AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 Hei:) Vi gifter oss på et fint hotell om noen få måneder og skal servere 3-retters + bryllupskake utover kvelden. Vi har tenkt til å servere en enhet til forretten og en til hovedretten. Gjestene kan selv velge om de vil ha rødvin, hvitvin eller mineralvann. Det blir servert kaffe til kaken og vann vil være tilgjengelig på alle bord. Syntes dere det er for lite? Må man servere alkohol/mineralvann til desserten også? Det vil bli rigga opp en bar i lokalet slik at gjestene kan kjøpe mer om de ønsker det. Anonymkode: b72b1...e1b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Det blir servert velkomstdrink også. Anonymkode: b72b1...e1b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 Ja til å servere til desserten å. Anonymkode: 119b8...e50 6
PrinsesseNila Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 (endret) Tenker at det er vel ganske vanlig med cognac eller likør til kaffen i festlig lag? Utover det syns jeg det høres greit ut. De får jo kjøpt selv om de vil ha mer. Hva som er normalt/ikke normalt tror jeg ikke jeg skal legge meg borti. Vi skal ha åpen cocktail bar. Men så er heller ingen barn invitert. Endret 30. januar 2018 av PrinsesseNila 3
Illuminatum Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei:) Vi gifter oss på et fint hotell om noen få måneder og skal servere 3-retters + bryllupskake utover kvelden. Vi har tenkt til å servere en enhet til forretten og en til hovedretten. Gjestene kan selv velge om de vil ha rødvin, hvitvin eller mineralvann. Det blir servert kaffe til kaken og vann vil være tilgjengelig på alle bord. Syntes dere det er for lite? Må man servere alkohol/mineralvann til desserten også? Det vil bli rigga opp en bar i lokalet slik at gjestene kan kjøpe mer om de ønsker det. Anonymkode: b72b1...e1b Det vanlige er gjerne: aperitiff før mat passende vin til forrett (f eks hvit til laksemousse) passende vin til hovedrett (ofte rødt da mange ofte velger kjøtt) sherry eller rosèvin evnt muscato til dessert/kake evnt cognac Om festen avsluttes etter dessert så avsluttes også servering, ellers er det alle andre steder enn denne gruppen vanlig å fortsette å servere sine gjester så lenge selskapet varer. 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei:) Vi gifter oss på et fint hotell om noen få måneder og skal servere 3-retters + bryllupskake utover kvelden. Vi har tenkt til å servere en enhet til forretten og en til hovedretten. Gjestene kan selv velge om de vil ha rødvin, hvitvin eller mineralvann. Det blir servert kaffe til kaken og vann vil være tilgjengelig på alle bord. Syntes dere det er for lite? Må man servere alkohol/mineralvann til desserten også? Det vil bli rigga opp en bar i lokalet slik at gjestene kan kjøpe mer om de ønsker det. Anonymkode: b72b1...e1b Hvis det blir en del taler, så ville jeg gjerne hatt mer vin til hovedretten. Helt greit med bare kaffe (te hvis man ber om det) og vann til dessert, og så bør baren settes opp i tide til at de som vil kan gå og kjøpe noe mer ved siden av kaffen. Dere kan godt ha en "regning" i baren som brudeparet og brudeparets foreldre kan sette ting på, og her kan dere for eksempel hente cognac til bestefar og likør til gamletante, som kanskje ikke er komfortable med å gå i baren selv. Gratis mineralvann og kaffe i baren er også veldig hyggelig utover kvelden. Anonymkode: 1a942...d96 3
Silverferret Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 Synes at når man inviterer til bryllup med 3-retters middag og kake etterpå så er det vanlig å tilby drikke til alle rettene, ikke bare halvparten. Burde ha vin til forrett, hovedrett (gjerne flere glass da middagen drar ut flere timer), og dessert, + cognac/likør til kaken. 25
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 4 hours ago, Silverferret said: Synes at når man inviterer til bryllup med 3-retters middag og kake etterpå så er det vanlig å tilby drikke til alle rettene, ikke bare halvparten. Burde ha vin til forrett, hovedrett (gjerne flere glass da middagen drar ut flere timer), og dessert, + cognac/likør til kaken. Enig, jeg leste ikke ordenlig, haddde jeg hjprt det hadde jeg svart det samme. Anonymkode: 119b8...e50 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 Jeg er også vant til at man får et glass pr rett. Det er jo ulike viner som passer til ulike retter. Anonymkode: 5b53d...dd0 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Jeg er også vant til at man får et glass pr rett. Det er jo ulike viner som passer til ulike retter. Anonymkode: 5b53d...dd0 Fant til at det er minium 2 jeg da.. I slike type selskap. Anonymkode: 119b8...e50 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #11 Skrevet 30. januar 2018 Bare et glass til hovedretten? Anonymkode: 78dbf...47e 19
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #12 Skrevet 30. januar 2018 Et glass til hovedretten er for lite. To, minst. Dessertvin er hyggelig, men mindre viktig enn nok vin til hovedretten. Kjedelig å ikke ha noe å skåle med. Brudeparet setter frem likør og cognac til kaffen, dette skal ikke gjestene betale selv. Anonymkode: b5ce3...3d9 11
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2018 #13 Skrevet 30. januar 2018 Ja det høres lite ut. Ville regnet 3-5 glass tilsammen under for, hovedrett, dessert. 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #14 Skrevet 30. januar 2018 Tre enheter må da være bra nok. Hvis de vil ha mer kan de jo bare kjøpe. Anonymkode: f8626...eb6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #15 Skrevet 30. januar 2018 Jeg synes ett glass vin til hovedretten er for lite. Gjestene bør få i alle fall to. Anonymkode: 6f70b...3f5 13
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #16 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tre enheter må da være bra nok. Hvis de vil ha mer kan de jo bare kjøpe. Anonymkode: f8626...eb6 Litt dumt å måtte forlate bordet midt under middagen for å gå i baren da. Anonymkode: b5ce3...3d9 15
Alice123 Skrevet 30. januar 2018 #17 Skrevet 30. januar 2018 Her syntes jeg dere serverer for lite vin til maten. Skal dere ha taler kommer denne middagen til å vare lenge, og da blir to glass vin for lite. Hvorfor har dere ikke vin til dessert? Eller likør/cognac til kaffe og kake? Både som gjest og vertinne syntes jeg det er veldig unaturlig å kun servere vin til halvparten av rettene som serveres. 10
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #18 Skrevet 30. januar 2018 Jeg er absolutt for å ikke spandere andres fyll, selv om det er bryllup. Men nok drikke til maten bør man spandere. Og det vil si påfyll til hovedretten. Og noe til desserten. Ofte er også likør eller cognac til kakene vanlig. En hovedrett strekker ofte ut i tid i ett bryllup. Så det går raskt et glass til selve maten, og et glass til taler. At gjestene betaler selv om de drikker utover dette synes jeg er helt greit. Men vil si dette er normalt konsum til en helaften. Anonymkode: 5fca0...49a 6
Djungelvrål Skrevet 30. januar 2018 #19 Skrevet 30. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tre enheter må da være bra nok. Hvis de vil ha mer kan de jo bare kjøpe. Anonymkode: f8626...eb6 Tre enheter på 5-6 timer. Jeg hadde blitt utrolig skuffet om jeg hadde blitt servert så lite i et bryllup og hadde seriøst lurt på om brudeparet var gniene. De kan heller like gjerne servere brus. Det bør være påfyll hele tiden spør du meg. Skal ikke sitte å spytte i glasset ved en slik anledning. Jeg ville regnet ca en flaske vin på hver gjest bare til middagen. 15
Gjest Dorey Skrevet 30. januar 2018 #20 Skrevet 30. januar 2018 Å bare servere to enheter til maten er skikkelig gnient. Dere er dårlig vertskap, rett og slett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå