Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde sa tidligere i år. Tok en gravidtest når jeg hadde sluttet å blø for å se om alt var ute, og gravidtesten var negativ så jeg regner med at alt er ok. Men har begynt å ta eggløsningstester, men jeg forstår meg ikke helt på de. Test streken er tydelig, men ikke like sterk som kontroll streken. Den har vært det nå i 4 dager. Kan dette være pga aborten? Kan det være noe i kroppen min som gjør dette med testene? 

Anonymkode: d5ae0...0ec

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen?

Skrevet

Det tar en stund før hormonene som slår ut på testene går ut av kroppen. Hvis du er usikker kontakt ditt legekontor.

Anonymkode: 187c5...3f4

Skrevet

Jeg får alltid klare tydelige test streker på el tester og de er ikke like sterke som Kontrollstreken, kun ved eggløsning. Så det er nok ikke pga sa'en din. Du har nok alltid bare litt lh hormon i kroppen din slik som meg.  Så lenge test streken er svakere enn kontrollstreken så er den ikke positiv. Det er kun når test strek er like sterk eller sterkere enn kontrollstrek at en el test vil være positiv og eggløsning vil skje noen timer etterpå. 

Skrevet
3 minutter siden, Kaktuss skrev:

Jeg får alltid klare tydelige test streker på el tester og de er ikke like sterke som Kontrollstreken, kun ved eggløsning. Så det er nok ikke pga sa'en din. Du har nok alltid bare litt lh hormon i kroppen din slik som meg.  Så lenge test streken er svakere enn kontrollstreken så er den ikke positiv. Det er kun når test strek er like sterk eller sterkere enn kontrollstrek at en el test vil være positiv og eggløsning vil skje noen timer etterpå. 

Ok, takk 😊 Får bare teste videre da, og se når EL kommer etter SA

• Liker 1
Skrevet

Som over her, det vil alltid (som regel) være 2 streker på eltestene. Hormonet LH som måles og det man er ute etter er når nivået av dette hormonet når en topp! Da setter det i gang eggløsning. Man ser det ved at teststreken er like sterk eller sterkere enn kontrollstreken. Lykke til!

Anonymkode: 81597...6c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...