AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har en kronisk sykdom som gjør meg i perioder sengeliggende. Barneleddgikt med alle store ledd + fingre, håndledd og ankler. Jeg har fått AAP i 3 år, og NAV har nå avsluttet fordi jeg ikke kunne fullføre arbeidsrettet tiltak pga sykdom. De mener det ikke var sykdom som gjorde dette. Jeg går på cellegift, kortison, biologisk medisin og smertestillende, og hvis det ikke er smerter som gjør meg sengeliggende, så er det enda en runde med lungebetennelse da jeg ikke har immunforsvar. Jeg får heller ikke uføretrygd fordi de mener jeg har restarbeidsevne. De sier også at jeg ikke er under behandling fordi jeg kun er til revmatolog annenhver måned. Det er krise økonomisk, og dette tar resten av energien min. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har noen noe tips? Legen støtter meg helt, og har skrevet utallige legeerklæringer og virkelig forklart de sykdommen, og at den nok ender fatalt. Jeg har vært i arbeidslivet, jeg elsker å jobbe, men jeg kan ikke holde på noe da jeg plutselig blir veldig dårlig og innlagt over perioder. Hva gjør jeg nå? Jeg må jo kunne leve jeg også. Anonymkode: ce3b3...99c 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Har du gitt NAV en uttalelse fra spesialist, feks. revmatologen eller andre? Anonymkode: def1d...8c1 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Kan nesten ikke tro det jeg leser. Fatter ikke hvordan noen som virkelig har behov for støtte, kan bli så sviktet av systemet.. Anonymkode: fd8f7...463 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Hvis ikke fastlegen kommer noen vei, blir nok juridisk hjelp det neste. Anonymkode: 80691...320 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 Advokat neste!! Anonymkode: 683c2...777 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Har du fått skriftlig avslag på uføresøknaden din, eller bare en muntlig beskjed fra saksbehandler om at du ikke bør søke om uføretrygd? Anonymkode: 22488...452 1
Gjest chisandra Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 Dette høres helt utrolig ut. Du må få deg advokat, ts.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #8 Skrevet 29. januar 2018 Kontakt advokat. https://advokatnav.no/uforetrygd/ I lenken ligger det et søknadskjema for gratis advokathjelp. Jeg synes du skal kontakte disse advokatene, eller eventuelt google deg fram til andre med trygderett som spesialfelt. Anonymkode: c2073...954 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #9 Skrevet 29. januar 2018 Facebook-gruppen «NAV spørsmål», der får du gode råd, var en annen her inne som tipset meg om det. Jeg meldte meg inn, spurte og fikk svar, dagen etterpå sendte jeg melding til nav angående problemet de mente var til stede og det løste seg da de skjønte at jeg ikke gav meg så lett😊 Anonymkode: 8864b...d25 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #10 Skrevet 29. januar 2018 Just now, AnonymBruker said: Facebook-gruppen «NAV spørsmål», der får du gode råd, var en annen her inne som tipset meg om det. Jeg meldte meg inn, spurte og fikk svar, dagen etterpå sendte jeg melding til nav angående problemet de mente var til stede og det løste seg da de skjønte at jeg ikke gav meg så lett😊 Anonymkode: 8864b...d25 Man burde ikke spørre personlige spørsmål på facebook. Alle kan lese det og dele det med andre. Med midnre du kunne tenkt deg å være på TV og dele dine personlige problemer og spørsmål, så burde du ikke dele dem på fb Anonymkode: fdde3...523 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #11 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Man burde ikke spørre personlige spørsmål på facebook. Alle kan lese det og dele det med andre. Med midnre du kunne tenkt deg å være på TV og dele dine personlige problemer og spørsmål, så burde du ikke dele dem på fb Anonymkode: fdde3...523 Vel, det er en lukket gruppe, dessuten kan man sende pm til de som styrer gruppen og så poster de spørsmålene i sitt eget navn og skriver at «anonym bruker lurer på....» så det går fint😊 Anonymkode: 8864b...d25 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #12 Skrevet 29. januar 2018 Støtter forslaget om nav-spørsmål- gruppen Det er tilknyttet tre advokater der som er spesialister på nav-saker. Du trenger ikke å legge ut noe om deg selv, gå på 'filer' så finner du advokatene der. Er du heldig kommer du under fri rettshjelp. Du trenger å klage på det siste vedtaket. Å søke om ufør kan man visst nok ikke gjøre før saksbehandler har gitt klarsignal til det. Kanskje en ny saksbehandler er tingen for deg. Hør med advokatene som er tilknyttet gruppen, de får stadig gode tilbakemeldinger. Anonymkode: f0537...8cb 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #13 Skrevet 29. januar 2018 10 minutter siden, AnonymBruker said: Vel, det er en lukket gruppe, dessuten kan man sende pm til de som styrer gruppen og så poster de spørsmålene i sitt eget navn og skriver at «anonym bruker lurer på....» så det går fint😊 Anonymkode: 8864b...d25 Mennesker på fb har ikke undertegnet en taushetspliktsavtale. De som er i den lukkede grupper kan være alle typer mennesker, og de kan lett spre ryktet videre. Det kan være venner av moren eller faren din, eller bekjente, eller personer i slekten. Man kan også bli gjenkjent på private detaljer, samt at fb logger all aktivitet og alle PM-er 2 hours ago, AnonymBruker said: Kan nesten ikke tro det jeg leser. Fatter ikke hvordan noen som virkelig har behov for støtte, kan bli så sviktet av systemet.. Anonymkode: fd8f7...463 Det er det som blir resultatet av en politikk som nærer mistenklighet mot de som søker uføre. Mange har et inntrykk av at navsvindlere floerer og er overalt, og da blir mange syke mistenkt. Mens egentlig er de som svindler til seg ufør i mindretall når man sammenligner med dagpenger og andre ordninger Anonymkode: fdde3...523 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #14 Skrevet 29. januar 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mennesker på fb har ikke undertegnet en taushetspliktsavtale. De som er i den lukkede grupper kan være alle typer mennesker, og de kan lett spre ryktet videre. Det kan være venner av moren eller faren din, eller bekjente, eller personer i slekten. Man kan også bli gjenkjent på private detaljer, samt at fb logger all aktivitet og alle PM-er Det er det som blir resultatet av en politikk som nærer mistenklighet mot de som søker uføre. Mange har et inntrykk av at navsvindlere floerer og er overalt, og da blir mange syke mistenkt. Mens egentlig er de som svindler til seg ufør i mindretall når man sammenligner med dagpenger og andre ordninger Anonymkode: fdde3...523 Det er advokater som jobber i den gruppen! De gjør en super innsats for oss som sliter med NAV, de vil virkelig hjelpe, flere gir gratis advokattimer og de går neppe videre med ting de får på pm! Hva de vanlige medlemmerne gjør med infoen de leser får være opp til hver enkelt, de fleste som søker om å bli medlem gjør det kun fordi de trenger hjelp! Anonymkode: 8864b...d25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå