AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Dere som skal flytte for å studere til høsten, når begynner dere å søke på bolig? Jeg skal søke på en skole i utlandet og en i Norge. Jeg har allerede sett på et par leiligheter og hybler ved studiestedet, men jeg har dyr jeg gjerne vil ha med meg så vurderer å sette inn en egen annonse så jeg slipper å måtte kontakte alle for å spørre om man kan ha dyr. Er det litt vel tidlig å legge ut nå hvis skolen begynner i august? Tenker å flytte dit eventuelt i juli. Ser forresten at noen skriver at de er ledig fra februar, april osv.. Så er kanskje litt tidlig ute? Og til dere som flyttet til utlandet hvor tidlig ute var dere? Anonymkode: fc6de...d71
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Ts her, Må forresten ikke være en studentbolig, jeg ser på mye privat også. Anonymkode: fc6de...d71
atropos Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Da jeg skulle begynne å studere fant jeg meg hybel ila juni og flytta i juli. Det er nok for tidlig å lete nå for deg.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Spørs om det er stor kø. Jeg søkte et år i forveien på studentbolig for å få den jeg ville ha. Anonymkode: 8ecfe...443
Gjest Linaria Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 Da jeg leide gjennom SiO søkte jeg i januar for hybel i august. Fikk hybel i september. Om man skal leie privat blir det litt annerledes. I Edinburgh fikk vi privat leilighet 12 timer etter at annonsen ble lagt ut (den ble lagt ut 10 på kvelden, vi ringte og fikk visning 10 på formiddagen, og ble tilbudt leiligheten der og da). Vi fikk ikke gjort noe som helst så lenge vi ikke var i byen. Leiligheter og hybler forsvant på timen. For studenthybel i Edinburgh søkte jeg i april og tilbud i mai på hybel i september. Da var jeg på utveksling.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Det er ulike regler i de forskjellige byene i Norge. Generelt lønner det seg å søke taktisk hvis man har mulighet for det, f.eks i juni. Jeg har gjort det flere ganger og fått napp slik. Selv om man da må betale en leie ekstra, kan det hende det totalt sett blir billigere enn å måtte ta første og beste når markedet koker (sen juli-tidlig sept.) Anonymkode: b7914...76a
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 Ts her, skal søke på universitetet i Ås Anonymkode: fc6de...d71
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #8 Skrevet 29. januar 2018 Jeg søkte i juli og fikk svar dagen etter eller noe. Privat studentbolig i Trondheim! Anonymkode: 021d9...d14
T-Rex Skrevet 29. januar 2018 #9 Skrevet 29. januar 2018 Du kan godt søke nå og opplyse om ønsket innflyttingstidspunkt. Det kan tenkes du får henvendelser det du blir bedt om formell innflytting en eller to måneder tidligere. Da får du vurdere om det er interessant, utifra beliggenhet og pris på hybelen. Det kan lønne seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå