Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal begynne på et nytt studie til høsten. Tenker å søke på noe som er ved skolen som ligger i hjembyen min, men er litt usikker og trenger noen råd og tips. Jeg har ingen venner på hjemplassen, så jeg har ingen å være sosial med der om jeg ikke kommer i kontakt med andre studenter der. Også har jeg for meg at det er vanskeligere å komme innpå studenter som er fra byen det studeres i. Men kommer dette av at de "innfødte" ikke er like interessert i å bygge nye vennskap fordi de har noen, eller er man mindre attraktiv når man selv er fra plassen? Tenker å leie meg noe eget der, selv om jeg har mulighet til å bo hjemme mens jeg studerer. Men jeg er så redd for å bli helt mutters alene, også blir det så veldig åpenlyst føler jeg når jeg ikke kan gjemme meg i en by hvor ingen kjenner til meg.. Føler meg mer komfortabel med å dra alene på ting her jeg bor nå, enn jeg gjør "hjemme" fordi jeg er redd for å møte på noen som kjenner til meg og de skal tenke at jeg er helt alene. Noe som jo er sant, men det er litt skamfullt å ha det sånn.. 

Jeg er også litt eldre, 26 når jeg begynner til høsten om det skulle ha noe å si. 

Anonymkode: 1851a...655

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men kommer dette av at de "innfødte" ikke er like interessert i å bygge nye vennskap fordi de har noen

Ja. Det er ikke et problem så lenge man selv er åpen for å bli kjent med nye mennesker, noe man er i større grad når man ikke kan lene seg på allerede vennskap i byen. Samtidig kan man jo vurdere om det vil være gunstig å flytte et annet sted og skape seg et nettverk der. 

Anonymkode: d8d13...b28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...