AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Barnet vårt som har asperger tygger på alt mulig. Masse klær blir ødelagt. Har hørt man kan søke støtte hos nav. Noen med erfaring. Jakker, gensere og trøyer blir mest utsatt. Og det blir jo dyrt i lengden. Anonymkode: d08f0...269
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Kjøp tyggis. Det hjalp min. Det hu hadde var et stort tyggebehov. Var en ticks. Det gikk vanvittig mye tyggis men det sparte klær og det roet hu ned og roet hue. Anonymkode: 93e66...c05 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøp tyggis. Det hjalp min. Det hu hadde var et stort tyggebehov. Var en ticks. Det gikk vanvittig mye tyggis men det sparte klær og det roet hu ned og roet hue. Anonymkode: 93e66...c05 Takk for god tips:) Lurer på om de vokser det av seg noen gang? Anonymkode: d08f0...269
GammelKaktus Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 Du kan søke stønad, tror du kan få opptil 5000 i måneden til klær og sko som blir ødelagt. Har en kamerat som får det fra NAV til barnet sitt. Har du ikke fått informasjon fra BUP om hva du har rett på ? Trodde de var så flinke til å gi informasjon om hva slags rettigheter man har når man har barn med diagnoser.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Du kan søke stønad, tror du kan få opptil 5000 i måneden til klær og sko som blir ødelagt. Har en kamerat som får det fra NAV til barnet sitt. Har du ikke fått informasjon fra BUP om hva du har rett på ? Trodde de var så flinke til å gi informasjon om hva slags rettigheter man har når man har barn med diagnoser. Fikk ikke særlig mye info. Bare det at hjelpemiddelsentralen kan hjelpe med avlastning og slikt. Ikke noe økonomisk informasjon. Anonymkode: d08f0...269
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet vårt som har asperger tygger på alt mulig. Masse klær blir ødelagt. Har hørt man kan søke støtte hos nav. Noen med erfaring. Jakker, gensere og trøyer blir mest utsatt. Og det blir jo dyrt i lengden. Anonymkode: d08f0...269 Du/barnet kan ha rett på grunnstønad. Men det er vanskelig å dokumentere behovet. Det har vært flere tråder på hvordan enkelte går frem og ikke når frem hos Nav for å argumentere for behov for stønad. Anonymkode: 5fee7...f23
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 Kjøp smykke med silikonperler eller figur. Har hørt om flere som har hatt nytte av de. Anonymkode: efd81...bdd
Gjest Solstråletårer Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 (endret) 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for god tips:) Lurer på om de vokser det av seg noen gang? Anonymkode: d08f0...269 Det gjorde hu. Måtte bare finne ut hva trigga stresset som fikk hennne å tygge. Hus henne var det utrygghet på skole . Forsatt veldig glad i tyggis men ikke det desperate behovet. Hvorfor jeg var anonym 1 svar aner jeg ikke. Endret 30. januar 2018 av Solstråletårer
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 27 minutter siden, Solstråletårer skrev: Det gjorde hu. Måtte bare finne ut hva trigga stresset som fikk hennne å tygge. Hus henne var det utrygghet på skole . Forsatt veldig glad i tyggis men ikke det desperate behovet. Hvorfor jeg var anonym 1 svar aner jeg ikke. Ok takk for svar igjen:) Hos min er det også når det er skole relatert. Hjemme så er barnet rolig. Anonymkode: d08f0...269
Gjest Solstråletårer Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 Tar tid å finne balansen. De vokser og utviklere seg også de barna våres. De blir ikke store bebyer. De tåler mere etter vært som de lærer seg selv å kjenne og hva de selv kan gjøre for å roe seg ned. Har barnet ditt mulighet å få en stillerom . Det hjalp min.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #11 Skrevet 30. januar 2018 20 minutter siden, Solstråletårer skrev: Tar tid å finne balansen. De vokser og utviklere seg også de barna våres. De blir ikke store bebyer. De tåler mere etter vært som de lærer seg selv å kjenne og hva de selv kan gjøre for å roe seg ned. Har barnet ditt mulighet å få en stillerom . Det hjalp min. Ja, det har han muligheten til. Hva slags andre tiltak kan man kreve av skolen? Anonymkode: d08f0...269
Gjest Solstråletårer Skrevet 30. januar 2018 #12 Skrevet 30. januar 2018 Kommer veldig ann på skolen og hva de har kapasiteten til. Du må nesten spørre ppt og skole neste gang dere har samarbeidsmøte.
pyttpott1 Skrevet 30. januar 2018 #13 Skrevet 30. januar 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Barnet vårt som har asperger tygger på alt mulig. Masse klær blir ødelagt. Har hørt man kan søke støtte hos nav. Noen med erfaring. Jakker, gensere og trøyer blir mest utsatt. Og det blir jo dyrt i lengden. Anonymkode: d08f0...269 Ja, du kan ha krav på stønad fra nav. Men viktig at du dokumenterer og Evt tar vare på klær som blir ødelagt slik at du har noe å vise fram til. Jeg ville ha snakket med habiliteringen eller BUP om disse utfordringen du står ovenfor, du har krav på å få vite dine rettigheter :-) både ifht til hjemme å på skole. Har du prøvd å observere om det skjer noe i forkant av tyggingen som kan trigge det? Kan jo være stress eller at det er noe han ikke får utløp for eller lignende. Endret 30. januar 2018 av pyttpott1
Perelandra Skrevet 30. januar 2018 #14 Skrevet 30. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjøp smykke med silikonperler eller figur. Har hørt om flere som har hatt nytte av de. Anonymkode: efd81...bdd Ja, du kan bestille smykker i silikon som er beregnet til å tygge eller bite på. Her en norsk side som selger tyggesmykker Lykkeli Design, og her er en internasjonal Stimtastic
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå