AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #1 Skrevet 30. januar 2018 På den siste utbetalingen nå, så har de betalt ut ca. 500kr mindre enn hva jeg normalt får. Om det fortsetter slik vil jeg mange totalt 1000 kr hver måned.. Dagpengene er et resultat av lønnen jeg hadde i min forrige jobb, som ble nedlagt. Så jeg synes det er helt feilt om nav plutselig finner ut at de skal endre på den tidligere beregningen av lønn.. Noen som har erfaringer, og hva kan jeg eventuelt gjøre? Anonymkode: d143c...8d8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #2 Skrevet 30. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På den siste utbetalingen nå, så har de betalt ut ca. 500kr mindre enn hva jeg normalt får. Om det fortsetter slik vil jeg mange totalt 1000 kr hver måned.. Dagpengene er et resultat av lønnen jeg hadde i min forrige jobb, som ble nedlagt. Så jeg synes det er helt feilt om nav plutselig finner ut at de skal endre på den tidligere beregningen av lønn.. Noen som har erfaringer, og hva kan jeg eventuelt gjøre? Anonymkode: d143c...8d8 Kontakt NAV og spør om hvorfor beløpet er endret. Hør om de evt har gjort en feil. Er skattekortet ditt rett utfylt? Anonymkode: 68681...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #3 Skrevet 30. januar 2018 Les på forsiden til nav.no. vi som leser aviser og hører nyheter har fått med oss at der er noe krøll med skattetrekket til mange navpengemottakere. Dere må selv ordne opp og hvordan skal stå på nav.no. Anonymkode: 1e85b...22f 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #4 Skrevet 30. januar 2018 Sikkert skattekortet, sjekk det. Anonymkode: 26e0f...f6d 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #5 Skrevet 30. januar 2018 Enig med de over, Nav var ute med info om feil utbetaling til flere stønader nylig pga feil med skattekort. Husker ikke om det gjaldt dagpenger dessverre.. Anonymkode: 3d692...f11 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #6 Skrevet 30. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert skattekortet, sjekk det. Anonymkode: 26e0f...f6d Fikk to "skattetrekksmeldinger", hvor den første viste 35% og den andre 23%.. Håper at feilen kan ligge her, og at det ordner seg. TS Anonymkode: d143c...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig med de over, Nav var ute med info om feil utbetaling til flere stønader nylig pga feil med skattekort. Husker ikke om det gjaldt dagpenger dessverre.. Anonymkode: 3d692...f11 Sto egentlig "alt" unntatt dagpenger.. Begynner nå å lure på om de plutselig har funnet ut at jeg skal skatte mer :/ Og jeg har nå gått nesten to år ledig uten forandringer på skatten- før nå plutselig. Har på ingen måte fått mer penger, og likevel øker de skattetrekket til det verre. Og regningene bare øker i brutalt tempo.. Jeg vil til slutt ikke ha noe å leve for lengre:( Får bare avslag på jobbene jeg søker på, til tross for god erfaring. Arbeidsgiverne vil bare ha yngre ansatte uten barn, som i tillegg bor sentrumsnært. Vi andre blir valgt bort. Anonymkode: d143c...8d8
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sto egentlig "alt" unntatt dagpenger.. Begynner nå å lure på om de plutselig har funnet ut at jeg skal skatte mer :/ Og jeg har nå gått nesten to år ledig uten forandringer på skatten- før nå plutselig. Har på ingen måte fått mer penger, og likevel øker de skattetrekket til det verre. Og regningene bare øker i brutalt tempo.. Jeg vil til slutt ikke ha noe å leve for lengre:( Får bare avslag på jobbene jeg søker på, til tross for god erfaring. Arbeidsgiverne vil bare ha yngre ansatte uten barn, som i tillegg bor sentrumsnært. Vi andre blir valgt bort. Anonymkode: d143c...8d8 Gå inn og sjekk og endre skattekortet da:) Anonymkode: c1686...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gå inn og sjekk og endre skattekortet da:) Anonymkode: c1686...7bf Det er ikke lurt når det ikke gjaldt de på dagpenger, da får ts bare restskatt hvis ts skal ha så høy skatt. Til ts: ring nav og snakk med saksbehandler. Kanskje det er en feil? Anonymkode: 3d692...f11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lurt når det ikke gjaldt de på dagpenger, da får ts bare restskatt hvis ts skal ha så høy skatt. Til ts: ring nav og snakk med saksbehandler. Kanskje det er en feil? Anonymkode: 3d692...f11 Selvfølgelig er det uansett lurt å sjekke og endre skattekortet i forhold til faktisk inntekt osv. Anonymkode: 8710a...a18 2
Angelheart2 Skrevet 30. januar 2018 #11 Skrevet 30. januar 2018 NAV bestemmer jo ikke hva du skal trekke i skatt, de trekker bare det som står på skattekortet ditt. Den eneste måten å få ordnet opp i dette på er altså å sjekke skattekortet ditt i Altinn og eventuelt be om nytt dersom du ser at det ligger inne med feil informasjon. NAV henter automatisk inn korrigert skattekort dersom du får endring. Det er derfor ikke noe vits i å kontakte NAV når det gjelder skatt side de ikke har mulighet eller lov til å endre skattetrekk uten at du får nytt skattekort fra skatteetaten. Det eneste unntaket er om du ønsker at det trekkes mer skatt enn det som står på skattekortet, da kan du få gjort dette ved å kontakte NAV. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå