AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Skal ha gjester på tapas/fingermat om noen uker. Har hentet inspirasjon fra Pintrest og kunne tenke meg å servere den på en plate. Noen som har testet dette evt hva gjør man/ ikke gjør man? Kan jeg pusse og lakke en vanlig hobbyplate? Passer selvsagt på at lakken er godkjent til formålet og at mat kan legges direkte oppå... Evt har jeg også lest om noen som bare smurte inn underlaget med olivenolje, men vet ikke om det var en hobbyplate På forhånd takk for hjelpen Anonymkode: d2a4c...70e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Om du kler treverket med aluminiumsfolie eller gjennomsiktig plast beregnet til mat, slipper du å tenke på lakk m.m. Anonymkode: 404ab...469 1
Pikeliten Skrevet 2. februar 2018 #3 Skrevet 2. februar 2018 Ville bare pusset og vasket godt. Trenger ikke olje. Du kan olje etter selskapet og se at det trekkes godt inn etterpå, søk gjerne etter oljing av benkeplater
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #4 Skrevet 2. februar 2018 Jeg serverer ofte tapas og forretter på den måten. Men har kjøpt en fjøl på 1 menter for formålet. Fra Illums. Ellers kan jeg tenke meg at ubehandlet tre virker like fint, så lenge det ikke er satt inn med kjemikalier. Kan for eksempel bruke "Skydd" fra IKEA, som er beregnet til bruk på trefjøler til matlaging. Anonymkode: a0f00...b4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå