California Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Går med planer om å pusse opp badet. Det er fra 80-tallet, så blir totalrenovering. Det er imidlertid så mye valg og muligheter, så jeg er usikker på hva som er best og smart av løsninger og materialer. Vet at vi vil ha dobbeldusj og vegghengt innebygd klosett, men trenger litt råd og hjelp. - Servant: Porselen, glass, annet? Nedfelt, underlimt, frittstående servantbolle? Fordeler/ulemper? Ser for meg at det er vanskeligere å vedlikeholde de nedfelte og frittstående, og er usikker på kvaliteten på glass, selv om jeg liker utseendet bedre enn vanlig porselen. - Fliser/gulv: Syns fliser er penest, men ikke så begeistret for fuger som er vanskelig å holde rene. Er det noen som har vinylbelegg som ikke gir sykehus-assosiasjoner, eller går det bedre med storformat-fliser så man reduserer antall fuger? - Dusjkar: Har ikke lyst på dusjkabinett, men har heller ikke lyst til å dusje rett på flis. Tenkte å lage en stor dobbeldusjnisje med skyvedører, men ha et dusjkar oppå flisene. Noen som har erfaring med dusjkar? Er det noen andre ting å tenke på? Har lyst på innebygde hyller i dusjen, så shampoo etc. slipper å stå på gulvet. Annet som er lurt å huske på? Bilde viser det jeg har funnet til nå som ligner mest på det jeg kunne tenke meg, og er nokså likt eksisterende romstørrelse og plassering. Vurderer bare å ha fliser i dusjnisjen+gulv og male resten for å gjøre det litt mer økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2018 #2 Skrevet 29. januar 2018 Kommer på i farten: ikke kjøp frittstående servantbolle, selv om det ser pent ut. Jeg så noen som hadde det, stående på en trebenk, og treet var oppsprukket fordi kranen var plassert langt ifra midten av bollen og derfor sprutet det utover benken hver gang man skulle vaske seg. Helt håpløst. Tips til vegger: det finnes veggplater om du ikke vil ha flisfuger eller dusjkabinett. Anonymkode: 6d923...a77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå