Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis termin er mot slutten av september, begynnelsen av oktober, når bør man ikke reise med fly?! 

Vi tenker litt på sommerferie i juli måned, men vet ikke hvor sent man får/bør reise med fly?! 

Dette er jo vel og merke om formen er bra da. Må nok bestille med avbestillingsforsikring. 

Anonymkode: 7726b...f1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvis termin er mot slutten av september, begynnelsen av oktober, når bør man ikke reise med fly?! 

Vi tenker litt på sommerferie i juli måned, men vet ikke hvor sent man får/bør reise med fly?! 

Dette er jo vel og merke om formen er bra da. Må nok bestille med avbestillingsforsikring. 

Hvor lang skal dere fly? Det avgjør. Se på hva reisearrangør eller flyselskp sier. Hør også med lege/jordmor. Sjekk også om du har reiseforsikring som dekker graviditet. Dumt å måtte ut med masse for å komme hjem med en unge født alt for tidlig (eller msse utgifter med noe sm ikke gikk bra)

Anonymkode: 35179...bba

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Avbestillingsforsikring på grunn av svangerskap får du ikke. Om du har eller kan få reiseforsikring til utlandet bør du og grundig undersøke. Å føde et prematurt barn i utlandet kan bety økonomisk ruin. 

Hvilke regler som gjelder for flyvning i svangerskapet må du lese på hvert enkelt flyselskap, fordi det varierer.

Anonymkode: db5a0...81c

Skrevet

Takk :) 

vi vil ikke reise lenger enn Kypros eller Hellas, tenker jeg. 

Vi har jo reiseforsikring, men jeg må sjekke om den har noe med graviditet der. 

Noen forsikringer jeg bør se på da i tilfelle vi reiser og det blir behov for sykehus/prematur baby?! 

Skrevet
3 timer siden, BeautyB skrev:

Noen forsikringer jeg bør se på da i tilfelle vi reiser og det blir behov for sykehus/prematur baby?! 

Det er knapt noen reiseforsikring som dekker graviditet og tidlig fødsel. Så her bør du lese veldig nøye. 

Og ikke lenger enn Kypros eller Hellas så er det veldig langt borte om du går i fødsel og sitter der med en baby i kuvøse. Du får ikke fly hjem i fødsel og ehller ikke riese med en kuvøsebaby. I tillegg må du få pass til kuvøsebabyen før du får reise ut av landet, og det tar sin tid. 

At du har lyst på ferie er en ting men du synes ikke å forstå eller ta inn over deg konsekvensene om ikke alt går etter boka. Hva om zika viruset har nådd dit til sommeren? Det vet ingen. 

Skrevet
3 timer siden, BeautyB skrev:

Jeg har nylig vært i kontakt med Gjensidige (reise pluss) grunnet reise i uke 35. De dekker ikke alminnelige gravidplager, men skulle jeg gå i prematur fødsel eller andre komplikasjoner på ferie så ble dette dekket frem til uke 36. Men de dekket ikke avbestilling dersom jeg fødte for tidlig hjemme før planlagt avreise. Dobbeltsjekk med selskapet ditt hva som dekkes de ukene du evt er på tur. Hvis dere reiser i juli, med termin i månedsskiftet sept/okt, så er du nok greit innenfor der de dekker uforutsette ting. :)

Anonymkode: 32fb6...fc8

Skrevet

I tillegg bør du sjekke flyselskapets hjemmesider. Ikke alle opererer med samme reglement på hvor lang tid før termin du får lov til å fly.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er knapt noen reiseforsikring som dekker graviditet og tidlig fødsel. Så her bør du lese veldig nøye. 

Og ikke lenger enn Kypros eller Hellas så er det veldig langt borte om du går i fødsel og sitter der med en baby i kuvøse. Du får ikke fly hjem i fødsel og ehller ikke riese med en kuvøsebaby. I tillegg må du få pass til kuvøsebabyen før du får reise ut av landet, og det tar sin tid. 

At du har lyst på ferie er en ting men du synes ikke å forstå eller ta inn over deg konsekvensene om ikke alt går etter boka. Hva om zika viruset har nådd dit til sommeren? Det vet ingen. 

Tror du har misforstått ganske greit. Jeg sa ikke vi reiser på liv og død. Jeg sa vi ser på muligheter og har lyst, og innlegget mitt du siterer viser tydelig at jeg sier «i tilfelle vi reiser». 

Om jeg ikke hadde tatt ting innover meg så hadde jeg bare reist uten å forhøre meg om noe som helst. 😁 

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig vært i kontakt med Gjensidige (reise pluss) grunnet reise i uke 35. De dekker ikke alminnelige gravidplager, men skulle jeg gå i prematur fødsel eller andre komplikasjoner på ferie så ble dette dekket frem til uke 36. Men de dekket ikke avbestilling dersom jeg fødte for tidlig hjemme før planlagt avreise. Dobbeltsjekk med selskapet ditt hva som dekkes de ukene du evt er på tur. Hvis dere reiser i juli, med termin i månedsskiftet sept/okt, så er du nok greit innenfor der de dekker uforutsette ting. :)

Anonymkode: 32fb6...fc8

Takk 😀 var litt slike ting jeg tenkte på. Kan forhøre meg litt rundt om kring og se hva år forsikringsselskap sier på graviditet feks. 

Skrevet
20 timer siden, Bamba skrev:

I tillegg bør du sjekke flyselskapets hjemmesider. Ikke alle opererer med samme reglement på hvor lang tid før termin du får lov til å fly.

Det skal jeg gjøre. Takk 😀

Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Syns det var langt nok jeg. 

Anonymkode: 35179...bba

Skrevet

Hør med reiseforsikringen hva de dekker om du skulle gå inn i tidlig fødsel. Min dekket ikke det. En norsk familie dro til Frankrike (?) og vannet hennes gikk i uke 24 mener jeg. Hun måtte bli der i maaange uker og de satt igjen med en enorm regning😳

Fikk selv rier i uke 31 og var sengeliggende og vi hadde bestilt ferie i uke 32😅

Anonymkode: 72a79...655

Skrevet

Jeg var i Spania i slutten av juli. Fikk baby i midten av september. Det var veldig greit! Bekkensmerter ble mye bedre med bassengtrening og varme. Se på flyselskapenes sider for å se når du ikke har lov å fly. Jeg fikk legeerklæring på atbjeg var frisk selv om jeg ikke hadde nådd grensen (var veldig stor, så mange kommenterte at jeg måtte være "poppeklar" lenge før avreise. Var redd de skulle nekte meg ombordstigning).

Jeg fikk beskjed om at en evt tidlig fødsel ville bli dekket innen EU, men hør med forsikringsselskapet.

Anonymkode: fc5b1...b4f

Skrevet

Hadde aldri reist med fly så langt på vei.

Kjenner 2 stk som har fødet tidlig pga flyreise. Hun ene kom seg hjem før fødselen, hun andre fødet i Hellas. 2 måneder for tidlig!

Anonymkode: 9d28d...2b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...