Gå til innhold

Hva med katten?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest ¤_Fairytale_¤

De reiste fra katten sin. Faren låste døren, kastet ut katten og startet bilen. Moren så sjokkert ut og den lille pjokken deres gråt. Han ropte etter katten sin, og den kom, men faren dro gutten inn i bilen. Jeg hørte masse banneord. Moren hisset seg opp, og spurte hvorfor de ikke kunne ta med katten? Slaget kom. Hardt og brutalt. Gutten gråt, moren gråt og faren ba de begge holde kjeft. Katten satt i veikanten og mjauet. I det neste øyeblikket hørte jeg bilen starte, og så bilen suse avgårde. Katten satt igjen. Majuet og klynket. De hadde ikke satt igjen mat eller noen ting. Jeg tok den med til en venninne som jeg vet ønsket seg en katt. Den bor nå der, og trives. Men..

Kan man virkelig gjøre sånt mot dyr? Finnes det ingen straff for slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er for jævlig. Nok en påminnelse om at verden slett ikke bestandig er et godt sted å være. Tenker mest på ungen jeg....

Det er jo heller ikke lov å mishandle dyr (eller mennesker). Skyt gubben sier nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Dette gjør meg sint!

Katteelsker som jeg er, så hadde jeg kommet til å klikket og blandet meg inn, jeg hadde ikke taklet og bare stå og se på at folk satte igjen katten sin slik! Visse mennesker skulle aldri hatt dyr, når de ikke greier å ta seg av dem!

En annen ting er jo hvordan denne mannen oppførte seg overfor kone og barn. Det er jo minst like ille! Visse mennesker skulle jo aldri ha hatt barn heller....

Her ville jeg reagert BÅDE ved pga katten og pga barnet, - slo mannen sin sønn eller mora? Uansett så SLO han noen, og DET ville vært nok til at jeg klikka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Jeg var nok litt feig. Var redd for mannen selv.. Det virket som han hadde fått i seg noe alkohol også. Han var helt på styr! Han slo moren ja, og sparket til katten. Sønnen dro han "bare" etter seg med et fast håndgrep. Jeg fikk så vondt... Så vondt for den stakkars katten, gutten og moren. Og ikke minst faren. Han må ha det fælt med seg selv, han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke synd på mannen!! Om han har det fælt med seg selv eller ikke, det unnskylder ikke oppførselen hans!!! Det er altfor enkelt å skylde på en persons barndom eller noe sånt. Da forsvarer man på en måte en persons handlinger. Det er også typisk at folk blir erklært utilregnelige i gjerningsøyeblikket. Sånt irriterer meg!! :evil: Jeg tror at man ofte må ha slike "løsninger" på folks oppførsel, fordi det er vanskelig å forstå at "normale" folk kan være onde. Men sånn er det bare. Mange drittsekker ute og går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og slutten på denne utrolige historien, var vel at du ringte politiet og varslet at en sinnsyk mann som nettopp hadde slått noen, (er vist litt uklart hvem) kjørte med barn i bilen i alkoholpåvirket tilstand.

Eller, nei, det var vist viktigere med katten...

UTROLIG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ¤_Fairytale_¤

Viking: Jeg kjente fyren veldig godt, derfor ble jeg sjokkert. Har alltid syntes han har vært kjempesnill... Og når jeg så dette, ble jeg redd. Redd for at en som egentlig er ganske koselig, kunne bli så slem og ondskapsfull. SELVFØLGELIG er katten også viktig.. Det sier vel seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10na - ikke innlogget

............. MEN, det var tross alt kattens ve og vel som bekymret deg mest.......

Sjokkerende

10na :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Tina: Ser du liker å feiltolke innleggene mine. Gidder ikke forklare, du feiltolker sikkert svaret mitt uansett! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 10na - ikke innlogget

Ice_W - jeg feiltolker ikke - jeg leser hva du skriver. Du tok affære m.h.t. katten, og sørget for dens ve og vel (og bra er det for all del). Men hva gjorde du for gutten og hans mor????........... ingenting. Sier jo det meste om hva som betød mest for deg der og da - jepp, kattens ve og vel.

10na :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤_Fairytale_¤

Tina! Hva skal jeg, som er 17 år og KJEMPEliten, gjøre mot en stor, feit og voksen mann? Jeg kan da ikke slå tilbake med samme mynt, kan jeg? Hva mener du jeg skulle gjort da? Moren er voksen, hun burde kunne klare å stille opp for seg selv (og sønnen),.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke sitte her og ikke reagere på at Ice_White får kjeft for ikke å ha ringt politiet.

Det burde hun jo, men jeg har full forståelse for at hun i denne situasjonen ble så sjokkert at hun nærmest ble lammet.

Hele familien, inkludert katten, ble mishandlet her.

Det er altfor lett for andre å dømme når de ikke var der. Husk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at I_W ble sjokkert over at denne mannen som hun trodde var så snill og grei egentlig er en klyse. Jeg tror jeg selv reagert som henne. Selfølgelig er det synd på mor og barn, men jeg synes det er kjempefint at hun iallefall har tatt ansvar for katten, det er det ikke mange som ville gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får helt vondt av at folk virkelig kan gjøre sånt mot dyr...men det var godt at du tok deg av den.

Selvfølgelig var det forferdelig med moren som ble slått, men jeg hadde nok reagert som deg hvis jeg hadde vært i situsjonen, tenkt først på katten. Det er ikke så lett å tenke ut hva man bør gjøre akkurat der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse
Gjest Ikke innlogget Leia

Så fint at katten har fått et nytt hjem!

Men er det noe i ettertid man kan gjøre for barnet og moren? Jeg hadde nok vært rimelig lamslått der og da selv, men de har sikkert hatt det slik innendørs lenge. Slike ting er jo ikke så lett å ordne opp i utenfra. Mannen vil nok ikke bøye hodet og si unnskyld sånn uten videre. Blir han stresset at noen utenfra, kan jo dette gå ut over familien hans i form av flere slag enn vanlig...

Du kan jo ringe anonymt til barnevernet og til krisesenteret og høre om det er noe de kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...