Gå til innhold

Krystallkrone-spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antique Vintage BIG Basket style Crystal Chandelier Light Lamp 1960's 17 in,.Hei, noen som har greie på lysekroner? Jeg har sett på slike, som dette, men det jeg egentlig ønsker meg er en slik "basket-style"-krone, dvs UTEN det rælet på toppen. Altså den tynne rekken med "krystallperler" som går opp mot taket. Jeg ønsker meg bare den fine lampen, som går fra den fine kanten - og nedover. Noen som vet om det er mulig å plukke vekk alt ovenfor kanten, slik at det blir "basket-style" - og så på et vis "forkorte" stangen som lampen henger på, slik at jeg får den tettere opp i taket? Har heller ikke takhøyde til en så lang lampe, den måler nesten en meter. Men tar man vekk det øverste dillet, blir den halvvert i høyde.

Går dette?

Anonymkode: 68c62...858

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plukker du bort ødelegger du hele kronen. 

Finn deg en ferdiglaget etter ditt ønske og ikke tro du kan redesigne, det er nesten umulig. 

Søk eventuelt på bruktbutikker ol. Om du skal ha en i krystall og ikke i glass. Det er nemlig og en forskjell. 

Anonymkode: 0f522...099

Skrevet

Det lar seg fint gjøre, sånn rent teknisk. Bare ikke finn på å ødelegge en gammel lysekrone på den måten. Verdien reduseres da til en tiendedel, eller deromkring.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at jeg "ødelegger" den hvis plukker den fra hverandre, så det skal jeg ikke gjøre. Heller finne en slik som siste bruker her foreslår. Vet forøvrig veldig godt at det er forskjell på krystall og glass-kroner. Jeg skal ha krystall. Det er også forskjell innen krystallen, blyinnhold, merkevare og hvordan den er kuttet.

Takk for innspill. Hvis noen forresten vet om nettsider jeg kan finne slike kroner, gi gjerne lyd. Jeg har sjekket ebay, lauritz etc, men skulle gjerne visst om flere.

ts

Anonymkode: 68c62...858

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...