AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Hei! Jeg er en jente i begynnelsen av 20-årene som har et lavkarbo kosthold, > 30 gram karbo hver dag. (Jeg er nokså tynn så slanker meg ikke, men prøver å se om lavkarbo kan erstatte noen medisiner jeg bruker, jeg er veldig åpen for slike alternativer selv om de ikke er allment aksepterte, og har prøvd dette i ca 3 mnd) Jeg løper ca 5 ganger i uken og 1-2 styrkeøkter i uka. 2 dager i uken har jeg et høyt inntak av karbohydrater siden jeg på disse 2 dagene løper intervaller. Da spiser jeg kanskje rundt 400 gram karbo. Jeg elsker løping, og har et ganske høyt "mosjonist-nivå" og jeg deltar på mange gateløp så løpingen er det jeg prioriterer mest! Men på dagene jeg løper i rolig tempo og trener styrke, hva skal jeg spise etter trening? Bør jeg spise litt karbohydrater, eller vil det "ødelegge" effekten av lavkarbo? Har lest at kroppen blir en veldig god fettforbrenner når man løper på lavkarbo, i langdistanse og aerobt tempo. Har noen greie på dette? Som sagt er det det å utvikle meg i løping som betyr mest, men dette er vanskelig for jeg vil ikke bruke og vær avhengig av de medisinene lenger.... Jeg merker også at jeg får et mer "trykk" og energi på intervaller når jeg har sånn "carb refeed".... Men hva bør jeg spise etter trening på de 5 lavkarbodagene??? Anonymkode: 694c2...0cc
Pringle Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Har du avklart med legen din ang. nedtrapping av medisiner? Hvorfor spiser du lavkarbo? Kan du ikke bare spise sånn at du får mest mulig trøkk på trening? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå