milco Skrevet 28. januar 2018 #1 Skrevet 28. januar 2018 Hei! Jeg har hatt flere mislykkede ICSI-forsøk på Ivf klinikken og nå skal jeg starte på Ullevål. Lurer da veldig på hva slags medikamenter de pleier å bruke der? Bruker de stort sett kort eller lang protokoll? På Ivf klinikken har jeg hatt både lang og kort protokoll. På lang protokoll brukte jeg Suprecur nesespray og Puregon sprøyter, mens på kort protokoll brukte jeg Orgalutran og Puregon. Har akkurat hatt en MA og utskraping, noen som vet om jeg kan begynne igjen ved første mens eller kommer Ullevål til å anbefale meg å vente...?
Rosmerta Skrevet 28. januar 2018 #2 Skrevet 28. januar 2018 Jeg har ikke hatt oppstart på Ullevål/OUS ennå, men jeg er i alle fall veldig fornøyd med dem så langt 😊 Da jeg var på forsamtale virket det som at de bruker både kort og lang protokoll, alt etter som hva som vil fungere best for den enkelte. Det er sikkert noen andre som kan svare mer utfyllende, ellers anbefaler jeg deg å skrive ned spørsmålene og spørre når du er inne til time. Det er noen måneders ventetid der så vidt jeg har forstått, hvis du ikke er inne i systemet der fra før? Ønsker deg lykke til ❤️
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #3 Skrevet 1. februar 2018 Ullevål og Rilshospitalet gjør nesten ingen individuelle vurdering. Men det samme på alle. Opplevd at de har glemt å gi beskjed om doseøkning som ville vært fatalt. Heldigvis oppdaget det sjølv. Lite fornøgd med di. Privat har det vært helt annerledes. God oppfølgning og man slepper å bruke halve dagen! I telefonkø for å gi beskjed eller spørre Anonymkode: 091b1...900 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #4 Skrevet 8. mars 2018 Hei, mannen har tatt begge særprøvene og vi har tatt blodprøver hvor alt så bra ut. Henvisningen har blitt sendt. Jeg har diagnosen endometriose etter lap for 5-6 år siden. Ble gravid i sommeren etter 18 mnd prøving. Endte dessverre i MA og Ullevål sa at vi kunne søke om ivf om vi ikke klarte det selv innen 6 Vi har blitt innkalt til forsamtale i april. Lurer på om det blir satt i gang like etter eller om man må vente lenge etter samtalen? Sto 6 mnd ventetid på nettet. Legen sendte henvisning i slutten av februar. Anonymkode: 6e690...55c
Fortunatus Skrevet 9. mars 2018 #5 Skrevet 9. mars 2018 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, mannen har tatt begge særprøvene og vi har tatt blodprøver hvor alt så bra ut. Henvisningen har blitt sendt. Jeg har diagnosen endometriose etter lap for 5-6 år siden. Ble gravid i sommeren etter 18 mnd prøving. Endte dessverre i MA og Ullevål sa at vi kunne søke om ivf om vi ikke klarte det selv innen 6 Vi har blitt innkalt til forsamtale i april. Lurer på om det blir satt i gang like etter eller om man må vente lenge etter samtalen? Sto 6 mnd ventetid på nettet. Legen sendte henvisning i slutten av februar. Anonymkode: 6e690...55c Jeg var i fjor på forsamtale i april, og første forsøk var i slutten av oktober... vet ikke ventetid nå, men det kan fort bli noen måneder etter forsamtalen.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #6 Skrevet 9. mars 2018 Du må nok regne med minimum 6 mnd ventetid fra henvisningstidspunkt. Og siden sommeren i midt i denne tiden, med ferieavvikling, går det fort enda noen uker. Anonymkode: 2b0b8...2eb
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2018 #7 Skrevet 9. mars 2018 Vi var veldig misfornøyde med Ullevål. Lange ventetider er nå en ting, men vi følte oss virkelig som en pakke på et samlebånd. Det var ikke noe greit. Vi byttet over til Porsgrunn og det var noe helt annet. Vi ble behandlet som mennesker. Anonymkode: ca3e0...5e8
Juni15 Skrevet 9. mars 2018 #8 Skrevet 9. mars 2018 Vi ble henvist i desember, var på forsamtale i begynnelsen av februar og skal begynne med nesespray i påska. Planlagt uttak og innsett i uke 18 på Ullevål så jeg syntes det var kortere ventetid en forventet
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2018 #9 Skrevet 11. mars 2018 Vi ble henvist til Ullevål i november, hadde forsamtale i desember, og skulle startet opp på nesespray i slutten av februar (men plutselig ble jeg gravid av meg selv, gitt!). Vet at de pusset opp IVF-avdelingen på OUS i fjor, så de har bedre kapasitet og mindre ventetid nå enn de har hatt tidligere. Jeg har jo ikke vært til noe mer enn forsamtale, men var VELDIG fornøyd med dem! Jeg har endometriose fra før, og følte meg veldig godt ivaretatt :-) Lykke til ❤️ Anonymkode: 17567...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå