Gå til innhold

Wax Strips funker ikke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tidligere prøvd, flere ganger, å fjerne hår med Veet Wax Strips, men det tar jo ikke hårene ordentlig. 75 % av hårene blir ikke tatt! Hjelper ikke å prøve flere ganger heller. Noen som har tips til meg for hvordan det funker ordentlig? Jeg har fulgt oppskriften ved å varme stripsene mellom hendene, påført og dratt av mot hårene. Tenkte å prøve på leggene igjen i kveld, men vil se her om noen har noen tips først. Har latt hårene vokse en stund nå!

Anonymkode: 0b73b...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kaldvoks? Varmvoks fungerer bedre fordi varmen åpner porene.

Anonymkode: 3391d...1bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se for meg annet enn at håret er for kort.. Hvor langt lar du det vokse? Jeg sparer i et par uker, da er det en centimeter, funker stort sett bra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker wax strips jevnlig, funker som bare det! Jeg lar håret gro 1-2 uker. Skrubber huden der jeg skal vokse med skrubbehansker og peeling før jeg vokser. Men jeg må som regel vokse samme område et par ganger for å få bort alt. 

Anonymkode: 1c1f6...57e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har "spart" siden julaften og hårene er ca 7-8 mm. Det burde jo være nok det! Men, jeg skal prøve med å skrubbe leggene, uten såpe, med varmt vann før jeg gjør det i kveld :) takk for tips!

Kom gjerne med fler om noen har.

Det er ikke varmvox, men slike strips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten hårene grodd saktere og/eller fått mindre hår for dere som har fått til voxingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å gni hardt nok før du drar av.

Det forutsetter naturligvis at ikke voksen er over dato, sånn at den er seig nok i utgangspunktet.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neineinei! 

Ikke skrubbe leggene før voksing!

Wax strips er noe dritt for oss som har dype røtter. Bruk skikkelug voks i stedet. Hvis du ikke gidder å klatte med varmvoks og strips så kjøp deg en boks med Andrea brasilianwax som de selger på vita. Den er god!

Du følger bare anvisningen ang oppvarming, stryke på et lag, venter til den stivner litt og så drar du den av.

Anonymkode: fd8ca...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har forresten hårene grodd saktere og/eller fått mindre hår for dere som har fått til voxingen?

Ja, det vokser saktere siden du fjerner alt håret som vokser flere vekstfaser. Og så kommer røttene nærmere overflaten slik at det blir enklere for hver gang.

Skrubb huden godt innimellom men ikke rett etter eller rett før voksing.

Anonymkode: fd8ca...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokker! Jeg skrubbet leggene akkurat nå. Haha! Tenkte bare å sjekke innom her før jeg satt igang. Jaja. Jeg får drøye litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, hvor lenge ble stripsene "henge på" før jeg drar de av?

varm vox skremmer meg litt, så det tør jeg ikke å prøve ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå har jeg prøvd, og deg gikk overraskende bra :) voxen tok "det verste", men jeg kjenner at det ikke er helt glatt. Det er en del myke hår igjen. Kanskje hårene mine vokser i ulik tempo? Uansett, så gikk det ganske bra denne gangen :)

eneste jeg har å utsette på dette, og lurer på om noen andre har opplevd det samme, er at jeg fikk blodutredelser etter den ene stripsen. Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...