Gå til innhold

Til datanerder!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Missuganda

Hva betyr det når dette kommer opp på pc`en din:

"Det finnes en IP-asressekonflikt med et annet system på nettverket"??

Er det noen som vet det, har mottat denne meldingen i hele dag. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr muligens at en annen maskin i nettverket bruker den samme IP-adressen som du har i din PC.

Er ikke sikker på hvordan dette løses. Ta kontakt med de som har levert nett-greiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender jeg også får denne meldingen innimellom.

Jeg og sambo har hver vår maskin, men deler internettoppkobling gjennom en ruter. Da blir vi tildelt hver vår IP-adresse som vi har i et visst antall dager før det skiftes til ny.

Tar en av oss en restart, hender det av og til at vi blir tildelt samme IP-adresse som den andre.

Prøv først å restarte maskinen din, og si fra hvis du fortsatt får samme melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Vel, problemet her er vel at jeg og sambo har samme pc, og det er bare vi som er i husholdet. Jeg skjønner ikke da hvordan dette kan ha seg til......... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ADSL? Har dere satt opp en fast IP-adresse i stedet for å få tildelt en? Mange gjør dette for å få raskere nett tror jeg. Hvis noen da har valgt en lik adresse kan det vel bli litt kræsj.

Har du prøvd å boote PCen eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda

Hei Lea og he he, det meste der var gresk for meg.... men vi har bredband (det vet jeg)....men har gitt beskjedene deres videre til typen så for han ordne resten. Takk for at dere har brydd dere :blunke: :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...