AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Jeg liker jobben min. Jeg er flink og jeg står på jobb. Men så er det et problem. Jeg er ikke det mest sosiale vesen her i verden. Jeg er ikke den som står å sladrer og tar lange pause ( vi egentlig ikke skal ta.) I lunsjen spiser jeg og slapper av i hodet. Jobben min er fysisk og krever ikke at vi er kostant sosiale. Egenlig veldig mye enearbeid. Men nå merker jeg at jeg faller litt ut her. Jeg er nok den sær på jobb som ikke tar pause med andre . Som blir ferdig før andre men ikke hjelper til hos andre ( vel når andre tar 1.5 t pauser om dagen får jeg gjort litt mer enn de men jeg blir mulig litt mere sliten på slutten av dagen. ) Jeg ser andre hviske å tiske mens de over ser meg. Jeg kan godt ta forbudte pauser jeg . Men jeg har ikke lyst. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal føle meg ok på jobb. Trenger ikke å være super sosial .men jeg blir sliten av folka . Og den måten det sosiale er på jobb. Forvirrende ja jeg vet. Noen tips om hva jeg skal gjøre. Anonymkode: f5fe7...de2
Tatja Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Liten trøst, men mange sliter med det samme. Blant annet jeg. Jeg har innfunnet meg med at jeg MÅ ut av konfortsonen daglig, for å kunne være i jobb. Et minimum av sosial kontakt må man strekke seg etter, hvis ikke faller man helt utenfor felleskapet. Og man blir ingen attraktiv arbeidstaker heller. Jeg har vært ærlig med sjefen. Mange ser nok på meg som litt rar. Det merkes jo at man ikke trives, selv om man riktignok deltar i sosiale settinger. Har merket at det er blitt litt lettere med tiden, heldigvis. Øvelse gjør mester! 9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har det likedan men jeg føler det er litt "rettferdiggjort" av at vi har helt åpent kontorlandskap. Dersom jeg spiser ved pulten får jeg en liten, sårt etterlengtet pause for meg selv... Du kunne jo kanskje bare sagt noe om det? Anonymkode: b00e6...7e0 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har blitt innkalt til sjefens kontor og fått påpakning for at jeg ikke er sosial nok på jobb... Jeg må ta et par meditasjonspauser på do i løpet av dagen. 5 minutter med meditasjon hjelper en god del. Propper i øret, så jeg ikke blir forstyrret av lyder, og telefonen på vibrasjonsalarm så jeg ikke sitter der for lenge. Anonymkode: bdece...6e4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 jeg skjønner dodt at de reagerer på deg, forbudte pauser, gidder ikke hjelp selvom du er ferdig, her tror jeg du kan takk deg selv, selvom du innser det, så er slike folk som deg utrolig slitsomme å jobbe med,og det er ikke fordi tar pausefr alene, og ikke er sosialt, men ALT det andre,,, Anonymkode: 4eca3...182 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Men sjefen din har ingenting om hvor sosial du er (hvis da det ikke handlet om det å hjelpe andre, ..) skifte jobb? Anonymkode: 4eca3...182 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: jeg skjønner dodt at de reagerer på deg, forbudte pauser, gidder ikke hjelp selvom du er ferdig, her tror jeg du kan takke deg selv, selvom du iikke nnser det, så er slike folk som deg utrolig slitsomme å jobbe med,og det er ikke fordi du tar pauser alene, og ikke er sosialt, men ALT det andre,,, Anonymkode: 4eca3...182 Anonymkode: 4eca3...182
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #8 Skrevet 29. januar 2018 Jeg hadde ikke ønsket å ha deg som kollega. Man skal dra lasset sammen, ikke hver for seg. Hvordan kan øvrige kolleger forholde seg til deg? Kan de stole på at du gjør jobben din? Her bør du gå i deg selv, og ta deg selv i nakken. Anonymkode: a2016...b38 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #9 Skrevet 29. januar 2018 Jeg anbefaler deg boken "Stille: introvert styrke i en verden som aldri stopper å snakke". Du er ikke alene i å ha det sånn. Vi lever i en verden med et ekstrovert ideal, prat og fjas har nærmest blitt obligatorisk og om du ikke tar del blir du stemplet som anti-sosial. Det er mindre og mindre rom for ønsket om å være sosial på andre måter. Men det er mellom 20 og 50 prosent som er introverte, så det er mange som kan kjenne det på lignende måter som deg. Anonymkode: 3e7ca...907 8
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #10 Skrevet 29. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg skjønner dodt at de reagerer på deg, forbudte pauser, gidder ikke hjelp selvom du er ferdig, her tror jeg du kan takk deg selv, selvom du innser det, så er slike folk som deg utrolig slitsomme å jobbe med,og det er ikke fordi tar pausefr alene, og ikke er sosialt, men ALT det andre,,, Anonymkode: 4eca3...182 Nå skriver jo TS at han/hun IKKE tar forbudte pauser - det er det de andre som gjør. Anonymkode: b00e6...7e0 19
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #11 Skrevet 29. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skriver jo TS at han/hun IKKE tar forbudte pauser - det er det de andre som gjør. Anonymkode: b00e6...7e0 Tro kanskje det var det som var poenget til bruker... Anonymkode: 214a7...b10 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #12 Skrevet 29. januar 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tro kanskje det var det som var poenget til bruker... Anonymkode: 214a7...b10 Da skulle det i så fall stått "fordi du ikke tar forbudte pauser". Men det er uansett et elendig poeng... Anonymkode: b00e6...7e0 14
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #13 Skrevet 29. januar 2018 Hei <ts, jeg skjønner du sliter psykisk og dermed skal jeg prøve å ikke være for hard og mase om dette-. Men har tenkt på det at de ser at du lager et stygt ansikt når de tar pauser (som er forbudte i ditt hodet). når de spør hjelp for de nei, eller de ser at du ser at de trenger hjelp, og du overser de? Ekke greit å skulle være "perfekt". Jeg jobbet for en 15 år siden som vikar på color line, og denne episoden kom jeg på med denne tråden, og jeg ble nesten like forbanna nå som da. Jeg hadde blitt ferdig med lugarerene mine akkurat nå vi gikk i land, og trengte å skifte til uniform, jeg gikk til en jente som var ferdig og hold nøklene fram og spurte og forklarte at jeg var forsinka,og lurte om hun kunne ta å låse og åpne opp dørene til lugarene, Nei det kunne hun ikke, For en dritkjerring, det hadde tatt henne 1-2 minutt og åpne de dørene, og det var ikke hun villig til å gjøre. Anonymkode: 214a7...b10 4
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #14 Skrevet 29. januar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da skulle det i så fall stått "fordi du ikke tar forbudte pauser". Men det er uansett et elendig poeng... Anonymkode: b00e6...7e0 Jajaja. Anonymkode: 214a7...b10
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #15 Skrevet 29. januar 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei <ts, jeg skjønner du sliter psykisk og dermed skal jeg prøve å ikke være for hard og mase om dette-. Anonymkode: 214a7...b10 Fy flate dette her er ganske absurd. Hele innlegget ditt bare bekrefter det ekstroverte idealet. Når noen sier de sliter med det sosiale, ikke ønsker å bruke pausen på å sosialisere da de er sliten av de andre arbeidsoppgavene og trenger en pause også fra folk: så blir man stemplet som "slite psykisk". Det er faktisk ikke å slite psykisk å ikke ønske/orke å sosialisere så mye i en travel arbeidshverdag. Det er faktisk sånn at mange introverte begynner å slite psykisk da de hele tiden får tredd nedover hodet sitt a det ikke er godt nok når de trekker seg litt tilbake for å finne pauser. Men å anta at noen sliter psykisk fordi de sier de ikke orker maset om å være sosial i alle pauser ... gått av banen. Anonymkode: 3e7ca...907 19
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #16 Skrevet 29. januar 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fy flate dette her er ganske absurd. Hele innlegget ditt bare bekrefter det ekstroverte idealet. Når noen sier de sliter med det sosiale, ikke ønsker å bruke pausen på å sosialisere da de er sliten av de andre arbeidsoppgavene og trenger en pause også fra folk: så blir man stemplet som "slite psykisk". Det er faktisk ikke å slite psykisk å ikke ønske/orke å sosialisere så mye i en travel arbeidshverdag. Det er faktisk sånn at mange introverte begynner å slite psykisk da de hele tiden får tredd nedover hodet sitt a det ikke er godt nok når de trekker seg litt tilbake for å finne pauser. Men å anta at noen sliter psykisk fordi de sier de ikke orker maset om å være sosial i alle pauser ... gått av banen. Anonymkode: 3e7ca...907 Fra TS: Jeg må ta et par meditasjonspauser på do i løpet av dagen. 5 minutter med meditasjon hjelper en god del. Propper i øret, så jeg ikke blir forstyrret av lyder, og telefonen på vibrasjonsalarm så jeg ikke sitter der for lenge. Anonymkode: 214a7...b10 5
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #17 Skrevet 29. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra TS: Jeg må ta et par meditasjonspauser på do i løpet av dagen. 5 minutter med meditasjon hjelper en god del. Propper i øret, så jeg ikke blir forstyrret av lyder, og telefonen på vibrasjonsalarm så jeg ikke sitter der for lenge. Anonymkode: 214a7...b10 Og det er fortsatt ikke det samme som psykisk sykdom nei. Anonymkode: ed983...6cc 6
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #18 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og det er fortsatt ikke det samme som psykisk sykdom nei. Anonymkode: ed983...6cc Kverulant, dette blir mitt siste innlegg til deg, det er ingen absolut ingen som har sagt at ts har en psykisk sykdom. Slite psykisk er ikke lik psykisk sykdom. Anonymkode: 214a7...b10 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #19 Skrevet 29. januar 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fra TS: Jeg må ta et par meditasjonspauser på do i løpet av dagen. 5 minutter med meditasjon hjelper en god del. Propper i øret, så jeg ikke blir forstyrret av lyder, og telefonen på vibrasjonsalarm så jeg ikke sitter der for lenge. Anonymkode: 214a7...b10 Joda, kollegaen din var kjip. Men for det første var ikke historien din fra color line så lik den til TS, for det andre er ikke et par femminuttere på do spesielt graverende. Man kan vel regne med at de skjer i forbindelse med vanlig toalettbesøk, og fem minutter er ikke en gang lang tid for et vanlig toalettærend. Anonymkode: 08e5e...b6e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #20 Skrevet 29. januar 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Joda, kollegaen din var kjip. Men for det første var ikke historien din fra color line så lik den til TS, for det andre er ikke et par femminuttere på do spesielt graverende. Man kan vel regne med at de skjer i forbindelse med vanlig toalettbesøk, og fem minutter er ikke en gang lang tid for et vanlig toalettærend. Anonymkode: 08e5e...b6e Jo jeg synes absolutt den "historien" kan sammenlignes med det TS skriver. Anonymkode: 4eca3...182 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå