Anonym11111 Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Har vært mye syk i det siste og må derfor ta igjen et kapittel biologi før fredag på egen hånd. Har noen tips til hvordan jeg skal gå frem og evt studieteknikk nå som jeg har så knapt med tid?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Les ett og ett avsnitt (seksjon, tema eller liknende) og repeter det du har lest. Still deg selv spørmål om det du nettopp har lest og se til at du har fått med deg det viktigste Anonymkode: 5e1e1...390
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Lag deg en mental reiserute. Gå mentalt gjennom et bygg du kjenner, f.eks kjøpesenteret. I hvert lolake/butikk kan du se for deg temaer i boka. Lag historier som gir mening for deg og som hjelper deg å huske det du skal huske og forstå. Del f.eks kapittelet opp i alle underoverskriftene og ha en i hver butikk (i hodet ditt). Google Oddbjørn By, han har skrevet om husketeknikker som dette. Anbefales. Lykke til. Anonymkode: fa78c...5f6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Studieteknikken jeg likte best da jeg leste biologi på egenhånd var tankekart. Anonymkode: a8b44...447
stan Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 Skaff deg oversikt ved hjelp av tankekart eller lignende. Gå i dybden på hver av grenene. Bruk Feynman metode, prøv å forklare det du lærer slik at en som ikke har peiling på faget skjønner. Men viktigst, sett av rikelig med tid. Avlys alt som ikke er livsviktig. Og jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå