Gå til innhold

Samlivsbrudd og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva må man tenke på? Hvordan går man frem-alt det praktiske?

hvis jeg flytter ut,hvordan blir det ifht samvær? Tenker på før vi har fått evt meklingstime...

noen med gode råd/tips?

Anonymkode: df163...571

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis jeg flytter ut,hvordan blir det ifht samvær? Tenker på før vi har fått evt meklingstime...

noen med gode råd/tips?

Det anbefales å vente med slike store avgjørelser til det har gått 1 år. Den første tiden med en baby må få gå seg til. Det er like store omveltninger for far som mor.

Anonymkode: a1cb2...2e7

• Liker 5
Skrevet

Man biter tennene sammen og holder ut litt til.. 

Anonymkode: 0c6bd...6fb

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man biter tennene sammen og holder ut litt til.. 

Anonymkode: 0c6bd...6fb

Det kommer vel helt an på årsaken til bruddet. 

Anonymkode: 8a1d7...2a8

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

noen med gode råd/tips?

For å svare på spørsmålet, for jeg antar at du har bestemt deg:

Flytt ut, eller få ham til å gjøre det. Ofte et det enklere om han flytter ut, fordi du har en baby. Samvær må dere bli enige om, det må dere uansett. Meklingstimen er en formalitet, samvær er uansett en avtale dere imellom. Når du har en baby så bør denne være hos mor, og vent med overnatting hos far til babyen er mer enn et år. Det betyr ikke at far ikke skal være en del av babyens liv. Det kommer selvsagt an på årsaken til bruddet, men det er lurt å legge opp til at pappaen er sammen med barnet sitt så ofte som mulig. Gjerne alene så du får pusterom og han får kjenne på hvordan det er å ha eneansvaret for barnet. Det er viktig å legge et godt grunnlag for fremtiden og at barnet er trygg på pappaen sin. Og det får man bare til hvis barnet får være sammen med faren sin. Bli enig med far om barnebidrag. Nav har en kalkulator man kan bruke som veileder, men det er et minstekrav, egentlig. Og så justerer dere det når barnet begynner å overnatte hos far og dere gradvis, i barnets tempo, nærmer dere den samværsordningen dere skal ha. Husk på at barnet er lite og må tas hensyn til! 

Så søker du til nav om å få en ekstra barnetrygd, overgangsstønad og stønad til nødvendig tilsyn (når du skal tilbake i jobb).

Anonymkode: 58a98...59f

Skrevet

50/50, naboer og ingen bidrag.

Anonymkode: 98ec0...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...