Gå til innhold

Trenger tips til (billig) oppussing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp kjøpt min første toroms i et borettslag i Oslo, og er ikke helt fornøyd så vil gjøre litt forandringer. Er singel og har ikke så mange som kan hjelpe meg. Håper derfor det er noen her som kan komme med noen tips til meg. Klarte selvfølgelig også å by maksgrensa mi så har null sparepenger. Må derfor prøve å gjøre det så rimelig som mulig. 

Kjøkkenet: ny benkeplate, ny komfyr(koketopp og komfyr) og ny vask og blandebatteri. Oppvaskmaskin. Vil beholde skapene og kjøleskapet. Men trenger en lengre benkeplate mer skap siden det er litt lite plass det nå. Hvordan kan jeg få tak i dette uten altfor høye kostnader?  Ser at det er endel rimelig på finn, men da må ting skjæres og ordnes for å passe måla helt riktig osv. Det kan jeg jo fikse selvsagt. Og så kan man søke etter håndverkere på mittanbud? 

Tenker også på muligheten for å flytte kjøkkenet til stua og soverommet inn på kjøkkenet for da vil jeg få et større soverom og en lysere og mer åpen stue. Dette krever selvsagt en god del mer. Men jeg lurer på om noen vet hva som vil heve verdien av boligen? Å flytte kjøkkenet (og pusse opp) eller bare pusse opp/fornye? 

Leiligheten er bare 34 kvm, så derfor jeg tenker at åpen kjøkkenløsning er en god løsning både verdimessig og for egen komfort. Sikkert mye selvsagte spørsmål her, men er så forvirra/rådvill over hva jeg burde gjøre og har null peiling på dette samtidig som jeg føler meg litt alene :s 

Anonymkode: a6d59...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og gangen er så liten og er åpen mot stua, føler jeg trenger litt mer avgrensing mot stua. Noen tips her?

Skrevet

Flytting av kjøkken vil iallefall kunne komme på ganske høye summer, med tanke på at du må ha både elektriker og rørlegger inn da. 

Anonymkode: 620ae...86c

• Liker 3
Skrevet

Legg du plantegning? 

Skrevet
2 minutter siden, Torelli skrev:

Legg du plantegning? 

Hvordan gjør jeg det da? Som sagt, jeg har ikke snøring på dette:s 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytting av kjøkken vil iallefall kunne komme på ganske høye summer, med tanke på at du må ha både elektriker og rørlegger inn da. 

Anonymkode: 620ae...86c

Hvor mye da?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor mye da?

200-300 000

Anonymkode: b8649...691

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

200-300 000

Anonymkode: b8649...691

Vi flyttet kjøkken, men flyttet det bare fra en side av veggen til den andre. Det kostet 100.909,- (gode fagfolk). 

Dersom du trenger flere skap ville jeg funnet noen i ca samme stil som du har og du kan evt spraymale det hvis du ønsker en annen farge.

men oppussing med nye hvitevarer, vask lg blandebatteri er dyrt. Ville bare lett på Finn.no og funnet noe som kan passe. 

Vi totalrenoverte en leilighet på 100 kvm. Inkludert bad og flytting av vegger. Eneste vi gjorde selv var riving av gulv, kjøkken og en vegg. Det kom på 800.00,-.

Anonymkode: 61ebd...f3e

Skrevet

Sjekk priser på Ikea og finn for å se hva du har råd til. Husk at det er rørlegger, elektriker osv som er dyrt. De andre tingene kan du få tak i billig (med varierende kvalitet). 

Kjøkken og bad er de dyreste rommene å pusse opp, så her bør du heller spare litt penger for å få gjort ting skikkelig. Mal heller vegger i en fin farge for å gi rommet personlighet. Så fikser du kjøkkenet senere. Det haster ikke å få det gjort, og du skal uansett ikke selge på en god stund ennå.

Anonymkode: 054f2...731

Skrevet

Kanskje åpne hyller under og over benken villle vært en bedre løsning, så du slipper å bytte ut alle skapene for å få det pent? Hvis du ser amerikanske TV-serier så har de ofte litt sånn robuste åpne hyller på kjøkkenet istedet for bare skap, har alltid syns det var så stilig og tenkt at jeg vil ha det sånn selv. :)

Eller hadde det vært plass til en sånn "kjøkken-øy" på hjul inntil videre, for å få mer benkplass og oppbevaring?

(Jeg har sett folk som spleiser forskjelling innredning for å spare penger, og det er virkelig bedre å vente til du har råd til å gjøre det ordentlig uansett.)

Komfyr og vaskemaskin kan du kjøpe brukt, litt eldre modeller er ofte mer holdbare også, enn hvis du skal kjøpe billig med moderne teknologi.

Kanskje du kan kjøpe en høy skohylle eller annen smal hylle som kan fungere som romdeler mot gangen? Så får du ekstra oppbevaring pluss at du sparer penger.

Anonymkode: 5debd...1c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...