Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pga et skjult handikap bruker jeg mye energi på jobb. Jeg får gjort det jeg skal og litt mere og trives med jobben sånn sett. Men så er det med sosiale og det å være med. Jeg bruker opp energien min på å gjøre det jeg skal. Men faller utenfor felleskapet fordi  jeg blir så sliten og trenger stillhet  og ro . Når de andre  prater og er sosiale. Det gjør meg ensom og jeg misstrives på jobb. Prøvd å være  mere med men da orker jeg  ikke jobben bra nok.  Jeg aner ikke helt hva jeg skal  gjøre. ? Noen som har  vært vært der  jeg er nå. Vil jo ha det bra på jobb.

Anonymkode: 6e096...ee1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel: hva tror du er veien ut av dette, ts?

Er du sliten fordi du alltid er så sliten etter jobb at du ikke orker noe? Og burde du i så fall gå i dialog med lege om å redusere stillingen til for eksempel 80%?

Er du sliten fordi sosiale settinger alltid gjør deg sliten? Og kan du i så fall jobbe med det?

Er du sliten fordi du og dine kollegaer går dårlig sosialt sammen?

Det er ingen som gir deg medalje fordi du brenner deg ut på arbeidet. Om du overleverer i forhold til evne over tid, så har det kun negative konsekvenser for deg selv. Ingen andre bryr seg. Så du har ansvaret for å ta opp med leder når byrden blir for stor. Det er ditt ansvar. Gjør du det ikke så neglisjerer du deg selv. Og det er ikke bra.

Foreslår at du setter deg ned og lager et livsbudsjett. Prioriter tiden og kreftene dine fremover sånn at du får en balanse mellom privatliv, jobb og økonomi som du kan leve med. Kun du sitter på fasiten.

Anonymkode: 8ce42...7c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...