AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Håper noen kan komme med tips eller erfaringer. Vi har leid en leiligheten i rundt 4 år, under hele leieforholdet har det vært problemer med mugg og fukt i leiligheten. Vi har ved gjentatte anledninger klaget på dette til huseier, som først i sommer startet å ta noe av problemområdet på badet, men ingen andre steder. Nå i vinter har det blitt værre enn noensinne, og vi klaget til han i Desember at noe måtte gjøres omgående, huseier har ikke gitt oss noen svar på når det vil ordnes, og svarer heller ikke når vi spør rundt dette. Vi venter en baby til våren, og ønsker ikke at hun skal måtte tilbringe sin første levetid i mugg og helseskadelig luft, så vi har nå funnet en ny leilighet. Spørsmålet er da følgende: Har vi rett på å bryte 3 mnd oppsigelse når huseier ikke innfrir kravet som stilles til han som utleier? Vi har dokumentasjon på forsøk på å fikse problemet mm. Anonymkode: 0ec3d...6f0
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Ja, det vil jeg tro. Sørg for å ha grundig dokumentasjon på muggen, ta bilder, og få en uttalelse fra en fagperson om at dette inneklimaet faktisk ikke er sunt å oppholde seg i. Kanskje høre med jussbuss eller lignende også. Anonymkode: b44d7...f3d
Stian82 Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Ja det vil jeg og tro. Syns dere har vært rimelig tålmodig. Håper ikke dere har betalt av egen lomme grunnet undersøkelser av mugg osv? Så stå på dokkars, men uansett gi beskjed om at dere flytter og kontakt leieboerforening eller jusformidlingen for om dere har loven på dokkars side. Om ikke ville jeg forsatt flyttet grunnet dette er helseskadelig
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Takk for svar! Vi har masse bilder, har vært i kontakt med leieboerforeningen men han var litt usikker ift. Det med å bryte kontrakt. Men det med fagmann må da være tilstrekkelig, ved siden av alt annet. Jussbuss har jeg aldri hørt om, det skal jeg undersøke. Anonymkode: 0ec3d...6f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå