AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Hei, har hentet Lettozol på apotek (resept var på Femar, men damen i kassen sa det var det samme) og legen sa og på resept står det «to tabletter daglig fem dager fra tredje dag mens». Det hadde vel stått om jeg skulle ta på to forskjellige tidspunkt hver dag? Jeg skal vel ta to på samme tid hver dag? Føler meg litt dum men vil være helt sikker. Takk! Anonymkode: 3c06b...1d2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei, har hentet Lettozol på apotek (resept var på Femar, men damen i kassen sa det var det samme) og legen sa og på resept står det «to tabletter daglig fem dager fra tredje dag mens». Det hadde vel stått om jeg skulle ta på to forskjellige tidspunkt hver dag? Jeg skal vel ta to på samme tid hver dag? Føler meg litt dum men vil være helt sikker. Takk! Anonymkode: 3c06b...1d2 Det har ikke noe å si når du tar de. Trenger ikke og ta de samtidig. Kan enten ta en til frokost og en til kvelds, eller en til middag og en til kvelds. Når det ikke står spesifisert klokkeslett eller f.eks 2 tabletter til kvelds så har det ikke noe å si. Hilsen apotektekniker Anonymkode: a3072...d97 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Femar og Letrozol er det samme ja. Når det står to tbl daglig og det ikke står oppført tid eller "morgen og kveld" så skal det tas to samme tid ja. Anonymkode: dca7a...318 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Takk for svar hva anbefales da? Ta hver for seg (og spre virkestoffer utover hele dagen/døgnet) eller samlet for «boost»effekt? kan være det er ett fett, men hva anbefales og hva oppleves som «mest lurt/fornuftig»? Anonymkode: 3c06b...1d2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 TS, jeg har et spørsmål til deg; skal hente ut Letrozol nå ila uka og lurer egentlig på hva prisen er jeg? forøvrig så sa min gyn at jeg skulle ta to til frokost eller kvelds, så lurer på om jeg skal ta de til kvelden? Mener jeg har hørt noe som at kroppen tar opp legemidler best i hvile, men hva vet vel jeg 🤷🏽♀️ KRYSSER fingrene for oss!! Anonymkode: 8b550...2e7 1
Rosmerta Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har pleid å ta begge to i ni-tiden, for jeg synes det er lettest å huske på for meg. Ellers anbefales det å ta dem til samme tid hver dag, men det er ikke en spesiell tid som anbefales. Bare å ta begge to samtidig. Lykke til med prøvingen! 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: TS, jeg har et spørsmål til deg; skal hente ut Letrozol nå ila uka og lurer egentlig på hva prisen er jeg? forøvrig så sa min gyn at jeg skulle ta to til frokost eller kvelds, så lurer på om jeg skal ta de til kvelden? Mener jeg har hørt noe som at kroppen tar opp legemidler best i hvile, men hva vet vel jeg 🤷🏽♀️ KRYSSER fingrene for oss!! Anonymkode: 8b550...2e7 Hei, Ts her kjøpte litt andre ting også, Provera og plaster og div., men rundt 130-150,- kostet de. jeg tar dem om morgen nå, rundt 10. Tar vitaminer da, så da husker jeg de andre også. Fått beskjed om å ta tabletter sammen med mat (for opptak av piller «krever/trenger» hjelp fra mat), vitaminer av typen B tar jeg om kvelden da de er vannløselige og jeg ikke tisser så ofte om natten som dagen og da får vitaminene lengre tid å fungere på. Godt! Krysser fingre alt jeg kan jeg også!!!! Lykke til :D Anonymkode: 3c06b...1d2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 12 timer siden, Rosmerta skrev: Jeg har pleid å ta begge to i ni-tiden, for jeg synes det er lettest å huske på for meg. Ellers anbefales det å ta dem til samme tid hver dag, men det er ikke en spesiell tid som anbefales. Bare å ta begge to samtidig. Lykke til med prøvingen! Ts her, takker for svar Gikk på Provera først og tok disse i 10 tiden med vitaminer, så kanskje greit å fortsette «trenden» tusen takk skal du ha :D Anonymkode: 3c06b...1d2
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Ts her kjøpte litt andre ting også, Provera og plaster og div., men rundt 130-150,- kostet de. jeg tar dem om morgen nå, rundt 10. Tar vitaminer da, så da husker jeg de andre også. Fått beskjed om å ta tabletter sammen med mat (for opptak av piller «krever/trenger» hjelp fra mat), vitaminer av typen B tar jeg om kvelden da de er vannløselige og jeg ikke tisser så ofte om natten som dagen og da får vitaminene lengre tid å fungere på. Godt! Krysser fingre alt jeg kan jeg også!!!! Lykke til :D Anonymkode: 3c06b...1d2 Vær litt obs på at ikke alle piller skal tas sammen med mat. Det står i pakningsvedlegget om det har noe å si. I felleskatalogen så står det om Femar: Administrering: Kan tas med eller uten mat. Skal svelges hele. Lykke til! Håper det klaffer for dere. Anonymkode: dca7a...318 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Vær litt obs på at ikke alle piller skal tas sammen med mat. Det står i pakningsvedlegget om det har noe å si. I felleskatalogen så står det om Femar: Administrering: Kan tas med eller uten mat. Skal svelges hele. Lykke til! Håper det klaffer for dere. Anonymkode: dca7a...318 Takk for opplysningen og mange takk for lykkeønskning! Anonymkode: 3c06b...1d2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2018 #11 Skrevet 31. januar 2018 TS igjen! Vil ikke starte nytt emne så fortsetter her. MÅ jeg få blødning etter Provera før jeg starter på Letrozol? Kan jeg ikke bare starte på Letrozol tre dager etter siste Provera? Litt usikker på HVA Provera gjør som ikke Letrozol gjør. Letrozol skal jo også starte EL..? Trenger man EGENTLIG begge deler? Blir så forvirret !!! Anonymkode: 3c06b...1d2
Cati Skrevet 31. januar 2018 #12 Skrevet 31. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: TS igjen! Vil ikke starte nytt emne så fortsetter her. MÅ jeg få blødning etter Provera før jeg starter på Letrozol? Kan jeg ikke bare starte på Letrozol tre dager etter siste Provera? Litt usikker på HVA Provera gjør som ikke Letrozol gjør. Letrozol skal jo også starte EL..? Trenger man EGENTLIG begge deler? Blir så forvirret !!! Anonymkode: 3c06b...1d2 Du skal få blødning etter Provera ja, kan gå noen dager etter siste tablett. Provera er for å fremkalle bortfallsblødning av slimhinnen/endometriet. Det samme som skjer i menstruasjonen. Den skaper ikke eggløsning, det er Femar som stimulerer for dette. så når du får blødning etter Provera så telles det som syklusdag 1.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå