Gå til innhold

Hvordan kunst har du i stua?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du bilder/malerier på veggene dine? I så fall, hvilken type kunst liker du best? Malerier, fotografier? Hvilke type motiver og farger tiltrekkes du helst av? :) 

Selv liker jeg en god blanding av egne fotografier og malerier med sterke farger, som står litt i kontrast til den enkle stilen ellers. Bilder som skiller seg litt ut og skaper en kontrast. Skikkelige blikkfang med andre ord.

Spennende å høre hva andre foretrekker. Legg gjerne ved bilde av aktuell kunst!

Anonymkode: abd97...7d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg hadde hatt noe slik på veggene, hadde jeg ikke lagt ut bilde(r) av det! Og i hvertfall ikke når du bruker "HVORDAN KUNST" har du i stua

Anonymkode: 518b7...cb5

• Liker 8
Skrevet

Det er varierende hva jeg liker og tiltrekkes av. Noen ganger er det rent visuelt, jeg henger jo opp noe fordi jeg liker motivet, fargene eller kontrasten, mens med andre ting handler det vel så mye om følelsen jeg får av å se på det eller minnene det vekker. Vi har ikke så mye veggplass i stuen siden vi har store vindusflater og flere bokhyller, men vi har bl.a. et maleri av en gate i Paris om høsten som vi kjøpte på bryllupsreise der og et psaligrafi (motiv skåret ut i papir) i svart/hvitt kjøpt av en britisk kunstner. Fotografier har vi ikke på stua, men vi har to vegger i den ene trappen fylt med egne fotografier.

Skrevet

Satte inn skruer og hengte opp på veggen.

Anonymkode: 326c5...5d0

Skrevet

Malerier og grafikk som viser natur (landskap, dyr osv) ^^, 

Liker kunst av Eilert Adelsteen Normann for eksempel: 

83246f2c0a71f9a7c1e907ea30ae9584--fjord-

Skrevet

Har ikke kunst. Går lei. Er ikke noe kunstmenneske. 

Har derimot noen bilder av familie 

Anonymkode: 1810e...0f1

Skrevet

Frans Widerberg

Anonymkode: d19e2...9b8

Gjest Overrasket
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Om jeg hadde hatt noe slik på veggene, hadde jeg ikke lagt ut bilde(r) av det! Og i hvertfall ikke når du bruker "HVORDAN KUNST" har du i stua

Du mener at du ikke kan svare fordi TS bruker helt gangbar norsk?

Skrevet

Vi har forskjellig. Weidemann, Askeland, Nupen, Gullvåg, Bleken, Nesjar, Miotte, Fronth blandt annet. Stort sett litografier og litt malerier 🤓

Anonymkode: 15bda...e07

Skrevet

Pushwagner

Anonymkode: b0268...cc5

Skrevet (endret)

Vi har en god del malerier og tegninger på veggene fra tre forskjellige kunstnere, samt fotografier jeg selv har tatt.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har flere litografier, noen malerier fra habile amatørmalere (deriblant min oldefar), keramikk både som bilde og skulpturer, tegninger fra steder jeg har vært, broderte bilder jeg har laget selv - og et par innrammede bilder fra ikea. Det eneste de har felles er at jeg liker dem, og at det er relativt figurativt i form og motiv.

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg har over 30 malerier hovedsakelig fra 1700 og 1800 tallet.

De leste av dem er i Nasjonalromantikkens stil.

Skrevet

Hvem stue da? 

Anonymkode: 333e8...c89

Gjest N-Nøff
Skrevet
På 30.1.2018 den 6.58, AnonymBruker skrev:

Hvor er sammenhengen? Du vil ikke legge ut bilder siden vedkommende skriver "hvordan kunst"? 

Har du et trassanfall?

Gjest N-Nøff
Skrevet

Har et bilde av her vi bor, 25+ år gammelt flyfoto. Litt gøy å mimre... har et maleri et familiemedlem har malt. Natur. Har et annet bilde av ukjent maler, hester... Litt artig. Og to "trykk" av planter. Jeg er veldig glad i naturen. Har også bilder av den døde hunden min (før han døde) og av ungene mine. Har også broderier svigermor har laget. Litt sånne hjemmekoselig ting, kjøper ikke bilder på Kremmerhuset for å si det sånn...

Skrevet

TS spør ikke om HVA for slags kunst av hvem dere har i stuen, TS lurer på hvordan kunsten er plassert i stuen.

Er det så vanskelig å forstå gangbar norsk? :klo: 

• Liker 1
Gjest NuttinSpecial
Skrevet
1 minutt siden, Neinøff skrev:

Hvor er sammenhengen? Du vil ikke legge ut bilder siden vedkommende skriver "hvordan kunst"? 

Har du et trassanfall?

Fordi kunst er verdifullt og kanskje noe kunne få tanker om å stjele? Kanskje hun fikk inntrykk av at vedkommende var mindre intelligent eller utdannet fordi han ikke brukte "hva slags" og assosierte det med at hun/han eventuelt kunne være kriminell? Ikke at jeg konkluderte med det selv, men er enig i at det kanskje ikke er det lureste å legge ut bilder av verdifulle gjenstander man har i hjemmet.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS spør ikke om HVA for slags kunst av hvem dere har i stuen, TS lurer på hvordan kunsten er plassert i stuen.

Er det så vanskelig å forstå gangbar norsk? :klo: 

På veggen er bildene plassert :fnise:

Forresten, har også et bilde, puslespillbilde, står faktisk på gulvet da veggen skal oppusses :P

Anonymkode: 04a1e...ced

Gjest N-Nøff
Skrevet
5 minutter siden, NuttinSpecial skrev:

Fordi kunst er verdifullt og kanskje noe kunne få tanker om å stjele? Kanskje hun fikk inntrykk av at vedkommende var mindre intelligent eller utdannet fordi han ikke brukte "hva slags" og assosierte det med at hun/han eventuelt kunne være kriminell? Ikke at jeg konkluderte med det selv, men er enig i at det kanskje ikke er det lureste å legge ut bilder av verdifulle gjenstander man har i hjemmet.. 

Kunst behøver jo ikke å være verdifullt for andre enn en selv. Man legger jo ikke akkurat ut adressen samt koden til kodelåsen heller, da :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...