Gå til innhold

Er så lei av at mannen min roper så mye til meg, vurderer å skilles

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han hever stemmen for den minste ting, opptil flere ganger om dagen. Barna blir utrygge av det, og det har jeg fortalt han. Likevel skjer det igjen og igjen. Jeg tenker at det er et dårlig tegn i et forhold når den ene blir så irritert og sint at det må ropes hele tiden. Jeg er lei av det, skikkelig lei. Og jeg ser at det aldri tar en ende, selv om jeg har bedt han la være i flere år nå. Jeg tror faktisk ikke jeg orker mer. 

Anonymkode: 13bd4...bfe

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, jeg er sikkert ikke uten skyld i dette. Det kan godt hende jeg irriterer. Men jeg synes ikke det er greit å rope til ektefellen sin flere ganger i uka. 

Ts 

• Liker 2
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Terapi eller skilsmisse høres lurt ut. Spesielt siden barna deres blir utrygge av oppførselen hans. Men da håper jeg du får foreldreansvaret, dersom det er slik at han ikke er en god far for barna. 

Skrevet

Jeg har vært gift i 20 år og har aldri opplevet dette. Kom deg ut.

Anonymkode: 67153...d5d

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Terapi eller skilsmisse høres lurt ut. Spesielt siden barna deres blir utrygge av oppførselen hans. Men da håper jeg du får foreldreansvaret, dersom det er slik at han ikke er en god far for barna. 

Han er en god far. Han er i det hele og det store en bra mann, med unntak av at han roper til meg hele tiden. Og at jeg aldri føler meg trygg på avtaler vi har. Har vi avtalt å møtes et sted klokken sånn og sånn, så vet jeg innerst inne at jeg kan bli stående og vente uten så mye som en beskjed hvis han blir forsinket på jobb. Jeg lurer på om det hele handler om manglende respekt. 

Ts 

• Liker 1
Skrevet

Det kan også være et tegn på depresjon. 

Anonymkode: c9308...4d6

Skrevet

Det kan også være et tegn på depresjon. 

Anonymkode: c9308...4d6

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er en god far. Han er i det hele og det store en bra mann, med unntak av at han roper til meg hele tiden. Og at jeg aldri føler meg trygg på avtaler vi har. Har vi avtalt å møtes et sted klokken sånn og sånn, så vet jeg innerst inne at jeg kan bli stående og vente uten så mye som en beskjed hvis han blir forsinket på jobb. Jeg lurer på om det hele handler om manglende respekt. 

Ts 

En bra mann gjør ikke kone og barn utrygge i sin væremåte....

Anonymkode: c0381...232

• Liker 10
Gjest CamillaCollett
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Men hvis han er en god far og en bra mann er det jo et ganske godt utgangspunkt?

Jeg ville booket time til parterapi på familievernkontoret, og sagt at han måtte bli med dit hvis han vil unngå skilsmisse. Slik kommunikasjon kan ingen leve med. Jeg forstår at du ønsker skilsmisse for din egen del, men det løser jo ikke problemet for barna deres, som er nødt til å forholde seg til ropingen hans når de har samvær med ham (og da har de heller ikke deg der til å hjelpe dem med situasjonen).

Skrevet

Har dere forsøkt parterapi? 

Det er faktisk ikke normalt at man roper ril partneren sin flere ganger i uka. Har vært sammen med samboer i et par år, å vi har ALDRI hevet stemmen til hverandre. Man får ikke noe fornuftig ut av en samtale hvor den ene begyner å rope. 

Anonymkode: b5947...cb5

• Liker 3
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Er man virkelig en bra mann og en god far når man ikke har respekt for partneren sin?

Hvor lenge har du hatt det slik? 

• Liker 3
Skrevet
48 minutter siden, alli634 skrev:

Er man virkelig en bra mann og en god far når man ikke har respekt for partneren sin?

Hvor lenge har du hatt det slik? 

Ropingen begynte vel for fire år siden da vi fikk barn. Han er sikkert bare sliten og lei innimellom, men jeg synes ikke det er rett å behandle meg sånn likevel. 

Ts 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ropingen begynte vel for fire år siden da vi fikk barn. Han er sikkert bare sliten og lei innimellom, men jeg synes ikke det er rett å behandle meg sånn likevel. 

Ts 

Sliten og lei er ingen unskyldning. Det er lov å oppføre seg allikevel. Få han med på terapi 

Anonymkode: b5947...cb5

• Liker 4
Skrevet

Totalt mangel på respekt! 

Jeg ville sagt at jeg kom til å gå fra han hvis han ikke behandlet meg med mer respekt. Da har han en sjangse til å endre seg. Og det hadde vært den ene sjangsen han hadde fått!

• Liker 1
Skrevet

Skulle gjerne hørt hans side her. Hører du etter når det er noe? Han høres frustrert ut. Men ikke ok å rope og gjøre dere utrygg uansett grunn. 

Anonymkode: f63c5...42c

• Liker 3
Skrevet

Hvis dere skal i terapi sammen så må du være klar over at din atferd også blir satt spørsmålstegn ved og om det er noe du selv kan gjøre for at dere skal fungere bedre sammen. Det hjelper ikke å bare si at den ene skal forandre seg (selv om jeg mener det å rope ikke er greit over lengre tid.) Kan det være noe du gjør eller sier som gjør mannen din sint og trist?

Anonymkode: b069d...fc0

• Liker 1
Skrevet
På 29.1.2018 den 12.46, AnonymBruker skrev:

Han hever stemmen for den minste ting, opptil flere ganger om dagen. Barna blir utrygge av det, og det har jeg fortalt han. Likevel skjer det igjen og igjen. Jeg tenker at det er et dårlig tegn i et forhold når den ene blir så irritert og sint at det må ropes hele tiden. Jeg er lei av det, skikkelig lei. Og jeg ser at det aldri tar en ende, selv om jeg har bedt han la være i flere år nå. Jeg tror faktisk ikke jeg orker mer. 

Kom deg vekk:link: Alle fortjener å bli snakket med respektfull  tone i et forhold spesielt rundt barna. Dem skal ikke måtte tro at det er sånn man snakker til partneren sin i et forhold når dem blir eldre. Han kan ikke være mye glad i det forholdet og deg viss han hever tonen sin for det minste lille ting da er det noe gale ja.

Anonymkode: b0372...b41

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kom deg vekk:link: Alle fortjener å bli snakket med respektfull  tone i et forhold spesielt rundt barna. Dem skal ikke måtte tro at det er sånn man snakker til partneren sin i et forhold når dem blir eldre. Han kan ikke være mye glad i det forholdet og deg viss han hever tonen sin for det minste lille ting da er det noe gale ja.

Det er dessverre mange som sliter med sinnekontroll og det å uttrykke egne følelser i forskjellige situasjoner.

Anonymkode: b069d...fc0

Skrevet

Ja, som sagt i #2, så har sikkert jeg også skyld i dette. Men det som er så rart med han, er at selv om han på alle andre måter er verdens snilleste, så har han også et merkelig sinne i seg. Ikke sånn at han kunne gjort meg noe, men han kan virkelig eksplodere noen ganger. Slå i veggen og sånt. Jeg har gitt beskjed gang på gang om at det også er ubehagelig, så det har blitt bedre. Men han roper fortsatt mye. 

Han er ikke enig i at han gjør det, da. Han mener det bare er en sjelden gang. 

Ts 

Skrevet

Man skal ikke beholde på mannen fordi barna skal ha en farsfigur i forholdet, han kan være en farsfigur utenom forholdet sånt går ann å ordne. Barna skal vokse opp i et harmonisk forhold sånn at dem lærer hvordan  at sammhold i et lykkelig forhhold skal være. Barna kan forstå skillsmissen viss faren ikke neglekter dem etterpå. Og at dere snakker ut om dette skikkelig til barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...