Gå til innhold

Middag med poteter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, i dag blir det potetmiddag. Helt sikkert. Men så fryktelig lite inspirert jeg er i dag!

Tips meg med noe godt jeg kan lage - med KOKTE poteter vel å merke.. Hva er din favoritt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Laksekotteletter med agurksalat, rømme som er krydra opp med hvitløk cajennepepper salt og grovpepper. Som tilbehør brokkoli. Kan også servere grov sennep til ( på glass). Laksekottelettene stekes akkurat gjennom på panne kun med skikkelig olivenolje uten krydder for å beholde smaken

Detta er snadder :sikle:

Lykke til

Skrevet

Fiskegrateng, kjøttkaker, fiskeboller i hvitsaus, ovnstekt laks med tzatziki..

Skrevet

Jeg har plutselig fått skikkelig lyst på kjøttkaker med kålstuing :o derfor må det bli mitt tips ;)

Skrevet

Høres nam ut! Men så er ikke sambo så begeistra for fisk da...

Tror ikke jeg har flere hjemmelagde kjøttkaker i frysern ellers hadde jeg nok landa der. Hadde kjøttpudding forrige uke og pølser og bønner i tomatsaus, fiskeboller og hvit saus også..

Tom for ideer i dag!

Skrevet

Må de kokte potetene være hele? Kan du lage f.eks. en middagssalat med potet (med f.eks. stekt bacon i biter, hardkokte egg i båter, mais, purre, løk, majones og crème fraîche blandet med litt sennep eller ravigottesaus som dressing. Hva med lapskaus eller potetgrateng. F.eks. kjøttsaus og forskjellige grønnsaker legges i en ildfast form, dekk med potetmos, dryss på ost og gratiner i ovnen.

Skal de være hele, så kan du lage f.eks. stekte pølser, tomatbønner og poteter. Koteletter i fløtesaus (når kotelettene er stekt tar du dem ut og heller i en kartong fløte og en god teskje kjøttbuljong, legg tilbake kotelettene og la varmes raskt opp) med poteter og grønnsaker. Stekt kyllingfilet, wienerschnitzel ++

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du liker sånt: Vossakorv med kålrotstappe (hjemmelaget, selvsagt, kokt kålrot+gulrot moses med stavmikser sammen med smør, litt fløte og salt&pepper) smaker bra til de kokte potetene dine.

Og hvis ikke samboeren din hadde vært så sær i kosten :wink: , kunne du servert lettsaltet torsk med det samme tilbehøret. Med litt muskat i kålrotstappa!

Og mens vi er inne på torsk: Det er jo høysesong for fersk torsk nå! Det må vel være det beste følget kokte poteter kan få...

Skrevet

Finnbiffgryte er godt til både potetmos og kokte poteter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...