Ronja Skrevet 9. februar 2005 #1 Skrevet 9. februar 2005 Ok, i dag blir det potetmiddag. Helt sikkert. Men så fryktelig lite inspirert jeg er i dag! Tips meg med noe godt jeg kan lage - med KOKTE poteter vel å merke.. Hva er din favoritt?
Robban43 Skrevet 9. februar 2005 #2 Skrevet 9. februar 2005 Laksekotteletter med agurksalat, rømme som er krydra opp med hvitløk cajennepepper salt og grovpepper. Som tilbehør brokkoli. Kan også servere grov sennep til ( på glass). Laksekottelettene stekes akkurat gjennom på panne kun med skikkelig olivenolje uten krydder for å beholde smaken Detta er snadder Lykke til
Gjest gjest1 Skrevet 9. februar 2005 #3 Skrevet 9. februar 2005 Fiskegrateng, kjøttkaker, fiskeboller i hvitsaus, ovnstekt laks med tzatziki..
Arwen Skrevet 9. februar 2005 #4 Skrevet 9. februar 2005 Jeg har plutselig fått skikkelig lyst på kjøttkaker med kålstuing :o derfor må det bli mitt tips
Ronja Skrevet 9. februar 2005 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2005 Høres nam ut! Men så er ikke sambo så begeistra for fisk da... Tror ikke jeg har flere hjemmelagde kjøttkaker i frysern ellers hadde jeg nok landa der. Hadde kjøttpudding forrige uke og pølser og bønner i tomatsaus, fiskeboller og hvit saus også.. Tom for ideer i dag!
Arkana Skrevet 9. februar 2005 #6 Skrevet 9. februar 2005 Må de kokte potetene være hele? Kan du lage f.eks. en middagssalat med potet (med f.eks. stekt bacon i biter, hardkokte egg i båter, mais, purre, løk, majones og crème fraîche blandet med litt sennep eller ravigottesaus som dressing. Hva med lapskaus eller potetgrateng. F.eks. kjøttsaus og forskjellige grønnsaker legges i en ildfast form, dekk med potetmos, dryss på ost og gratiner i ovnen. Skal de være hele, så kan du lage f.eks. stekte pølser, tomatbønner og poteter. Koteletter i fløtesaus (når kotelettene er stekt tar du dem ut og heller i en kartong fløte og en god teskje kjøttbuljong, legg tilbake kotelettene og la varmes raskt opp) med poteter og grønnsaker. Stekt kyllingfilet, wienerschnitzel ++
Gjest Anonymous Skrevet 9. februar 2005 #7 Skrevet 9. februar 2005 Hvis du liker sånt: Vossakorv med kålrotstappe (hjemmelaget, selvsagt, kokt kålrot+gulrot moses med stavmikser sammen med smør, litt fløte og salt&pepper) smaker bra til de kokte potetene dine. Og hvis ikke samboeren din hadde vært så sær i kosten , kunne du servert lettsaltet torsk med det samme tilbehøret. Med litt muskat i kålrotstappa! Og mens vi er inne på torsk: Det er jo høysesong for fersk torsk nå! Det må vel være det beste følget kokte poteter kan få...
Elze Skrevet 9. februar 2005 #8 Skrevet 9. februar 2005 Finnbiffgryte er godt til både potetmos og kokte poteter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå