte oss så små, som verdens verste foreldre. Tankene spant og jeg slet med å få sove, for plutselig ble alt så vondt og vanskelig, og jeg var oppriktig redd for at barnevernet ville plassere hun i fosterhjem. Så kom møte i dag. Jeg skalv faktisk når jeg gikk inn på kontoret og det var så ubehagelig. Damen som møtte oss var utrolig søt og hyggelig. Vi satt og ned, og hun foreslo at hun skulle lese opp meldingen de hadde fått inn så kunne vi snakke om det sammen. Allerede før hun begynte å lese så møtte hun følelsene våre, hun sa at dette på ingen måte dreide seg om omsorgsovertakelse, og at de kun er der for å hjelpe. Jeg kjente allerede at jeg ble veldig lettet. Hun leste opp, og jeg kjente meg jo igjen i alt som var skrevet. Det sto om barnegråt og at vi hadde sett slitne ut (naboen hadde til og med kommet med noen små hint om at vi kanskje ruset oss?), og at naboen var oppriktig bekymret. Jeg fikk fritt rom til å forklare meg, og vi lo litt sammen av det hele. Jeg hadde tatt med skriv fra legen til barnet om sykdom, og den ansatte kjente veldig godt igjen det å kunne være sliten og trett når det er så mye skrik og barnet er jo under 2 år så det er ikke mulig å "forklare" at det ikke er farlig men bare vondt. Videre så snakket vi litt om det å være forelder. Om samarbeidet oss i mellom gikk fint, og litt om hvor glad vi er i barnet og hvor stolte vi er. Hun fikk se bilder av barnet, og var oppriktig interessert i å høre på oss og å forstå. Til slutt så sa hun at det er vanlig med et hjemmebesøk, men i denne situasjonen er det virkelig ikke noe bekymring fra deres side, og med mindre vi selv føler vi har et behov for at de skal hjelpe oss med noe så ser hun ingen grunn til videre undersøkelse. Hun kom med noen gode råd angående å snakke med naboene om situasjonen, og takket for at vi hadde tatt oss tid til å komme. Jeg ville dele dette, for jeg ble så utrolig overrasket og glad. Jeg håper kanskje dette kan hjelpe noen som skal i møte, for det var virkelig en positiv opplevelse. Jeg følte meg hørt, sett og respektert. Det er kanskje litt rart å poste dette innlegget, men jeg føler det virkelig er på sin plass når jeg ser alt som blir skrevet og de følelsene jeg selv satt å følte på før jeg skulle i møte kunne ha vært unngått om jeg bare hadde tenkt litt rasjonelt. Anonymkode: 27788...456 65
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Ååh. Så godt å høre din erfaring også (selv om den var positiv og mange mener er unødvendig og noe media ikke jakter etter). Er så glad det kan bli skrevet positivt om dette også. Venter min første baby snart selv, og har jo tenkt denne tanken selv. Hva om baby får kolikk og skriker mye eller ett eller annet, og noen ringer bv. Fint at du fikk hjelp ❤ Anonymkode: afff0...eca 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 Og her var et klassisk naboen burte egenlig spurt dere . Før han meldte. Var dere syke så lenge. Kjenner ikke naboen dere? Men uansett dere hadde jo veldig lite å frykte uansett. Men blir ikke fra tatt unger pga barnet har ørebetennelse da. Stusser som sakt mere på naboen din Anonymkode: 2186e...0a5 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og her var et klassisk naboen burte egenlig spurt dere . Før han meldte. Var dere syke så lenge. Kjenner ikke naboen dere? Men uansett dere hadde jo veldig lite å frykte uansett. Men blir ikke fra tatt unger pga barnet har ørebetennelse da. Stusser som sakt mere på naboen din Anonymkode: 2186e...0a5 TS her. Ja, naboen burde kanskje ha snakket med oss først, men så gjorde hun ikke det. Og hvis jeg skal være ærlig vil jeg heller at naboen skulle sende inn den bekymringsmeldingen hvis hun oppriktig var bekymret, enn at hun bare skulle sitte å tenke på det. Det var jo ikke alle mann som var syke, det var snakk om et barn som var sykt og skrek veldig mye i litt over 1 uke. Vi hadde mye nattevåk og stress, så vi så jo veldig slitne ut selv. Jeg kan jo forstå det at hvis plutselig jeg hadde hørt barnegråt hele døgnet så hadde jeg også begynt å stusse litt. Naboen sendte heller ikke inn anonymt, så var jo ikke slik at hun oppriktig ønsket å "ta oss" uten å snakke med oss, men hun var bekymret og da skal man sende melding. Nei, vi hadde nok ikke noe å frykte, men hvis du har lest litt om hva media skriver, hva det skrives på Facebook og på forum så skjønner du kanskje at vi likevel ble redd. Der legges det jo frem som at du nesten må ha barn i smug, ellers så kommer barnevernet og tar ungen fra deg. I bekymringsmeldingen hadde jo naboen mistenkt at dette dreide seg om rus, så anklagen var veldig alvorlig. Likevel møtte den ansatte oss med åpenhet og ydmykhet, og var oppriktig interessert i å hjelpe oss om vi trengte det. Ingen blir fratatt barn av ørebetennelse, men mange blir fratatt barn på grunn av rus - og det var jo det naboen hadde skrevet. Kan legge til at hverken jeg eller barnefar ruser oss. Vi sa jo også at vi kunne ta en blodprøve eller en urinprøve hvis de tvilte litt på oss, men dette mente de ikke var nødvendig. Anonymkode: 27788...456 17
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 Dette er et eksempel på hvordan de aller fleste møter med Barnevernet foregår. Heldigvis tar de alle bekymringsmeldinger seriøst og setter i gang undersøkelse. Takk for at du deler! Anonymkode: 5fbfa...632 19
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 Det er derfor det er så tragisk med disse gruppene som skremmer vettet av normale foreldre. De foreldrene på disse Facebook sidene har blitt fratatt barna for en grunn. Men de eier ikke selvinnsikt og de fleste har store psykiske problemer eller har sliter med rus/alkoholisme. Det farlige med dem er at de selv ikke ser at de ikke er i stand til å ta vare på barna sine og er villig til å risikere barnas liv og helse for sin egen stolthet. Se bare på hvor mye personlig de legger ut uten filter og ikke minst hvor mye de utleverer sine egne barn med bilder og videoer. I tillegg kommer de med drapstrusler og ønsker barnevernsansattes barn vondt om død og voldtekt(!) Ærlig talt. Om barnet mitt skulle bli tatt så hadde jeg ikke ønsket noe så vondt for noen!! Barnevernet er ikke farlig eller en stor stygg ulv. Men de er bare mennesker og dessverre så skjer det feil. Noen ganger henter de ut barn ved en feil, eller så henter de ikke barn som burde blitt hentet. Systemet er ikke perfekt og det er mye å jobbe med. Men de er på ingen måte ute etter å samle barn for morro skyld. Eller for å selge dem, donere organene deres eller mye annet rart som disse barnevermotstanderne ræler om. Jeg er helt med på å heller ringe en gang for mye enn en gang for lite ved reell bekymring. For mange vegrer seg mot å ringe og barn har lidd og dødd pga det. Heller en telefon fra barnevernet om et møte enn et barn som ikke blir sett og hørt. Bra du fikk en positiv erfaring. Innerst inne visste du nok at du ikke hadde grunn til bekymring selv om selvsagt blir litt skjelven oppi det hele
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 Jeg er glad for topikstarteren at hun har fått en god opplevelse av barnevern. Men!!! Jeg kan ikke stoppe å tenke om denne pedophilske bup-legen som jobbet for barnevernet og akkurat blitt tatt for å laste ned store mengder av video materialer hvor barna var grovt misbrukt. Jeg har lest hva var navnet hans i Facebook- gruppa Barnevernet Vil Vi Ha Fullstendig Fjernet. Og så leste jeg om foreldrene som han har fjernet barna fra. Så han skrev de sine beslutninger, ødelagt familier og etterpå gikk hjem og onanerte. Han gjorde dette ila 20 år!!! Og ble tatt bare etter varsel fra utlandet! Hva var motivene hans å jobbe for bv?! Og hvorfor ingen av kollegaene hans (som påstår at de kan kjenne alt om menneske utifra blikkontakt )har ikke merket alt de jobbet med en maniac? Anonymkode: 1fede...1a7
Gjest GoldenLioness Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er glad for topikstarteren at hun har fått en god opplevelse av barnevern. Men!!! Jeg kan ikke stoppe å tenke om denne pedophilske bup-legen som jobbet for barnevernet og akkurat blitt tatt for å laste ned store mengder av video materialer hvor barna var grovt misbrukt. Jeg har lest hva var navnet hans i Facebook- gruppa Barnevernet Vil Vi Ha Fullstendig Fjernet. Og så leste jeg om foreldrene som han har fjernet barna fra. Så han skrev de sine beslutninger, ødelagt familier og etterpå gikk hjem og onanerte. Han gjorde dette ila 20 år!!! Og ble tatt bare etter varsel fra utlandet! Hva var motivene hans å jobbe for bv?! Og hvorfor ingen av kollegaene hans (som påstår at de kan kjenne alt om menneske utifra blikkontakt )har ikke merket alt de jobbet med en maniac? Anonymkode: 1fede...1a7 Disse finnes overalt og er flinke skuespillere. Vanskelig å vite på forhånd hvem som er pedofil...
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 Også hatt positivt møte med BV. Selv om meldingen kom fra 3 politibetjenter som var hjemme hos oss. Det var en den av rutinen i forbindelse med rassia siden barn bodde på adressen. Så ja.. For all del.. De kunne sikkert krevd testing av meg osv, og dratt det langt, men to møter og tilbakemeldinger fra hs og bhg så var saken død. Anonymkode: 1d73a...d47 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Og her var et klassisk naboen burte egenlig spurt dere . Før han meldte. Var dere syke så lenge. Kjenner ikke naboen dere? Men uansett dere hadde jo veldig lite å frykte uansett. Men blir ikke fra tatt unger pga barnet har ørebetennelse da. Stusser som sakt mere på naboen din Anonymkode: 2186e...0a5 Faktisk ikke. Naboen skulle, som han gjorde- overlate den vurderingen til de som kan det: bv.tj. Hva tror du en rusmisbruker hadde svart naboen på et sånt som? Eh ja vi ruser oss hver dag og slår ungen.... Veldig bra å høre at møtet var en god opplevelse, selv i en kjip situasjon. Har en ikke noe å skjule er barnevernet en ok etat. Anonymkode: f39f6...9d6 5
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #11 Skrevet 30. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Faktisk ikke. Naboen skulle, som han gjorde- overlate den vurderingen til de som kan det: bv.tj. Hva tror du en rusmisbruker hadde svart naboen på et sånt som? Eh ja vi ruser oss hver dag og slår ungen.... Veldig bra å høre at møtet var en god opplevelse, selv i en kjip situasjon. Har en ikke noe å skjule er barnevernet en ok etat. Anonymkode: f39f6...9d6 De var syke en uke.. og da tror naboen at de doper seg. Hjelpes hva tror mine naboer om meg som har tre unger med omgangsyke . Vi ser bleike og ustelte og vi har vært oppe til rare time de siste dagene. Syntes det bare var så rart at naboen slo så kjapt alarm. At hun trodde dere dopet dere. Virket jo ikke som hun vet hvem dere er. Har dere noen gang snakket sammen. Litt vel kattastrofe tenking. Hadde tenkt at ungen var syk jeg da. Ikke at dere drev med dop. Anonymkode: 2186e...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #12 Skrevet 30. januar 2018 Veldig hyggelig å høre, og flott at du deler slik at noen andre nervøse foreldre forhåpentligvis blir berolighet før sitt møte med BV. Men jeg stusser også litt på naboen...Enig at man skal heller mede for mye enn for lite, men dette var da veldig tynt. Om de ellers har sett dere som hyggelige oppegående folk med blide, trygge barn så er det rart å bli bekymret av en liten ukes skriking. Når første vår var baby med kolikk var det hyling i 3mnd, og jeg kan love deg at jeg så sliten ut! Ubehagelig å om noen skulle tenkt at dette var omsorgsvikt eller rus. Anonymkode: b9861...34e 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #13 Skrevet 30. januar 2018 Veldig bra at sånt deles. Holder meg normalt langt unna Barnevernstråder,for det dukker alltid opp noen forrykte poster under slikt innlegg. Har selv et samarbeid med BV fordi jeg er besøkshjem nå. Veldig fine mennesker de jeg har møtt,som gir gode råd og tilbakemeldinger. De virker veldig dedikerte,og har utvilsomt barnets beste i fokus. Ja,det fins ubehagelige og ikke fullt så bra mennesker i BV også. Det skjer feil. Noe kan sikkert gjøres bedre,men alt i alt gjør de en god og viktig jobb! Godt å se hvordan du opplevde det Ts,og ja,det var greit at naboen sa fra. Men jeg tror nok jeg ville spurt naboen om ting var ok først. Det er jo ikke farlig å snakke til naboen på en vennlig måte. Syns likevel at BV kom med godt råd. Snakk med naboen og si at dere skjønner at hun meldte,og at ting ordnet seg. Anonymkode: 49129...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #14 Skrevet 30. januar 2018 Så fint at du delte dette! Tusen takk Anonymkode: 0c31a...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #15 Skrevet 30. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har sett det har vært skrevet så mange tråder om barnevernet i det siste, og det har vært mye negativt i media. For noen uker siden fikk vi en bekymringsmelding i posten. Vi skjønte fort at det var naboen som hadde sendt inn denne meldingen på grunn av mye barnegråt og at vi hadde vært hjemme i over 1 uke og så slitne ut. Barnet vårt var blitt veldig sykt, med både ørebetennelse og problemer med magen, så det ble mye skriking - både dag og natt. Vi gikk med en klump i magen. Vi var redde, følte oss så små, som verdens verste foreldre. Tankene spant og jeg slet med å få sove, for plutselig ble alt så vondt og vanskelig, og jeg var oppriktig redd for at barnevernet ville plassere hun i fosterhjem. Så kom møte i dag. Jeg skalv faktisk når jeg gikk inn på kontoret og det var så ubehagelig. Damen som møtte oss var utrolig søt og hyggelig. Vi satt og ned, og hun foreslo at hun skulle lese opp meldingen de hadde fått inn så kunne vi snakke om det sammen. Allerede før hun begynte å lese så møtte hun følelsene våre, hun sa at dette på ingen måte dreide seg om omsorgsovertakelse, og at de kun er der for å hjelpe. Jeg kjente allerede at jeg ble veldig lettet. Hun leste opp, og jeg kjente meg jo igjen i alt som var skrevet. Det sto om barnegråt og at vi hadde sett slitne ut (naboen hadde til og med kommet med noen små hint om at vi kanskje ruset oss?), og at naboen var oppriktig bekymret. Jeg fikk fritt rom til å forklare meg, og vi lo litt sammen av det hele. Jeg hadde tatt med skriv fra legen til barnet om sykdom, og den ansatte kjente veldig godt igjen det å kunne være sliten og trett når det er så mye skrik og barnet er jo under 2 år så det er ikke mulig å "forklare" at det ikke er farlig men bare vondt. Videre så snakket vi litt om det å være forelder. Om samarbeidet oss i mellom gikk fint, og litt om hvor glad vi er i barnet og hvor stolte vi er. Hun fikk se bilder av barnet, og var oppriktig interessert i å høre på oss og å forstå. Til slutt så sa hun at det er vanlig med et hjemmebesøk, men i denne situasjonen er det virkelig ikke noe bekymring fra deres side, og med mindre vi selv føler vi har et behov for at de skal hjelpe oss med noe så ser hun ingen grunn til videre undersøkelse. Hun kom med noen gode råd angående å snakke med naboene om situasjonen, og takket for at vi hadde tatt oss tid til å komme. Jeg ville dele dette, for jeg ble så utrolig overrasket og glad. Jeg håper kanskje dette kan hjelpe noen som skal i møte, for det var virkelig en positiv opplevelse. Jeg følte meg hørt, sett og respektert. Det er kanskje litt rart å poste dette innlegget, men jeg føler det virkelig er på sin plass når jeg ser alt som blir skrevet og de følelsene jeg selv satt å følte på før jeg skulle i møte kunne ha vært unngått om jeg bare hadde tenkt litt rasjonelt. Anonymkode: 27788...456 Så bra! 👍🏻 Jeg reagerte litt da jeg så at du etter 1 ukes sykdom/gråt tenker at neste steg fra staten er «omsorgsovertakelse»?! 😳 Wow 😳 Anonymkode: 2558c...4a0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #16 Skrevet 30. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er glad for topikstarteren at hun har fått en god opplevelse av barnevern. Men!!! Jeg kan ikke stoppe å tenke om denne pedophilske bup-legen som jobbet for barnevernet og akkurat blitt tatt for å laste ned store mengder av video materialer hvor barna var grovt misbrukt. Jeg har lest hva var navnet hans i Facebook- gruppa Barnevernet Vil Vi Ha Fullstendig Fjernet. Og så leste jeg om foreldrene som han har fjernet barna fra. Så han skrev de sine beslutninger, ødelagt familier og etterpå gikk hjem og onanerte. Han gjorde dette ila 20 år!!! Og ble tatt bare etter varsel fra utlandet! Hva var motivene hans å jobbe for bv?! Og hvorfor ingen av kollegaene hans (som påstår at de kan kjenne alt om menneske utifra blikkontakt )har ikke merket alt de jobbet med en maniac? Anonymkode: 1fede...1a7 De fleste vet vel om at nettopp i maktyrker over andre mennesker, barn som voksne, jobber pedofile og sykt kriminelle. Med er prester, politi, i BUP, Barnevern, psykologer osv. Anonymkode: 2558c...4a0
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #17 Skrevet 30. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ååh. Så godt å høre din erfaring også (selv om den var positiv og mange mener er unødvendig og noe media ikke jakter etter). Er så glad det kan bli skrevet positivt om dette også. Venter min første baby snart selv, og har jo tenkt denne tanken selv. Hva om baby får kolikk og skriker mye eller ett eller annet, og noen ringer bv. Fint at du fikk hjelp ❤ Anonymkode: afff0...eca Foreldre som har kolikkbarn bør henge en plakat på døren som sier: »Vi har sykt barn/kolikkbarn, så vennligst ikke send bekymring til Barnevernet.» 🙂 Anonymkode: 2558c...4a0 1
Arkana Skrevet 30. januar 2018 #18 Skrevet 30. januar 2018 Fint innlegg om positiv erfaring med Barnevernet. 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #19 Skrevet 30. januar 2018 Hva er det for noe syke greier. Kan ikke unger grine engang før noen melder ifra til barnevernet? Noen griner jo hele tida. Har en unge på 4,5 i trassalder. I går skrek hun av full hals fordi jeg spurte om hun var ferdig med å spise middag.. Anonymkode: 1be14...6b3 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #20 Skrevet 30. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det for noe syke greier. Kan ikke unger grine engang før noen melder ifra til barnevernet? Noen griner jo hele tida. Har en unge på 4,5 i trassalder. I går skrek hun av full hals fordi jeg spurte om hun var ferdig med å spise middag.. Anonymkode: 1be14...6b3 Får ikke håpe naboer hørte det da ;-) Anonymkode: 2558c...4a0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå