Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er så frustrert og uvitende nå. Jeg sliter med uregelmessig syklus, men prøver å bli gravid. Den 13. Januar fikk jeg positiv el test. Vi hadde sex den 12. og 14. (Jeg var bortreist så fikk ikke hatt sex den 13.) 19 Januar fikk jeg èn blødning. Det var ordentlig blod, så jeg tenkte at det var mensen som kom. Men det var det eneste som kom, det har ikke kommet noe etter det. Hadde kun en bittelitt lysebrun/beige flekk i bindet når jeg våknet dagen etter. Tok en graviditetstest den 20., den var negativ. Tenkte at hvis jeg ikke var gravid, så får jeg være glad for at denne syklusen er så og si normal, da forrige var på 52 dager.. Men når det ikke har kommet noe mer blod så kjenner jeg at jeg blir frustrert og lei meg, jeg skjønner ikke hva som skjer.. :(

Noen som har opplevd det samme, eller som vet noe om dette/har noen råd?

Anonymkode: b0af4...4d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du kun tatt test den 20 januar? Da var det jo kun en uke siden eggløsning.

Ville tatt en test på nytt nå i såfall, for å utelukke graviditet :)

Ellers hadde jeg samme opplevelse forrige mnd. Har som regel stabil syklus på 31-34 dager, forrige mnd kom den etter 27 dager. Da hadde jeg kun 1 dag med blødning, deretter 5 dager med brun spotting. Har aldri hendt før, typisk at det skjer når man er prøver 😣 Jeg var altså ikke gravid. Positiv eggløsningstest den 25. januar, Dvs syklusdag 12. Har tenkt at syklusen har blitt kortere og stabilisert seg mer etter prevensjon, kan jo hende det er noe sånt som skjer til deg også?

Skrevet
41 minutter siden, lille_myyy skrev:

Har du kun tatt test den 20 januar? Da var det jo kun en uke siden eggløsning.

Ville tatt en test på nytt nå i såfall, for å utelukke graviditet :)

Ellers hadde jeg samme opplevelse forrige mnd. Har som regel stabil syklus på 31-34 dager, forrige mnd kom den etter 27 dager. Da hadde jeg kun 1 dag med blødning, deretter 5 dager med brun spotting. Har aldri hendt før, typisk at det skjer når man er prøver 😣 Jeg var altså ikke gravid. Positiv eggløsningstest den 25. januar, Dvs syklusdag 12. Har tenkt at syklusen har blitt kortere og stabilisert seg mer etter prevensjon, kan jo hende det er noe sånt som skjer til deg også?

Beklager, ser at jeg skrev feil. Jeg tok test den 27. ikke 20. 

Ja, kanskje. Vanskelig å si. Kjenner jeg blir utrolig frustrert i hvert fall. Jeg har legetime i morgen for noe annet, så jeg skal ta det opp med legen og høre hva hun tenker

Skrevet (endret)

Hvis du sliter med uregelmessig syklus, ville jeg bedt om utredning. Mener ikke å skremme deg, men det kan skyldes manglende eggløsning. Har man ikke hatt eggløsning, vil også mensen bli forskjøvet eller fraværende.

Sliter selv med uregelmessige sykluser og er til utredning. Utrolig frustrerende med lange sykluser med mye kluss, så du har min fulle sympati! Har prøverdagbok hvis du ønsker å lese om mine erfaringer.

Ellers ville jeg ventet noen dager, og tatt en ny test. En test som du tok 20. vil være negativ, da du kun er 5-7 dager DPO. Du må gi det en uke til, ca. Testet du i dagene etter første positive EL-test?

Edit: Ser du skrev du tok test 27. 

Endret av Aryamili
preisering
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Beklager, ser at jeg skrev feil. Jeg tok test den 27. ikke 20. 

Ja, kanskje. Vanskelig å si. Kjenner jeg blir utrolig frustrert i hvert fall. Jeg har legetime i morgen for noe annet, så jeg skal ta det opp med legen og høre hva hun tenker

Jeg har jo ikke hatt noe spotting heller, kun den ene lille lyse flekken dagen etter 

Skrevet
Akkurat nå, Aryamili skrev:

Hvis du sliter med uregelmessig syklus, ville jeg bedt om utredning. Mener ikke å skremme deg, men det kan skyldes manglende eggløsning. Har man ikke hatt eggløsning, vil også mensen bli forskjøvet eller fraværende.

Sliter selv med uregelmessige sykluser og er til utredning. Utrolig frustrerende med lange sykluser med mye kluss, så du har min fulle sympati! Har prøverdagbok hvis du ønsker å lese om mine erfaringer.

Ellers ville jeg ventet noen dager, og tatt en ny test. En test som du tok 20. vil være negativ, da du kun er 5-7 dager DPO. Du må gi det en uke til, ca. :) Så håpet er ikke ute! Testet du i dagene etter første positive test?

Jeg har vært hos gynekolog for dette. Alt av prøver var fine, og det så fint ut på ultralyd. Sist jeg var der så sa hun at det så ut som at jeg hadde hatt eggløsning. Jeg fikk kur på Provera i September, som jeg gikk på i 2 måneder. Første syklus etter dette var på 52 dager, dette er andre syklusen min etter kuren.. 

Ja, det hadde vært fint og kunne lest prøverdagboken din..

jeg skrev feil. Jeg tok test den 27. ikke den 20. Så jeg tok test dagen etter blødningen.

Testingen har vært litt av og på. Tester noen dager her og der. Vi har sex annen hver dag for å være sikre på at vi treffer el. Men jeg burde kanskje være flinkere til å teste hver dag i testperioden

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært hos gynekolog for dette. Alt av prøver var fine, og det så fint ut på ultralyd. Sist jeg var der så sa hun at det så ut som at jeg hadde hatt eggløsning. Jeg fikk kur på Provera i September, som jeg gikk på i 2 måneder. Første syklus etter dette var på 52 dager, dette er andre syklusen min etter kuren.. 

Ja, det hadde vært fint og kunne lest prøverdagboken din..

jeg skrev feil. Jeg tok test den 27. ikke den 20. Så jeg tok test dagen etter blødningen.

Testingen har vært litt av og på. Tester noen dager her og der. Vi har sex annen hver dag for å være sikre på at vi treffer el. Men jeg burde kanskje være flinkere til å teste hver dag i testperioden

Da er det nok kluss med hormonene denne syklusen. Det er veldig irriterende når man er prøver. Kanskje du skulle fått sjekket om du har EL i neste syklus? Med blodprøver. Ellers så anbefaler mange temping, har ikke prøvd det selv men det er i hvert fall mer sikkert og billigere enn EL-tester :)

Skrevet
7 timer siden, Aryamili skrev:

Da er det nok kluss med hormonene denne syklusen. Det er veldig irriterende når man er prøver. Kanskje du skulle fått sjekket om du har EL i neste syklus? Med blodprøver. Ellers så anbefaler mange temping, har ikke prøvd det selv men det er i hvert fall mer sikkert og billigere enn EL-tester :)

Ja, det er sykt irriterende og frustrerende.. Ja, kanskje jeg skulle gjort det.. Jeg har Lady Comp og tempet med den denne syklusen.. Jeg har varierende målinger fra 35.50-36.50.. Men jeg synes det er litt slitsomt å tempe hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...