AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #1 Skrevet 29. januar 2018 Har du lest/gitt opp å lese noen bøker som "alle andre" elsker, men som du ikke fatter og begriper hvordan noen kan like? Jeg neste nettopp "The couple next door", som har fått helt voldsomt gode kritikker både på amazon og goodreads. Herregud for et elendig makkverk... Dårlig språk, karakterene oppførte seg kunstig og man fikk overhodet ikke noe sympati med noen av dem, overforklaring, og det eneste positive var at den var kort så man ble fort ferdig. Jeg klarte heller ikke lese ferdig Don Quijote. Jeg liker vanligvis klassikere, og er veldig glad i både Ibsen, Austen, Bronte, Tolstoj, osv. Men denne boken ga jeg opp etter 100 sider. Hovedpersonen var så til de grader irriterende at jeg holdt på å klikke. Anonymkode: 02534...6ab
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Jeg leser ikke underholdningslitteratur av typen The couple next door – vel, egentlig ikke noe ny litteratur i det hele tatt, når jeg tenker meg om – men jeg husker jeg ble litt skuffet av Pride and prejudice. I rettferdighetens navn var det nok alle mine forventninger og den evige kulturelle tilstedeværelsen som ble litt for mye for denne lille romanen å leve opp til. Når det er sagt, kan jeg jo også nevne at Don Quijote er noe av det mest underholdende jeg har lest, og det styrker vel bare ditt poeng her – noen ganger er man rett og slett ikke i takt med resten av hopen! Anonymkode: 352e4...95c 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #3 Skrevet 29. januar 2018 Jeg er fantasyentusiast, men synes stort sett alt av Tolkien er litt så som så. Samme med Memory, Sorrow and Thorn-serien til Tad Williams, som blir trukket frem som ikonisk innen fantasyen. Anonymkode: 02534...6ab
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #4 Skrevet 29. januar 2018 Alle. Savner å være tenåringen når alt var spennende og nytt Anonymkode: 74d92...9d8 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 29. januar 2018 #5 Skrevet 29. januar 2018 (endret) Bøkene til Jojo Moyes og Jo Nesby. Endret 29. januar 2018 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #6 Skrevet 29. januar 2018 Bøkene til Dan Brown. Språket er så dårlig at det ødelegger. Først trodde jeg at det kanskje var oversettelsen som var dårlig. Derfor leste jeg enda en av bøkene hans, denne gangen på engelsk. Den var like dårlig, så nå har jeg gitt opp hele forfatteren. Er forøvrig enig i at Don Quijote var irriterende. Jeg klarte ikke å fullføre den. Anonymkode: 3a02c...679 2
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #7 Skrevet 29. januar 2018 Ringenes Herre og Fifty Shades. Kom ikke 100 sider en gang før jeg kjedet meg til døde. Filmene like så. Men hobbiten like jeg da. Anonymkode: ee960...c98 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #8 Skrevet 29. januar 2018 Lady Chatterly's lover også. Dritkjedelig Anonymkode: ee960...c98
Gjest Skrevet 29. januar 2018 #9 Skrevet 29. januar 2018 Fifty shade gjorde vondt å lese. Dårlig språk, lite fengende historie, og alt for mye gjentagelse.
HederaHelix Skrevet 29. januar 2018 #10 Skrevet 29. januar 2018 Spis elsk lev av Elizabeth Gilbert. 1
Gjest Overrasket Skrevet 29. januar 2018 #11 Skrevet 29. januar 2018 Sult. Maken til selvelskende makkverk. Del 1 av Don Quijote er litt traurig, men man må nesten komme seg gjennom den for å ha glede av del 2, som er vesentlig bedre. L'isola del giorno prima var en utfordring. Det beste jeg kan si om den er at den i det minste faktisk hadde en slutt.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #12 Skrevet 29. januar 2018 Fifty shades bøkene! Herregud for et elendig språk og lite spennende innhold! Har sett den første filmen, men de andre orker jeg ikke å bruke tiden min på! Grey er en stalker og meget god kandidat til #metoo Anonymkode: bdf4e...847 4
Ullvott Skrevet 29. januar 2018 #13 Skrevet 29. januar 2018 Millennium-trilogien av Stieg Larsson hadde jeg store forventninger til pga strålende kritikker. Jeg var krimentusiast og hadde i alle fall på den tiden nærmest full oversikt over skandinavisk krim. De tre bøkene var helt grei krim, det var ikke det, men jeg ble likevel skuffet. De var blitt hausset opp som noe helt fantastisk, trolig av litteraturkritikere som vanligvis får litt sur smak i munnen bare de hører ordet krim, men som var full av lovord siden det var en avdød mann med masse intellektuell kred som hadde skrevet dem. 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #14 Skrevet 29. januar 2018 A heartbreaking work of staggering genious, av Dave Eggers. Jeg synes hovedsaklig den var småkjedelig, i tillegg til at hovedpersonen irriterte meg med merkelige valg og litt martyraktig holdning. Anonymkode: 02534...6ab
SPOCA Skrevet 29. januar 2018 #15 Skrevet 29. januar 2018 Ringenes Herre- og Harry Potter-bøkene. Finnes ikke mer uinteressant litteratur for min del. Uhorvelig kjedelig. Jeg elsker å lese, og er generelt glad i litteratur, men disse bøkene klarer jeg aldri å komme meg helt gjennom. De gir meg lite eller ingenting. Det har nok noe med at jeg generelt ikke liker bøker eller filmer innen fantasysjangeren (skal dog sies at jeg har lidd meg gjennom alle Ringenes Herre-filmene). 1
Gjest hind Skrevet 29. januar 2018 #16 Skrevet 29. januar 2018 Jeg har til dags dato ikke kommet meg gjennom en bok av Gert Nygårdshaug.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #17 Skrevet 29. januar 2018 Jeg liker heller ikke Harry Potter-bøkene. Til tross for at jeg er veldig glad i fantasy, og ikke har noe imot "barnebøker". Det kan ha noe å gjøre med at jeg har sett alle filmene først, da, og de har laget masse forventninger som jeg ikke syntes bøkene oppfylte. Anonymkode: 02534...6ab
Nuttery Skrevet 29. januar 2018 #18 Skrevet 29. januar 2018 6 minutter siden, hind skrev: Jeg har til dags dato ikke kommet meg gjennom en bok av Gert Nygårdshaug. Jeg har lest flere av bøkene hans, og den eneste som leverer er Mengele Zoo. Resten av bøkene hans føler jeg er et stort kaos av hans psyke. Null pluss pluss var fascinerende i den form av at jeg syntes tankene bak boken var sinnssyke, men selve boken er ikke noe å skrive hjem om. 1
Morpheus Skrevet 29. januar 2018 #19 Skrevet 29. januar 2018 Egentlig det meste av krim. Fatter ikke at det er så populært. 7
Nuttery Skrevet 29. januar 2018 #20 Skrevet 29. januar 2018 Sofies Verden av Jostein Gaarder var smertefull lesning. Jeg måtte kaste inn håndkleet da jeg hadde ca 150 sider igjen. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå