Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Indisk daal - linser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vanlige røde linser. De tørre, ikke kokte/hermetiske. 

Skrevet

Når det står du først skal ha oppi linser, og så koke i 30 min, er det snakk om tørkede linser. Skal du bruke linser i lake, må du heller ha dem oppi senere, ellers blir det fullstendig grøt av det. 

Anonymkode: bd8d2...843

Skrevet

Tørre linser til denne - de skal trekke til seg smak. Røde linser fra innvandrerbutikk, eller godt utstyrt dagligvare, eventuelt vil grønne være like gode. 

Du må rett og slett smake deg frem til når de er ferdig. Normalt bløtlegger jeg linser noen timer for å redusere koketid. Men når du som her ønsker å få smak inn i linsene er lengre koketid bra.

I stedet for å følge oppskriften som kun forholder seg til tid, ville jeg smakt meg frem. Bruk litt mindre veske, kok med lokk i 20-25 minutter. Spe med vann hvis det er tørt. Smak. Kok litt til hvis de er harde. Smak. Spe med mer vann ved behov. Ingen av ingrediensene (bortsett fra linsene) kan bli overkokt.

Denne typen linsegryter er forresten veldig gode med poteter, gulrøtter eller andre rotgrønnsaker. Da blir det litt mer variasjon i hver bit. 

Anonymkode: ee8bc...ca1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...