Gå til innhold

Får så dårlig samvittighet ovenfor stebarnet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så vanskelig å si nei. Jeg klarer det fint med mitt eget. Far ordner og styrer så med sin til vanlig, min er vant til å gå hit og dit. 

Jeg har hatt en utrolig strevsom dag, far er utenlands og jeg er hjemme med tenåringene. Avtalen var at han skulle sykle til trening, sånn ca 6 min. Han spør som alltid om jeg kan kjøre, nå sa jeg at jeg var sliten og ville helst ikke ville ut å kjøre igjen, jeg kom hjem for 1 time siden. Han sa ikke stort, men ble litt fornærmet.

Nå sitter jeg her med kjempe dårlig samvittighet. 

Jeg bør ikke føle på det?! 

Anonymkode: 1c383...fc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barn blir raskt sure, sånn er det bare. Om man gir dem alt de vil ha blir de bortskjemte og onde

Anonymkode: ea345...45b

• Liker 3
Skrevet

Den evig dårlige samvittigheten, finnes ikke noe mer ødeleggende for barn med to hjem. Stedatteren min ble skjemt bort så mye på alle kanter, besteforeldre, foreldre, tanter og onkler at det ødela forholdet til de andre barna i familien, særlig søskenbarna på morssiden. 

Du skal tenke fremover ts, og huske på at du gjør ingen noen tjeneste ved å være for snill. Ungdommer skal lære å klare seg selv og bli selvstendige.

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, palamina skrev:

Den evig dårlige samvittigheten, finnes ikke noe mer ødeleggende for barn med to hjem. Stedatteren min ble skjemt bort så mye på alle kanter, besteforeldre, foreldre, tanter og onkler at det ødela forholdet til de andre barna i familien, særlig søskenbarna på morssiden. 

Du skal tenke fremover ts, og huske på at du gjør ingen noen tjeneste ved å være for snill. Ungdommer skal lære å klare seg selv og bli selvstendige.

Enig i dette. Barn har godt av å klare seg selv. De skal rustes til vokaenlivet. 

Gjest GoldenLioness
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er så vanskelig å si nei. Jeg klarer det fint med mitt eget. Far ordner og styrer så med sin til vanlig, min er vant til å gå hit og dit. 

Jeg har hatt en utrolig strevsom dag, far er utenlands og jeg er hjemme med tenåringene. Avtalen var at han skulle sykle til trening, sånn ca 6 min. Han spør som alltid om jeg kan kjøre, nå sa jeg at jeg var sliten og ville helst ikke ville ut å kjøre igjen, jeg kom hjem for 1 time siden. Han sa ikke stort, men ble litt fornærmet.

Nå sitter jeg her med kjempe dårlig samvittighet. 

Jeg bør ikke føle på det?! 

Anonymkode: 1c383...fc9

Han kommer over det.

Skrevet

Se på det som første motvillige steg til at han sykler hver gang. Som trening.

Skrevet

Jeg skjønner hva du føler, og har vært der selv, men nei; du trenger ikke ha dårlig samvittighet. Noen ganger passer det å kjøre, andre ganger ikke, samme om det er ditt eget barn eller stebarnet. Unger/tenåringer har godt av å gå/sykle/ta buss innimellom, vurder det heller fra gang til gang med tanke på vær, avstand, om det er mørkt eller guffent å gå alene, her er det snakk om å sykle 6 minutt; og helt greit å sykle selv. 

Anonymkode: 4d50a...33c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...