Gå til innhold

Permisjon, sykdom og ferie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har AAP, og er i delvis ulønnet permisjon fra min 100 % stilling. Jeg jobber ulikt måned for måned og søker om permisjon måned for måned.

I januar skulle jeg ha jobbet 40 %(2 dager i uken), men pga annen sykdom i tillegg til kronisk sykdom har jeg vært borte fra jobb i flere uker. Jeg har nå ingen mulighet til å jobbe dette inn igjen. 

Jeg må derfor be om å få brukt ferie på dette fraværet. Er det noen som vet hvordan dette regnes ut?Skal det beregnes ferie for de ukene man har vært borte, eller skal det beregnes dag for dag de dagene man skulle ha jobbet? 

Takker så mye for svar! 

Anonymkode: b5962...a98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke sykemelding på de dagene du var borte?

Ferie regnes uke for uke, men man har en uke man kan ta dag for dag, om jeg ikke husker feil. Sjekk ferieloven. Jeg jobber turnus og det føles ofte urettferdig å måtte ta ferie en uke hvor man har langfri og kanskje bare har to arbeidsdager.

Anonymkode: 15569...f89

Skrevet

Takk for svar :-) Nei jeg har ikke sykemelding for de dagene jeg har vært syk, jeg har vært sykemeldt  i over ett år, og går på AAP.  Har ulønnet permisjon fra jobb siden jeg ikke lenger har krav på sykepenger. Går til lege og får 60 % sykemelding som en dokumentasjon til NAV. Permisjon er blitt innvilget før jeg ble syk og sykemelding har jeg også fått før jeg ble syk med noe annet enn det jeg har AAP for. Vet ikke hva jeg skal gjøre i en slik situasjon? Skulle jeg ha bedt om ny utvidet permisjon og ny sykemelding? I andre tilfeller kunne jeg ha jobbet inn igjen dagene jeg har vært syk, men det har ikke gått denne gang. 

Anonymkode: b5962...a98

Skrevet

Du skal rapportere timene du faktisk har jobbet på meldekortet så fremt du ikke har rett på sykepenger fra arbeidsgiver. Du vil da få utbetalt mer i AAP.. Du trenger ikke sykemelding lengre når du går på AAP. 

Om du allerede har sendt meldekort og har rapportert for mange timer arbeid på meldekortet må du på NAV kontoret for å få det korrigert. 

Anonymkode: b297b...2f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...