AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Jeg er, men opplever å bli mistrodd når jeg sier at det "bare" er derfor jeg er ufør. Anonymkode: 2801e...d5f 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Dette har vel andre ikke noe med, det er din privatsak. Anonymkode: 633c4...609 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er, men opplever å bli mistrodd når jeg sier at det "bare" er derfor jeg er ufør. Anonymkode: 2801e...d5f Du kan svare at det er privat og at du ikke ønsker å dele den informasjonen. Selv er jeg kanskje på vei dit, men pga en immunsykdom Anonymkode: 749a4...04d 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er, men opplever å bli mistrodd når jeg sier at det "bare" er derfor jeg er ufør. Anonymkode: 2801e...d5f Mistrodd? Du vet vel at diagnosen fibromyalgi alene ikke gir rett til verken sykemelding eller uføretrygd? ,ange påstår at de er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi, men de kjenner dermed neppe til innholdet i legeerklæringer og annen dokumentasjon som danner grunnlag for trygden de mottar. Anonymkode: 5e987...6ac 2
TheGirlWhoWaited Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Mistrodd? Du vet vel at diagnosen fibromyalgi alene ikke gir rett til verken sykemelding eller uføretrygd? ,ange påstår at de er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi, men de kjenner dermed neppe til innholdet i legeerklæringer og annen dokumentasjon som danner grunnlag for trygden de mottar. Anonymkode: 5e987...6ac TULLPRAT!!! 7
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistrodd? Du vet vel at diagnosen fibromyalgi alene ikke gir rett til verken sykemelding eller uføretrygd? ,ange påstår at de er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi, men de kjenner dermed neppe til innholdet i legeerklæringer og annen dokumentasjon som danner grunnlag for trygden de mottar. Anonymkode: 5e987...6ac Bullshit. Rett og slett. Anonymkode: 763d2...c9e 6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #7 Skrevet 30. januar 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Mistrodd? Du vet vel at diagnosen fibromyalgi alene ikke gir rett til verken sykemelding eller uføretrygd? ,ange påstår at de er uføretrygdet på grunn av fibromyalgi, men de kjenner dermed neppe til innholdet i legeerklæringer og annen dokumentasjon som danner grunnlag for trygden de mottar. Anonymkode: 5e987...6ac Here we go again... Hva får du ut av å spre løgner om dette? Blir du kåt eller hva? Anonymkode: 9451b...682 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #8 Skrevet 30. januar 2018 Til info. Når fastlege og spesialister sender sine legeerklæringer til nav må de krysse av for om pasienten er fullt ut informert om det som står eller ikke. Dette får navs klienter ikke vite men i min sak skjedde det en glipp og jeg fikk da vite ting jeg ikke skulle ha visst. Verste sjokket jeg noen gang har fått. Anonymkode: 4ee65...841 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #9 Skrevet 30. januar 2018 Det er arbeidsevne og ikke diagnose som er avgjørende når det kommer til uføretrygd. Jeg har selv nettopp sendt søknad om uføretrygd. Hovedsakelig på grunn av fibromyalgi, men og en heftig hodepine etter hjerneblødning. Hadde nok ikke blitt ufør "bare" på grunn av fibroen, kunne nok jobbet iallfall 50 % hvis jeg ikke hadde fått den blødningen. Har jo være heldig da, eneste jeg fikk var jo hodepine kunne jo endt opp som lam og helt ødelagt. Jeg kjenner ingen unge, altså mennesker under 50 som er uføre "bare" på grunn av fibromyalgi. De fleste har noe i tillegg. Men jeg kjenner jo ikke alle. Spiller det noen rolle at noen mistror deg da? Er ikke ditt problem det, dessuten så trenger du ikke å svare når noen spør deg. Det er lov å svare at det er en privatsak. Anonymkode: ead1a...7ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #10 Skrevet 30. januar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er arbeidsevne og ikke diagnose som er avgjørende når det kommer til uføretrygd. Jeg har selv nettopp sendt søknad om uføretrygd. Hovedsakelig på grunn av fibromyalgi, men og en heftig hodepine etter hjerneblødning. Hadde nok ikke blitt ufør "bare" på grunn av fibroen, kunne nok jobbet iallfall 50 % hvis jeg ikke hadde fått den blødningen. Har jo være heldig da, eneste jeg fikk var jo hodepine kunne jo endt opp som lam og helt ødelagt. Jeg kjenner ingen unge, altså mennesker under 50 som er uføre "bare" på grunn av fibromyalgi. De fleste har noe i tillegg. Men jeg kjenner jo ikke alle. Spiller det noen rolle at noen mistror deg da? Er ikke ditt problem det, dessuten så trenger du ikke å svare når noen spør deg. Det er lov å svare at det er en privatsak. Anonymkode: ead1a...7ac Hovediagnosen både din og hos andre er noe annet enn fibromyalgi. Sistnevnte er en bidiagnose, og noe som blir mindre eller ikke vektlagt i det hele tatt. Om du kjenner mange med uføretrygd og fibromyalgi så har du neppe sett saksdokumentene deres eller infotrygdoversikten deres. Hva folk sier er ikke nødvendigvis det som står i dokumentene hos Nav. Men hvilken rolle spiller det hva folk er trygdet for? Hvem angår det? Noen liker å snakke om sykdom og helseplager, de har nemlig ingenting annet å prate om. Disse personene er det bare å heve seg over. Anonymkode: 5e987...6ac
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #11 Skrevet 30. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Til info. Når fastlege og spesialister sender sine legeerklæringer til nav må de krysse av for om pasienten er fullt ut informert om det som står eller ikke. Dette får navs klienter ikke vite men i min sak skjedde det en glipp og jeg fikk da vite ting jeg ikke skulle ha visst. Verste sjokket jeg noen gang har fått. Anonymkode: 4ee65...841 Dette skjønte jeg ikke helt? Krysser leger av dor at pasientene kjenner skrivet de sender? Så er det i realiteten hemmelig for pasientene/klientene? Hvorfor ble det et sjokk at du fikk se dine papirer? Hadde de skrevet på flere diagnoser enn du evt visste om? Anonymkode: 823d7...20d
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #12 Skrevet 30. januar 2018 Er ikke fibromyalgi en diagnose de bruker hvis folk klager på generelle smerter i muskler osv? Tok en behandler en time å komme frem til det for min del, men har aldri tenkt på den diagnosen som en grunn for å søke ufør. Hadde blitt enda verre av å sitte stille dagen lang. Anonymkode: 401a3...5cb 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #13 Skrevet 30. januar 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hovediagnosen både din og hos andre er noe annet enn fibromyalgi. Sistnevnte er en bidiagnose, og noe som blir mindre eller ikke vektlagt i det hele tatt. Om du kjenner mange med uføretrygd og fibromyalgi så har du neppe sett saksdokumentene deres eller infotrygdoversikten deres. Hva folk sier er ikke nødvendigvis det som står i dokumentene hos Nav. Men hvilken rolle spiller det hva folk er trygdet for? Hvem angår det? Noen liker å snakke om sykdom og helseplager, de har nemlig ingenting annet å prate om. Disse personene er det bare å heve seg over. Anonymkode: 5e987...6ac Det har jeg faktisk, har 3 i omgangskretsen som har fibro og har lest papirene deres og vært med på møtene deres med NAV og behandlere. Det var faktisk en del av det jeg jobbet med før og har hjulpet en del bekjente med det samme. Er ikke alltid like lett å gå på slike møter uten å ha med en støtteperson. Mye som blir sagt og som må huskes på og da er det greit å ha med en som kan ta inn informasjonen sammen med deg. Anonymkode: ead1a...7ac
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #14 Skrevet 30. januar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke fibromyalgi en diagnose de bruker hvis folk klager på generelle smerter i muskler osv? Tok en behandler en time å komme frem til det for min del, men har aldri tenkt på den diagnosen som en grunn for å søke ufør. Hadde blitt enda verre av å sitte stille dagen lang. Anonymkode: 401a3...5cb Man må da ikke sitte stille om man er ufør. er i aktivitet hele dagen jeg. Men det er forskjell på å gå på jobb og sitte på møter hele dagen og gå på trening, man må ha hodet med seg på en helt annen måte når man er på jobb. Lettere å gå på tur med smerter enn å sitte å konsentrere seg på møtet mens man har så vondt i kroppen at man kunne tenke seg å kutte av armer og bein for å få en pause. Anonymkode: ead1a...7ac 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #15 Skrevet 30. januar 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Here we go again... Hva får du ut av å spre løgner om dette? Blir du kåt eller hva? Anonymkode: 9451b...682 En fantastisk konklusjon. Anonymkode: 9777c...c50
TheGirlWhoWaited Skrevet 30. januar 2018 #16 Skrevet 30. januar 2018 Jeg slutter ikke å la meg overraske over hvor bastante folk kan være om ting de ikke har greie på - et ganske festlig fenomen egentlig 3
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #17 Skrevet 30. januar 2018 9 minutter siden, AnonymBruker said: Man må da ikke sitte stille om man er ufør. er i aktivitet hele dagen jeg. Men det er forskjell på å gå på jobb og sitte på møter hele dagen og gå på trening, man må ha hodet med seg på en helt annen måte når man er på jobb. Lettere å gå på tur med smerter enn å sitte å konsentrere seg på møtet mens man har så vondt i kroppen at man kunne tenke seg å kutte av armer og bein for å få en pause. Anonymkode: ead1a...7ac Skjønner jo det, men da er det tydeligvis ganske generelle kritierier for å få diagnosen. Jeg driver med fysisk arbeid store deler av dagen. Kjenner det i systemet og spiser ibux, men er ikke innvalid. Tydelig at det slår forskjellig ut på smerteskalaen. Anonymkode: 401a3...5cb
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2018 #18 Skrevet 30. januar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette skjønte jeg ikke helt? Krysser leger av dor at pasientene kjenner skrivet de sender? Så er det i realiteten hemmelig for pasientene/klientene? Hvorfor ble det et sjokk at du fikk se dine papirer? Hadde de skrevet på flere diagnoser enn du evt visste om? Anonymkode: 823d7...20d Ja. Legene krysser av for om pasienten er kjent med HELE innholdet. Dvs at det kan være diagnoser fra psykolog f.ks som pasienten ikke er informert om som står i papirene. Nav overfører da kun det pasienten er kjent med i arbeidsevnevurderingen. Jeg har fibromyalgi og dystymi. I papirene fra nav sto det en helt annen diagnose jeg aldri har hørt snakk om. Anonymkode: 4ee65...841
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå