Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ViaTrumf gir poeng (cashback) på vanlig nedsatte varer, men ikke tilbudskoder. Du bruker ikke noe kort, men klikker deg gjennom en nettportal for Trumf-medlemmer slik at nettbutikken kan spore at du er medlem.

Hvis du bruker Komplett Mastercard og sparer bonus over et par år, til du trenger ny tv, pc, mobil, etc. istedet for å ta ut bonusen fortløpende gir de 4% bonus på netthandel. Husker ikke hva maksgrensen er, men tror jeg ligger på poeng tilsvarende rundt 2500 kr i per år når jeg bruker kortet til all handel, så det blir jo litt.

Anonymkode: 1bbc2...f6c

Tusen takk! :)

Anonymkode: a2dba...19c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et tips til: skaff skaff deg Norwegian kredittkortet selv om du ikke planlegger å bruke det. Eller, jeg vet ikke om man MÅ ha kredittkortet eller om man bare kan være medlem på noe vis. De gir ofte veldig godt betalt for å bare midlertidig bytte abonnementer på mobil, internett og strøm. Jeg har nylig fått 1500 flypoeng og sommerferien i boks på å bytte mobilabonnement (de krevde kun 2 mnd binding til et abonnement som kostet 250 kr mnd).

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et tips til: skaff skaff deg Norwegian kredittkortet selv om du ikke planlegger å bruke det. Eller, jeg vet ikke om man MÅ ha kredittkortet eller om man bare kan være medlem på noe vis. De gir ofte veldig godt betalt for å bare midlertidig bytte abonnementer på mobil, internett og strøm. Jeg har nylig fått 1500 flypoeng og sommerferien i boks på å bytte mobilabonnement (de krevde kun 2 mnd binding til et abonnement som kostet 250 kr mnd).

Hvordan fungerer egentlig det? Får du poeng for å bytte diverse abonnement? 

Anonymkode: 80e7a...807

Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan fungerer egentlig det? Får du poeng for å bytte diverse abonnement? 

Anonymkode: 80e7a...807

Ja, du får poeng du kan bruke på kun flybilletter. Du finner et felt på bestillingssiden hvor du skal legge inn medlemsnummeret ditt, når du bytter. 

Skrevet

Slett kontoer på ebay, amazon osv., det er alt for lett å lure seg selv til at man sparer penger fordi ting er så billig. Men egentlig taper man penger når man kjøper ting man uansett ikke ville ha kjøpt til norske priser.

Skrevet
  • Setter opp et budsjett med fullstendig oversikt over utgifter. Og inntekter sånn sett. En bruker ofte mye penger på unødvendige ting, og ved å sette opp et budsjett får en seg en virkelighetssjekk. 
  • Jeg er kunde i to banker. En bank der jeg får lønn, som jeg bruker til å betale alle regninger og en annen der jeg har brukskonto. Etter alle regninger er betalt overfører jeg en viss sum over til brukskonto. For min del er det alltid minst 3000 kroner. 2000 til mat og 1000 kroner til "småkriser". Noen ganger mer, spørs hvor mye jeg sitter igjen med etter regninger er betalt. 
  • Jeg tar ut pengene jeg skal bruke på mat i kontanter en gang i måneden. Jeg blir mer bevisst på forbruket mitt når jeg ser pengene. 
  • Jeg går på butikken to ganger i uken. Jeg vet det er anbefalt med en gang, men jeg handler alltid i begynnelsen av uken og fredag. Da finner jeg oftere nedsatt varer grunnet dato og uken min forandrer seg fort, grunnet jobb, så det er ikke alltid jeg får spist de middagene jeg har handlet inn, da tar jeg heller de i helgen. 
  • Benytter meg av tilbud og handler ofte inn tilbud til langt frem i tid. Appen mattilbud er helt genial. Har også en liste på telefonen over ting som jeg skal kjøpe når det kommer på tilbud. Hvorfor kjøpe vaskemiddel til full pris når det er på tilbud med jevne mellomrom. 
  • Bruker viatrumf.
  • Spareappen til DNB. Runder opp til nærmeste 50-lapp når jeg trekker kortet. Har heller ikke tilgang til nettbank på telefonen, så får ikke hentet ut pengene fra sparekontoen om jeg plutselig får lyst på noe og ikke har penger på brukskonto. Da må jeg logge meg inn på pc'en og innen jeg får gjort det har jeg som oftest tatt til fornuft. 
  • Aksjesparekonto. 
  • Da jeg handlet på nettet før var jeg fæl med å velge regning. Da føltes det som om jeg ikke betalte noe, siden pengene ble trekt med en gang jeg fikk lønn. Nå betaler jeg med en gang. Ingen vits i å utsette problemet. Og om jeg ikke har penger, vel, da må jeg vente. 

Anonymkode: d0936...54f

• Liker 1
Skrevet

Skal du kjøpe apotekvarer bruk 123apotek.no! Fikk det tipset her inne i dag, jeg tror jeg kommer til å spare 1000-1500 i året på å heller handle der. Vanlig pris hos de var på mange varer billigere enn tilbudene hos Apotek1!

Anonymkode: 36724...e8a

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2018 den 18.24, AnonymBruker skrev:

Åh, smart! Men jeg har ikke dnb...

Anonymkode: 00237...1c4

Har ikke de fleste banker en slik løsning? 

Anonymkode: ea994...1f6

Gjest Blondie65
Skrevet

Sparing er noe man planlegger på forhånd.

Lønnen min går inn på regningskonto. Fra denne går det fast sum til sparing og fast sum en gang pr uke til konto med kort.

Sett deg et mål for sparingen - f,eks. at du skal spare 60.000 på et år. Da blir det en sport å følge med på sparingen fordi du ser at du bidrar til dette hver måned. 

Planlegg garderoben slik at du skifter ut det som er slitt når det er tilbud. Vintersko kan f.eks. være lurt å kjøpe på slutten av vinteren når det er salg. 

Sjekk om du virkelig leser bladene og avisene du abonnerer på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...