Gå til innhold

Treningsprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laget et fast treningsprogram der jeg har 3 styrkeøkter og 2 kondisjonsøkter. Styrkeøktene skal jeg kjøre mandag, onsdag og fredag. Jeg tenker å kjøre programmet i 12 uker, hvor lenge kjører dere et fast program før dere bytter? 

Anonymkode: 53107...122

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til jeg stagnerer i flere øvelser, da er det på tide å bytte om litt :)

Skrevet

Starter alltid lett på et program med flere reps. pr. sett å etter hvert vektene øker så går selvfølgelig repsene nedover også. 

Starter på 8 ca. å havner til slutt på 3 reps.

Progresjon i programmet er viktig. Øk gjerne med min. 1,25 kg i uken alt etter hvilket nivå du ligger på (helst 2,5). 

Kjør baseøvelser som knebøy, benkpress å markløft. Supplere med jåleøvelser som skulderøvelser, nedtrekk å bicepsøvelser etter hva du selv ønsker.

Skrevet

I noen øvelser vil det være lettere å øke, det er så mange måter å trene på. Men som hovedregel ville jeg kjørt et treningsprogram til man stangerte, hvertfall som "nybegynner". Noen responderer på høyreps bedre enn andre, selv funker jeg best på 8-12 reps ca. Ved markløft ligger på jeg 1-6reps serier.

Vil råde deg til å kjøpe inn små vektskiver på 0,25kg og 0,5kg. Så du kan øke sakte men sikkert, største feilen mange gjør er å øke vektene for raskt. Da tilpasser kroppen seg dårlig. Spesielt benkpress kan være vanskelig å øke.

Ikke heng deg opp i dager du må trene, tilpass det dagsformen. Noen ganger har du kanskje 2 dager pause...andre 1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...