AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har neglesopp på 4 tånegler. Jeg har loceryl, men har brukt det før uten noen særlig bedring og har litt tro på at jeg må ta det innenfra. Er det noen som har tips på hvordan jeg få dette permanent bort, men kosthold, fotbad eller noe sånt i stedet? Jeg syns det er så ekkelt.. Anonymkode: 9bf2a...0a6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Trodde det var sånn at man måtte behandle neglesoppen til ny-frisk negel hadde grodd ut? Og tå-neglene gror vel ikke så fort heller? Anonymkode: dae76...99f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Siden du har fått sopp på 4 negler kan det være at lokalbehandling med Loceryl ikke er nok. Dra heller til legen og få resept på tabletter mot sopp, det kan være mer effektivt. Men husk at du må behandle helt til ny frisk negl gar vokst ut som nevnt over her. Anonymkode: 13dc3...aea
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden du har fått sopp på 4 negler kan det være at lokalbehandling med Loceryl ikke er nok. Dra heller til legen og få resept på tabletter mot sopp, det kan være mer effektivt. Men husk at du må behandle helt til ny frisk negl gar vokst ut som nevnt over her. Anonymkode: 13dc3...aea Jeg har behandlet over mange måneder før med Loceryl, men det er som om de vokser ut ødelagt. Men det går noen ganger nesten helt bort av seg selv uten behandling. Ofte om sommeren. Derfor jeg lurer på alternative måter å behandle det på. Fastlegen er skeptisk til å gi meg tabeletter siden de er så sterke og virker inn på hele kroppen. Anonymkode: 9bf2a...0a6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har behandlet over mange måneder før med Loceryl, men det er som om de vokser ut ødelagt. Men det går noen ganger nesten helt bort av seg selv uten behandling. Ofte om sommeren. Derfor jeg lurer på alternative måter å behandle det på. Fastlegen er skeptisk til å gi meg tabeletter siden de er så sterke og virker inn på hele kroppen. Anonymkode: 9bf2a...0a6 Mange måneder er jo for lite. Enkel tilgjengelig info bør fortelle deg at dette tar 12 måneder. Men det du beskriver over er jo ikke umiddelbart mulig å diagnostisere som neglesopp. Har fastlege tatt prøver? Er dere sikre på at dette er sopp, og ikke psoriasis? Anonymkode: a9779...877
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange måneder er jo for lite. Enkel tilgjengelig info bør fortelle deg at dette tar 12 måneder. Men det du beskriver over er jo ikke umiddelbart mulig å diagnostisere som neglesopp. Har fastlege tatt prøver? Er dere sikre på at dette er sopp, og ikke psoriasis? Anonymkode: a9779...877 Det står 6-12 mnd. Behandlet i ca 6 mnd uten noen bedring og gav opp fordi det ikke gav resultater. Fastlegen har ikke tatt prøver, men det ser helt klassisk neglesopp ut, så tror ikke legen har tatt feil. Men jeg tenker litt av sopp er et problem som immunforsvaret egentlig skal takle selv, så jeg skulle gjerne hatt råd på mer alternative måter å ta problemet innenfra, for det må jeg være en grunn til at den er kommet? Anonymkode: 9bf2a...0a6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #8 Skrevet 29. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har neglesopp på 4 tånegler. Jeg har loceryl, men har brukt det før uten noen særlig bedring og har litt tro på at jeg må ta det innenfra. Er det noen som har tips på hvordan jeg få dette permanent bort, men kosthold, fotbad eller noe sånt i stedet? Jeg syns det er så ekkelt.. Anonymkode: 9bf2a...0a6 Oppsøk fastlegen og bli henvist til en hudpoliklinikk. Kosthold eller fotbad hjelper ikke når soppen er etablert. Det må behandles innen i fra og konsekvent, ikke i skippertak. Anonymkode: e1e22...67b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #9 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har brukt nalox i nesten ett år. Snart har hele neglen vokst ut igjen, frisk som bare det. Men det tar tid, du må fortsette til hele neglen er vokst ut frisk. Anonymkode: 03821...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå