Gå til innhold

Er det mye å ha igjen 25.000 etter boutgift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er et seriøst spørsmål, jeg trenger noen skriftlige meninger å slå i bordet med her. Det gjelder for en enslig person. Så; Hva mener dere? Skriv gjerne mer enn ja eller nei, men også graden av hvor mye/lite dere mener det er. Hvordan ville du levd med denne summen? 

Takk😊

Anonymkode: edfc7...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. 25 000 er 7 000 mer enn jeg har FØR utgifter, og jeg klarer meg tålig greit. For meg hadde 10-15 000 igjen etter boutgifter vært drømmen.

Bruk rikdommen din fornuftig.

Anonymkode: bb306...67c

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes det er romslig ja. 

Men det er med forutsetningen at boutgifter inkluderer avdrag på bolig. Hvis boutgifter er leieutgifter så ville jeg måttet sette av noe av resten for sparing til bolig, og da vil det være mindre. 

Anonymkode: 2cbf0...4d7

Skrevet

Jeg har igjen 11000,- når boutgiftene er betalt, så du er meget heldig ja :-)   Ta godt vare på pengene dine, DEN SOM SPARER HAR.

Anonymkode: cbd02...cf6

Skrevet

Det er romslig, men du kan ikke sløse heller, du har kanskje andre faste kostnader enn boutgifter? Abonnementer? Bil? også kommer jo mat + hobby og evt. reise. Hvis du ikke har bil/barn eller andre store utgifter er det veldig bra og jeg ville da spart 10000 i aksjer.

Skrevet

Ja, jeg synes det er mye, det er 11 000 mer enn jeg har igjen før alle utgifter hver måned. Men så sliter jeg med å få endene til å møtes også da... Det hadde vært en drøm å ha så mye selv før boutgifter. Nyt det! 

Anonymkode: 36623...d56

Skrevet

Ja det er mye. Jeg har 20K igjen etter boligutgiftene og har det romslig med det, men bruker lite og mye går til sparing i fond etc. Har nedbetalt bolig, kun felleskostnader. 

25K høres jo mye ut, men alt kommer jo an på hvor høye/lave faste utgifter du har.

Anonymkode: eba17...d2e

Skrevet

Klarer man seg ikke med det så må man seriøst ta seg i nakkeskinnet. 

Anonymkode: 7325d...028

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et seriøst spørsmål, jeg trenger noen skriftlige meninger å slå i bordet med her. Det gjelder for en enslig person. Så; Hva mener dere? Skriv gjerne mer enn ja eller nei, men også graden av hvor mye/lite dere mener det er. Hvordan ville du levd med denne summen? 

Takk😊

Kan legge til at alle boutgifter ink. strøm og forsikring.

Inge ytterligere utgifter til studielån og vedkommende har ikke bil.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at alle boutgifter ink. strøm og forsikring.

Inge ytterligere utgifter til studielån og vedkommende har ikke bil.

Er medregnet i boutgiften*

Skrevet

Det er jo relativt. Hadde vi vært i den situasjonen måtte vi kuttet drastisk på andre utgifter. Man legger jo opp forbruk etter inntekt, og hva man har til overs hver måned. 

Men gitt ditt siste innlegg forstår jeg at personen ikke har vesentlige faste kostnader utover å bo, og da bør 25 000 være romslig. 

Anonymkode: 6e70d...55b

Skrevet

Jeg har fire tusen igjen å betalt en husleie på 9000. 25 000 hadde vært en drøm å ha.

Anonymkode: f9569...3c9

• Liker 1
Skrevet (endret)

25.000 er mye å ha igjen etter at alle boutgifter er betalt, ja. I dagens marked klarer man seg fint på det, og trenger ikke snu på kronene i matbutikken etc. Råd til bil har man også, om man vil.

Men det er klart; det kommer jo helt an på hva vedkommende har av andre, faste utgifter! Er det barn med i bildet for eksempel? Det koster å ha barnehagebarn. Dersom det også er diverse kredittkort og store utgifter til en ny bil med kort nedbetalingstid osv, så får pengene bein å gå på fort!

Endret av Million
Skrevet

Det er 21.000 mer enn det jeg har... så ja. 

Anonymkode: a4ad1...e10

Skrevet

Føler du det er lite?Har du ingen barn?

Anonymkode: 0a64d...1ae

Skrevet

Er det for en enslig, eller for par? Er det barn i bildet?

Eid eller leid bolig? Størrelse/standard/beliggenhet på boligen (altså om det er der man prioriterer å bruke penger eller ikke) Hvem dekker/sparer til vedlikeholdskostnader? 

For en enslig er det veldig mye. For en husholdning er det helt ok. 

Anonymkode: eb6e7...3b0

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke helt hvorfor du spør, for uansett hvor mye man tjener så trenger man ikke å bruke opp alt hver måned. Man bruker penger på det man trenger og evt. litt til.

Resten er det en stor fordel å spare. Man kan få store uforutsette utgifter, og da er det greit å ikke behøve å ta opp lån.

Endret av Hanne67
Skrevet

Jeg hadde vært overlykkelig om jeg hadde så mye igjen etter at boutgifter var betalt. Jeg bor alene og har nesten 500 000 i inntekt. 

Anonymkode: 7a55a...136

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk😊

Ja, 25000 etter boutgift er mye. Jeg har ikke 25000 etter skatt engang ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...