AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Hvilke muligheter har man etter en kommunikasjonsutdannelse? Tenker det er en ganske bred utdannelse? Anonymkode: 48e30...83c
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Bred, ja, men det betyr også at du vil falle imellom en del stoler. Jeg har jobbet innen kommunikasjonsbransjen (PR m.m.) og jeg har businessutdannelse. Kommunikasjon var et av mine moduler under studiene, det var også PR, reklame, informasjonsteknologi, markedsføring m.m. I det hele tatt, hele pakken. Det ser ut til at de fleste arbeidsgivere tenker at noe kommunikasjonsbakgrunn kombinert med erfaring, er nok. Dersom jeg var arbeidsgiver hadde jeg foretrukket noen med mer "tyngde", og unngått ren markedsføring, kommunikasjon etc. Litt som at jurister lettere tar jobbene statsvitere vil ha. Ville nok ikke anbefalt noen en ren kommunikasjonsutdannelse. Kommunikasjon er noe som berører de fleste yrker, men det vil da si at du trenger et element av det, det er ingen spesialisering eller fordypning. Anonymkode: 87ea3...b22
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har inntrykk av at det er lettere å få kommunikasjonsjobb med studie fra høgskole, enn fra Universitet, siden Høgskoler er mer praktisk utdanning. Hører jo hele tiden at man må kjempe om kommunikasjonsjobbene og at det ikke er så mange ledige jobber. Men jeg kommer over nye ledige kommunikasjonsjobber støtt og stadig (10-20 om dagen kanskje?). Samtidig er det veldig få som har tatt samme studiet som meg (Lite, ukjent studie i en liten by)de siste årene som jeg har fått med meg at har slitt med å få jobb. Han ene av de endte til slutt opp med drømmejobben sin! Men som personen over meg sier, erfaring er viktig. Tror alt for få kommunikasjonsstudenter går gjennom praksisopphold, og der er vi på mitt studie utrolig heldige! Anonymkode: 5046e...690
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå