AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Jeg skal bytte jobb og har vært i flere intervjuer. Er i tyveårene og har ikke hatt så mange jobber etter studiene, så stresset litt med dette med referanse da jeg ikke ville si til nåværende sjef at jeg søkte. Fikk satt opp en annen over meg i firmaet som jeg vet vil gi meg en veldig god referanse. De har ikke bedt meg om referanser, men jeg satte henne opp likevel. Har nå fått et jobbtilbud fra selve drømmejobben - først fikk jeg tilbud fra sjefen per telefon, det skriftlige tilbudet kom så fra HR-sjefen i forrige uke, jeg underskrev og sendte tilbake, og fikk mail fra sjefen med "velkommen" osv. Snakket med hun jeg hadde satt opp som referanse og hun sa de ikke hadde ringt. Ringer de ikke alltid referanser? Anonymkode: 8db4b...fc7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Tror nok ikke alltid de trenger å ringe. Mange stoler på det de ser på intervjuet, samt attester etc. Ofte er det viktigere å HA referanser, enn å nødvendigvis kontakte dem. Mine referanser har nesten aldri blitt kontaktet. Lykke til med ny jobb Anonymkode: 14598...cfe
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Min erfaring er at referanser alltid har blitt kontaktet. Men det kan jo være forskjeller i bransje, og hvor "seriøs" jobben er. Anonymkode: 3928d...e78
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min erfaring er at referanser alltid har blitt kontaktet. Men det kan jo være forskjeller i bransje, og hvor "seriøs" jobben er. Anonymkode: 3928d...e78 Det er en stor bedrift i en veldig populær bransje. Veldig ordnede forhold, derfor jeg stusset litt. TS Anonymkode: 8db4b...fc7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror nok ikke alltid de trenger å ringe. Mange stoler på det de ser på intervjuet, samt attester etc. Ofte er det viktigere å HA referanser, enn å nødvendigvis kontakte dem. Mine referanser har nesten aldri blitt kontaktet. Lykke til med ny jobb Anonymkode: 14598...cfe Det virket som om det ble lagt mest vekt på intervjuene - jeg hadde også oppgaveløsning som var ganske omfattende, der jeg måtte holde en presentasjon for både sjefen og flere medarbeidere. Fikk veldig god respons på denne. Grunnen til at jeg lurer er vel egentlig at jeg er usikker på om rekrutteringsprosessen egentlig er "ferdig" og jeg er garantert jobben. Det er ingen grunn til å tro at jeg ikke skulle få en god referanse om de ringer henne også, men jeg lurer jo på om det er "mer" som skal unna. Sikkert litt typisk nervøsitet rundt ny jobb TS Anonymkode: 8db4b...fc7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Hvis referansene dine ikke er relevante for jobben du søker kan det hende de ikke ringer. Syns likevel det er sært å ikke ringe referanser Anonymkode: 72acb...938
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis referansene dine ikke er relevante for jobben du søker kan det hende de ikke ringer. Syns likevel det er sært å ikke ringe referanser Anonymkode: 72acb...938 Absolutt relevant. Det er den ene stillingen jeg har hatt etter studiene over lenger tid som er "bakgrunnsteppet" for jobben jeg nå har fått tilbud om. Men som sagt fikk jeg en ganske omfattende oppgave å jobbe med og presentere, som også har bakgrunn i det jeg har jobbet med til nå. Kanskje de mente det praktiske jeg demonstrerte var tilstrekkelig? TS Anonymkode: 8db4b...fc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå