Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg får alltid ømme bryst på eller dagen etter EL. Så for meg er ikke det et graviditetstegn. Jeg har nå lest at for dere som til vanlig har ømme bryst etter EL, ikke har fått det når dere har vært gravide?

Såfall vil det si at jeg kan gi opp håpet med en gang jeg evt får ømme bryst? 😔

Anonymkode: 60e85...233

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ømme bryst både når jeg var gravid og når jeg ikke var det. Men brystvortene ble veldig veldig såre før IKM i denne graviditeten. I første graviditet var de bare normalt ømme som jeg pleier å ha. Dette er veldig individuelt, så jeg ville absolutt ikke gitt opp håpet bare fordi du har ømme bryst som du pleier å ha :) 

Dessuten vil ikke symptomer på graviditet komme så tidlig som ved EL, tar jo flere dager etter det før egget fester seg. Mange tegn som ligner på mens som er på vei, er jo også graviditetstegn. Mange er helt sikre på at mensen er på vei, men så er de gravide likevel. 

Lykke til med prøvingen! 

Anonymkode: 76a41...f2a

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ømme bryst både når jeg var gravid og når jeg ikke var det. Men brystvortene ble veldig veldig såre før IKM i denne graviditeten. I første graviditet var de bare normalt ømme som jeg pleier å ha. Dette er veldig individuelt, så jeg ville absolutt ikke gitt opp håpet bare fordi du har ømme bryst som du pleier å ha :) 

Dessuten vil ikke symptomer på graviditet komme så tidlig som ved EL, tar jo flere dager etter det før egget fester seg. Mange tegn som ligner på mens som er på vei, er jo også graviditetstegn. Mange er helt sikre på at mensen er på vei, men så er de gravide likevel. 

Lykke til med prøvingen! 

Okei. Takk for svar 😊 Ble bare litt lei meg når jeg leste at det var et dårlig tegn. 

Takk! Jeg tenkte bare om at jeg måtte legge fra meg håpet for å bli gravid allerede nå etter 2 dager. Men på en måte tenker jeg jo at det hadde vært greit å legge det fra seg, så tenker jeg ikke så mye på det.

Går utover konsentrasjonen og jobben, føler jeg må lese på alt hele tiden. Er det vanlig? Hvorfor blir det sånn? Skulle hatt en «av»knapp :( 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Takk for svar 😊 Ble bare litt lei meg når jeg leste at det var et dårlig tegn. 

Takk! Jeg tenkte bare om at jeg måtte legge fra meg håpet for å bli gravid allerede nå etter 2 dager. Men på en måte tenker jeg jo at det hadde vært greit å legge det fra seg, så tenker jeg ikke så mye på det.

Går utover konsentrasjonen og jobben, føler jeg må lese på alt hele tiden. Er det vanlig? Hvorfor blir det sånn? Skulle hatt en «av»knapp :( 

Veldig vanlig :) man kan bli helt tullete av hele prøvingen! Tror nesten det er biologisk :fnise: Det er fort gjort at man tenker på det hele tiden og tolker alle mulige tegn i kroppen. Men prøv å fokuser på litt annet, spesielt i tiden mellom EL og IKM. Finn på noe med venner, kjæresten, en hobby, hva som helst. Da går gjerne tiden litt fortere også. :) 

Skrevet

Har jeg meg mye opp på dette med ømme bryst nå, og det står at det kan være et tegn på østrogendominans?!! Altså at det er for mye østrogen, og for lite progesteron. Kan komme av f.eks tidligere prevensjon eller stress.

Kanskje det er det jeg har? Siden brystene blir så ufattelige ømme rett etter EL? Har også flere symptomer jeg kjenner igjen, slik som tretthet, irritabilitet/humørsvingninger/PMS osv.

Noen som har erfaring?? 😳

Skal til fastlege på torsdag, kanskje lurt å ta en hormontest samtidig?

Skrevet

Oi.. Har lest meg mye opp skulle det stå 😂

Skrevet

Mitt første graviditetstegn var at de ømme brystene ikke ga seg, men isteden ble enda ømmere.

Anonymkode: 70247...a71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...