Gaupen Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Hva syntes dere om denne snøen og kulden=? Er mer et sommer menneske, og liker ikke kulden noe serlig.. Ser nå at den daler ned utenfor kontoret mitt... Det gir meg julestemning, men det er jo litt for sent/tidlig hehe
Arwen Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Jeg vil ha snø om vinteren, for det gjør vinteren lysere og bakken renere. Men liker nok best sommeren jeg også
Robban43 Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Her hvor jeg bor SAVNER jeg vinteren. Bor på Jæren å vinter er ett fremmedord her. Standard vær er vind å regn. Kan bli deprimert av mindre
Gjest Aurélie Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 Jeg liker vinteren bedre enn sommeren. Men da må det være vinter, og ikke slik det er nå; bart på bakken og noen få usle minus. I Trondheim blåser det jo hele tida nå, synes dette minner mer om høst/vår enn vinter. Håper det snart kommer et skikkelig snøfall
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #5 Skrevet 9. februar 2005 Vil ha vinter med snø, ikke med regn og vind!! :evil: Nå reiser jeg heldigvis snart til Australia ... 3 uker med sol 8)
LilleBille Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 Her har sneen gått over til flytende.. og det er ikke det minste hyggelig... Liker best sol og sommer .. og vinter kan det godt være på fjellet .. men skal det være sne får den i det minste komme til jul... (og jeg er ikke misunnelig på deg som skal til Australia jeg.... .. ikke i det heletatt)
Gaupen Skrevet 10. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 10. februar 2005 Vil ha vinter med snø, ikke med regn og vind!! :evil: Nå reiser jeg heldigvis snart til Australia ... 3 uker med sol 8) Ser ut som vi er litt heldig i dag da hehe -solen er ute... Men det er ingenting i forhold til Australia kjære deg :-) Heldiggris
Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2005 #8 Skrevet 10. februar 2005 For ett år siden var Oslo et lite helvete på denne tiden. Det kom veldig mye sne på kort tid i slutten av Januar. Må innrømme jeg foretrekker det slik det er i år nå etter jul (i jula kan det godt være mye sne) med tørre gater og ikke noe is. Iallefall i byen. Synd det ikke er mer i Marka. Liker vinteren egentlig like godt som sommeren, men altså ikke med altfor mye sne.
Ugla Skrevet 12. februar 2005 #9 Skrevet 12. februar 2005 OK med snø om vinteren, men da skal den legge seg pent og stille på bakken! Ikke sånn som det har vært de to - tre siste mnd.: Uvær... uvær... og stengte veier! Er lei av å bli sittende værfast "på feil side..."!! :-(
Gjest Aurélie Skrevet 12. februar 2005 #10 Skrevet 12. februar 2005 Synes det er trist at vinteren aldri vil bli helt den samme.. http://www.dagbladet.no/kultur/2005/02/12/423180.html
*nora* Skrevet 12. februar 2005 #11 Skrevet 12. februar 2005 Synes det er trist at vinteren aldri vil bli helt den samme.. http://www.dagbladet.no/kultur/2005/02/12/423180.html Det er ikke bare trist, det er vanvittig skremmende! Hva venter oss egentlig? Hvordan vil neste generasjon få det. Tenker på klimaforandringer, med alt det medfører. Økte temperaturer, snøsmelting osv osv. Er det for sent å gjøre noe, eller kan vi "redde" jorda likevel? Jeg liker snø, hvis den blir liggende og det ikke kommer mye vått og gjør den slapsete og tilslutt fryser det hele til is. Slik er det nemlig ofte her på Vestlandet... Og det er kjedelig!
Sofia Skrevet 12. februar 2005 #12 Skrevet 12. februar 2005 Til dere som savner snø.... kom til Tromsø!!!... Her laver det ned i bøtter og spann akkurat nå!... I lokalavisa stod det her en dag at det hittil denne vinteren har snødd bortimot 5 meter!!!!!!... Det smelter endel etterhvert selvfølgelig men akkurat nå er det vanvittig ute.. :-?
Gjest Anonymous Skrevet 12. februar 2005 #13 Skrevet 12. februar 2005 Det er ikke bare trist, det er vanvittig skremmende! Hva venter oss egentlig? Hvordan vil neste generasjon få det. Tenker på klimaforandringer, med alt det medfører. Økte temperaturer, snøsmelting osv osv. Er det for sent å gjøre noe, eller kan vi "redde" jorda likevel? Jeg liker snø, hvis den blir liggende og det ikke kommer mye vått og gjør den slapsete og tilslutt fryser det hele til is. Slik er det nemlig ofte her på Vestlandet... Og det er kjedelig! Været endrer seg i lange sykler uten at mennesket har noe å gjøre med det. I løpet av de siste 1000 årene har det vært varme og kalde perioder. Regner med at du har hørt om "den lille istid". Det var en periode med kaldere vær rundt starten av 1700-tallet. Mange døde som følge av hungersnød. Antagelig hadde ikke vikingene klart å bosette seg på Grønland om det ikke var ganske varmt i perioden rundt år 1000. Det tredje bildet på siden under indikerer endringene. Det har helt klart blitt varmere de siste årene. Kan godt være at mennesklig virksomhet er er endel eller det meste av årsaken, men magefølesen min er at mennesket gjør seg selv til en for viktig faktor i det hele. http://www.dsri.dk/~hsv/html_Carls_solartikel.htm Den som mener at vi her i Norge må slutte eller begrense utslipp bør ta seg en tur til en by i Kina. Det er mange å velge mellom. Det er i land som Kina at det monner. For all del: Vi må gjerne gjøre Norge renere, men det spiller ingen rolle om det er bare vi som gjør det.
*nora* Skrevet 12. februar 2005 #15 Skrevet 12. februar 2005 Den som mener at vi her i Norge må slutte eller begrense utslipp bør ta seg en tur til en by i Kina. Det er mange å velge mellom. Det er i land som Kina at det monner. For all del: Vi må gjerne gjøre Norge renere, men det spiller ingen rolle om det er bare vi som gjør det. Helt enig. Og når jeg skriver "vi" i mitt innlegg, mener jeg da selvsagt mennesker generellt, ikke nordmenn spesiellt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå