kitty Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Hei Skal ha et besøk med 8-9 stk. Det skal være et formiddag/ettermiddagsbesøk og derfor tenkte jeg at man må/bør sikkert servere litt "orntlig" mat før kakene. (dette dreier seg om min sønns 1. årsdag). Så er det noen som har forslag til noe enkel og god mat som kan serveres? Vi har ikke all verdens plass. Har tenkt å lage koldtbord, men hva må jeg da i tilfelle ha med og hvor mye av hver sort?
*Heidi* Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 På koltbord er det godt med bla: pai,salat,eggerøre,hjemmebakte rundstykker og kanskje noe godt pålegg.. Sånn beregning må nesten noen andre ta,jeg beregner alltid feil føler jeg :oops:
Ronja Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Enkel og god mat er jo smørbrød da! Alltid en slager hos oss.
Arkana Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 * Noen gode paier (f.eks. kyllingpai, quiche lorraine, løkpai, grønnsakspai) * Stekt kylling (kyllinglår, kyllingvinger) * Potetsalat, vanlig grønn salat, couscoussalat, pastasalat * Fylte paprika/tomater/squash/auberginer/champignoner * Forskjellige grønnsaker og forskjellige dip'er * Reker (enten som de er med majones, sitron og loff, eller f.eks. chili/hvitløksstekte) * En kald stek i skiver (svinestek, roastbeef) * Røkelaks, foliebakt laks * Små kjøttboller i krydret tomatsaus * Minipizzaer * Godt brød * Ostefat * En god gryterett e.l. (jambalaya, paella, biffgryte, kyllinggryte) * Krabbekaker * Små vannbakkels med fyll (f.eks. hakket skinke, hardkokte egg, soltørkede tomater og purre blandet med majones og crème fraîche) Hvor mye man beregner per person er vanskelig å si, for det avhenger av hvor mye mat du har.
kitty Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2005 Når du sier smørbrød. Har du skiver eller rundstykker som du smører med godt pålegg da eller?
Ronja Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 Når du sier smørbrød. Har du skiver eller rundstykker som du smører med godt pålegg da eller? Vi bruker loff i halve skiver med smør. Forslag til pålegg: Reker/majones/fiskepudding Roastbeef/remulade/sprø løk God ost (f.eks. brie), druer Karbonade/tomat/agurk (Her er det godt med grovt brød. Metter litt mer også) Skinke/italiensk salat Laks/eggerøre Salatblad og pynt (persille, tomat, agurk...) er bra!
Grooo Skrevet 9. februar 2005 #7 Skrevet 9. februar 2005 Synes også at smørbrød høres helt supert ut Gjerne rundstykker, kanskje både grove og fine så man kan velge litt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå