Gå til innhold

Er en person blakk når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er da ingen som har noe med hva hver enkelt venn har på konto, så jeg synes det er helt innafor å si at man er blakk, selv om man har en formue på sparekonto eller andre steder. Men man skal ikkel la seg bli påspandert av andre hvis man selv har en god sparekonto, ved å late som man har dårlig råd. Da får man heller si nei til det som foreslås. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Majott said:

Det er da ingen som har noe med hva hver enkelt venn har på konto, så jeg synes det er helt innafor å si at man er blakk, selv om man har en formue på sparekonto eller andre steder.

Enig i at andre ikke har noe med om du har penger eller ei, men det er da faktisk du selv som nevner det, og t.o.m. helt frivillig og uspurt! 

Skrevet

Apropo hvite løgner. Jeg har sagt til venninner at beklager har ikke penger til å gjøre det nå. Jeg forklarer også, av dårlig samvittighet for hvit løgn, at "det er ikke synd på meg. Jeg sparer mye penger for tiden til bolig" venninner blir da surre/skuffet  eller mener at da kan jeg jo bare bruke av sparepengene.

Dette gidder jeg ikke lenger, så kommer det noe jeg ikke har lagt inn i budsjettet, og dermed ikke har råd til den mnd sier jeg det. "Jeg er blakk" 

Nå er ikke jeg den som aldri har råd altså, men til tider når det blir snakk om ut å spise, spa, reise og besøke venninne i en annen by og sverigetur på likt så har jeg kamskje råd til 1 eller 2 ting den mnd. Og det må da være ganske luksus det. 

Anonymkode: 3f066...a2b

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, GauteS skrev:

Enig i at andre ikke har noe med om du har penger eller ei, men det er da faktisk du selv som nevner det, og t.o.m. helt frivillig og uspurt! 

Jeg svarer på det flere nevner i denne diskusjonen, altså om man kan si at man er blakk selv om man har sparepenger. Altså min mening om det flere andre tar opp som tema. 

Skrevet
På 29.1.2018 den 23.52, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei venninne som stadig vekk er blakk. Ofte har hun ikke penger til mat engang. Men hun har halvannen million på sparekonto da. Synes det blir for drøyt å si at man ikke har penger til mat engang når man har masse på sparing. Sånn at jeg som har lav inntekt og alenemamma ofte ender opp med å betale. Hun har en godt betalt jobb, og sparer mesteparten av lønnen. Og hun er superflink, men jeg blir så provosert når hun sier at hun er blakk istedenfor å si at hun har brukt opp budsjettet for måneden. 

Når jeg er hos henne, så spleiser vi på maten, men når hun er hos meg, så er det jeg som betaler. 

Anonymkode: 3653e...710

Da er hun ikke blakk, men gjerrig og en snylter. 

Skrevet

Jeg mener at selvom man har penger på sparekonto så er dette noe som ikke skal brukes, dersom man har den muligheten. Jeg og søsteren min arvet 80 millioner av vår kjære far. Dette er penger som vi har i aksjefond, selskap og boliger. Selvom jeg har disse pengene i verdier, er det ikke noe jeg bruker i hverdagen. Har jeg ikke penger på brukskonto, nei da får jeg vente til lønningen kommer. 

Anonymkode: 1018e...d0b

Skrevet
50 minutter siden, Majott said:

Jeg svarer på det flere nevner i denne diskusjonen, altså om man kan si at man er blakk selv om man har sparepenger. Altså min mening om det flere andre tar opp som tema. 

Ja selvfølgelig. Hva annet kunne det  ha vært du skrev om enn din mening om trådens tema? Snodig innlegg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...