Gå til innhold

Utrolig skjønn bebbi, fremtidens store svømmestjerne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mann nok til å innrømme at latteren, smilet og gleden som utvises av bebbien i videoen her fikk presset frem noen tårer :rodme:

Hva tenker du om denne herlige videoen? Selv tar jeg den som et eksempel på hvor flott og vakkert livet, mennesker og universet generelt er.

Og ikke minst, den bebbien er tøff og hun er allerede en dyktigere svømmer enn snittet i befolkningen :fnise: Jeg visste ikke at bebbier kunne bli så dyktige i vannet! 🏊 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Så skjønn :ninuskapus: Kunne ikke la vær å smile.

Skrevet

Det er lettere for babyer å lære å svømme fordi de automatisk holder pusten under vann.

Anonymkode: 812ed...92b

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lettere for babyer å lære å svømme fordi de automatisk holder pusten under vann.

Jo det stemmer at bebbier har kjemiske reseptorer ved stemmebåndet som lukker luftrøret helt om de merker en væske.

Det er jo en av grunnene til at babysvømming er så lurt! Ikke bare er det fantastisk gøy for bebbien som illustrert i videoen men det styrker også sanser, refleks , motorikk og generelle helse :babyjente:

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, WubWub said:

Jo det stemmer at bebbier har kjemiske reseptorer ved stemmebåndet som lukker luftrøret helt om de merker en væske.

Og noen tviler på at det står en gud bak skaperverket. :hoho:

Anonymkode: e2ed6...9dc

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og noen tviler på at det står en gud bak skaperverket. :hoho:

Ja, de fleste som har lest litt i vitenskapsbøker og ikke eventyrbøker :ac: :opplyser:

• Liker 9
Skrevet

Bebbi? 

• Liker 6
Skrevet
15 minutter siden, Perelandra skrev:

Bebbi? 

Ja, eller er de kanskje ikke bebbi lenger om de er over 1 år? Da blir det vel muligens spedbarn. 

• Liker 1
Skrevet
48 minutter siden, WubWub skrev:

Er mann nok til å innrømme at latteren, smilet og gleden som utvises av bebbien i videoen her fikk presset frem noen tårer :rodme:

Hva tenker du om denne herlige videoen? Selv tar jeg den som et eksempel på hvor flott og vakkert livet, mennesker og universet generelt er.

Og ikke minst, den bebbien er tøff og hun er allerede en dyktigere svømmer enn snittet i befolkningen :fnise: Jeg visste ikke at bebbier kunne bli så dyktige i vannet! 🏊 

Eh...»bebbi»...? 😏

Innlegget og filmvinklingen på barn virker...mistenkelig. 

Anonymkode: b1f3e...09f

• Liker 2
Skrevet

Hva faen Wubbis? 

Anonymkode: d190c...e70

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen Wubbis? 

Anonymkode: d190c...e70

Hva?

Skrevet
12 minutter siden, WubWub skrev:

Ja, eller er de kanskje ikke bebbi lenger om de er over 1 år? Da blir det vel muligens spedbarn. 

Eller baby. 

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, Perelandra skrev:

Eller baby. 

Eller rett og slett bare barn? Spedbarn er vel når barnet er 0-12 mnd? Eller..jeg vet ikke 😛 Uansett herlig film!

• Liker 3
Skrevet

Nydelig ❤️

Anonymkode: 3101d...68c

• Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, WubWub said:

Ja, de fleste som har lest litt i vitenskapsbøker og ikke eventyrbøker :ac: :opplyser:

Hehehe, du kan lese så mange vitenskapsbøker du vil. Du måper uansett ved Guds mirakler som alle oss andre. 

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er små babyer, ikke 1-åringer ;)

Anonymkode: ecfaa...916

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De har den egenskapen frem til de er et og et halvt år mener jeg. Men får ikke faktasjekket det nå da jeg er på treningssenter

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

sånn nå er jeg hjemme, fikk sjekket det opp og det du sier stemmer. denne refleksen opphører å fungere etter at bebbien er 6 måneder

Skrevet
11 minutter siden, WubWub skrev:

sånn nå er jeg hjemme, fikk sjekket det opp og det du sier stemmer. denne refleksen opphører å fungere etter at bebbien er 6 måneder

Trodde også dette var knyttet til nesa jeg og ikke strupen som du sier. Små babyer holder pusten hvis de får vind eller vann i nesa er min erfaring.

Skrevet
2 minutter siden, palamina skrev:

Trodde også dette var knyttet til nesa jeg og ikke strupen som du sier. Små babyer holder pusten hvis de får vind eller vann i nesa er min erfaring.

http://illvit.no/mennesket/kroppen/hvordan-holder-babyer-pusten-under-vann

Alle barn er født med en dykkerefleks. Like ved stemmebåndet sitter det noen kjemiske reseptorer, og hvis reseptorene merker en væske som er fremmed for kroppen, sørger de for at luftrøret stenges helt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...