AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Er du glad for at du dro eller angrer du? Hvorfor? Ville du anbefalt andre å gå på folkehøgskole? Anonymkode: aabaf...cbc
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Jeg angrer ikke. Året hjalp meg til å innse at jeg var på feil spor med utdannelsen min. I ettertid ser jeg at jeg burde ha valgt en annen skole/linje, men det var likevel ikke et bortkastet år. Anonymkode: 02ca5...9fb
Nappetass1 Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Min erfaring er at det var et fjollete opplegg og bortkastet tid og penger, vil så avgjort ikke anbefale det.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Både og, masse faglige erfaringer å få blant annet, men jeg har ikke noe kontakt med noen derifra per i dag. Klikket ikke så godt med noen, og det er vel ca. 5 år siden nå. Hadde jeg skulle fått bestemt på ny hadde jeg valgt et annet sted som var litt nærmere hjemme, kanskje en annen linje også til og med. Alternativet hadde vært å jobbe, men da skulle jeg helst ha funnet jobb før jeg ble ferdig på skolen. Anonymkode: 70809...efd
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 Det er vel 50/50, noen synes det hjalp dem og andre ikke. Fra fleste venner mener mange det er bare bortkastet, og man trenger som regel ikke folkehøgskole for å finne hva man liker å gjøre. Anonymkode: bf5be...cd1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Elsket det året. Mange av de beste vennene mine er fra folkehøgskolen. De få negative opplevelsene der blir overskygget av de gode opplevelsene, så det var helt klart verdt det. Anonymkode: 8f719...83d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 12 år siden jeg gikk på folkehøgskole, det året er fortsatt blant høydepunktene i livet! Syntes det var kjempemoro og bli kjent med folk fra hele landet, bo tett sammen og utfordre meg selv til å prøve mye nytt. Jeg gikk i tillegg en linje som gjorde at vi reiste mye og besøkte plasser jeg ellers aldri hadde kommet meg. Det jeg vil anbefale deg er å søke deg til en skole som ligger så avsides som mulig, gjerne på en liten øy eller langt i gok. Rett og slett fordi det kan være greit å unngå at "alle" drar på byen i helgene. Det kan man gjøre ellers i livet. Blir fort et helt eget samhold om dere må aktivisere dere på nye måter sammen. Ikke bare drikke seg full på byen. Lykke til med valget😃 Anonymkode: ba201...046
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #8 Skrevet 29. januar 2018 Hadde et fantastisk år. Bare gode opplevelser og minner for livet. 15 år siden jeg var der og fortsatt flere venner jeg har mye kontakt med. Sunnfjord folkehøgskole 💕 Anonymkode: 513be...c85 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #9 Skrevet 29. januar 2018 Et av mine beste år, 22 år siden jeg gikk ( huff nå følte jeg meg gammel ) Anonymkode: be06d...4ae
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #10 Skrevet 29. januar 2018 Takk for at dere deler erfaringer! Er det sånn at man bør søke før 1. februar for å få plass, eller har de flest fortsatt ledige plasser etter 1. februar? Anonymkode: aabaf...cbc
Knirke Skrevet 29. januar 2018 #11 Skrevet 29. januar 2018 Jeg lærte veldig mye "faglig" som jeg senere har hatt nytte av både i jobb og hobbyer. Sosialt var det hakket mer komplisert. Det var mye krangling og drama, men hva annet kan man forvente av hormonelle 19-åringer? Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg nok betalt ekstra for å få enerom. 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #12 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, Knirke said: Jeg lærte veldig mye "faglig" som jeg senere har hatt nytte av både i jobb og hobbyer. Sosialt var det hakket mer komplisert. Det var mye krangling og drama, men hva annet kan man forvente av hormonelle 19-åringer? Skulle jeg gjort det om igjen hadde jeg nok betalt ekstra for å få enerom. Jeg fikk enerom halvveis ut i skoleåret fordi hun jeg delte rom med sluttet. Og selv om det er gøy og sosialt å dele rom, så er det forsatt veldig deilig med enerom. Så hadde jeg skullet gå om igjen, så ville jeg betalt ekstra for enerom også. Anonymkode: 8f719...83d
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #13 Skrevet 29. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for at dere deler erfaringer! Er det sånn at man bør søke før 1. februar for å få plass, eller har de flest fortsatt ledige plasser etter 1. februar? Anonymkode: aabaf...cbc På de aller populæreste linjene/skolene bør du nok søke 1. Februar! Men inntaket «stenger ikke», de ønsker bare å fylle opp plassene. Pleier å være mange plasser ledig fram til sommeren. Det er mange elever som kommer rett fra videregående og har planer om å studere på universitet, men så stryker de f.eks på siste eksamen i juni. Da er det mange som velger ett år på fhs (inkludert meg). De som allerede vet at de ønsker å gå på folkehøyskole, søker nok veldig tidlig. Da jeg begynte på fhs søkte jeg i Juli, og fikk ganske så kjapt svar på at jeg hadde fått skoleplass. En kompis begynte ikke der før i September. Gikk på fhs 2016/2017. Anonymkode: 08f4a...f89
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 29. januar 2018 #14 Skrevet 29. januar 2018 Jeg angrer ikke fordi det lærte meg at den eneste person man kan stole på er seg selv.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #15 Skrevet 30. januar 2018 Flere som har erfaringer å dele? ^^ Anonymkode: aabaf...cbc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå